Witam. Sprzedam swoje Audi 80 TDI Avant. To musisz wiedzieć: -przegląd techniczny jest ważny do czerwca, OC również do czerwca. -nadwozie koloru czarnego -przebieg autentyczny -alu koła na lato 16", alu koła na zimę 15" -auto zadbane, szanowane, nie katowane, używam go najczęściej w trasie -serwis zawsze na bieżąco, zawsze na czas -auto nie bite (zapraszam z miernikami), szyby wszystkie oryginał -klima działa -kontakt do mnie na dole opisu Tego poniżej nie musisz czytać, ale ciekawskim życzę miłej lektury: Auto kilka lat w Polsce. Import- Niemcy. Jestem czwartym właścicielem ogólnie. W Niemczech miało dwóch użytkowników. Wszyscy byli osobami w średnim wieku, natomiast u nas poprzedniemu właścicielowi służyło jako drugie auto w rodzinie. Od ok 2lat jeżdżę nim ja. Tak przynajmniej świadczą dokumenty, które posiadam na to auto. Pracuję w mechanice, więc o auto dbam sam. Jest ogarniane na bieżąco (filtry, płyny, przeglądy, wymiany okresowe czy naprawy). Trochę o aucie: 1. Cechy ogólne Jak wiadomo, modele b4 TDI charakteryzują się niskim spalaniem ON, mają żwawy silnik, są kosmicznie trwałe jeśli będzie się o nie dbało :P. Poza tym budowa całego auta jest na tyle udana, prosta, wykonana z materiałów o bardzo dobrej jakości, że wszystkie inne marki mogą mu zazdrościć długowieczności.
Blacha, dwustronny ocynk :-D. Silnik na zwykłej pompie wtryskowej VP (wtr. bezpośredni- pali na dotyk cały rok), turbina bez zmiennej geometrii, sprzegło bez kosztownej dwumasy, zawieszenie przednie stalowe i tanie w naprawie, z tyłu belka wleczona na dwóch tulejach gumowo-metalowych, do tego minimum elektroniki silnika czynią z tego auta mistrza ekonomiki, bezawaryjności i twałości :-D. 2. Serce Motorownia o symbolu 1Z, 90KM. Po kupnie został rozebrany i wyczyszczony układ dolotowy, zaślepiony zawor EGR oraz założyłem mu takie małe cudo podwyższajace moc na 110KM. Różnica odczuwalna, spalanie takie same, wyprzedzanie na 5tym biegu w zakresie już od 80km/h nie stanowi problemu, frajda z jazdy- bezcenna :D. V max? Masz ochotę aby Cię przewieźć? :-D Bardzo żadko przekraczam nim nawet 130km/h, ponieważ zwykle toczę się ok 100km/h (wyjątek przy wyprzedzaniu). Silnik kręci się na oleju TOTAL 7000 10W/40. Wymieniany jest zwykle co 8-10tys km. 3. Car-audio Z przodu w drzwiach posiada założony odseparowany system głośników 16cm (+ zwrotnice), a syczki na desce rozdzielczej. Z tyłu głośniczki szerokopasmowe 13cm w drzwiach, oraz zabudowaną wnękę koła zapasowego subwooferem z głośnikiem 8cali w drewnianej obudowie + wzmacniacz ukryty w boczku. Kopia patentu z Mazdy 6 (Bosse). Sub nie jest wypasem, ponieważ musiał być ograniczony rozmiarem wnęki w feldze i tworzony po minimalnych kosztach. Mimo tego wzmak posiada filtr LP, zatem daje radę wytwarzać przyjemne BUM, BUM :-) Kiedyś miałem w bagażniku skrzynię 12 calową JBL, ale problem gabarytu przeważył jednak na korzyść zabudowy w koło. Akustyka w środku jest bardzo dobra i jednocześnie strefa bagażowa pozostaje do wykorzystania w 100%. Oczywiście jednostka sterująca jaką mam wmontowaną daje całą frajdę z odsłuchu, czyli ALPINE CDA-9812 4x60W, łoooł :D Cała instalacja car-audio oraz wykonanie to oczywiście moja inwencja i wykonanie :-D 4. Pozostałe kwestie -jak widać po zdjęciach posiadam egzemplarz w miarę wypasiony, o dość trudno spotykanej przytulnej tapicerce welurowej
-stan wnętrza, tapicerki bardzo dobry (nic nie odłazi, nie odkleja się, podsufitka na głowę nie opada :P )
-centralny zamek otwiera się z kluczyka lub z pilota (posiadam 2kluczyki i 2piloty)
- jestem niepalący, więc w aucie nie śmierdzi :-)
-auto nie posiadało nigdy haka holowniczego, więc silnik, sprzegło, skrzynia biegów nie były przeciążane. Biegi wchodzą jak w masełko, skrzynia nie szumi :)
-audik stoi obecnie na alu-kołach zimowych (opony Kleber 195/65 R 15, stan db, felgi TITAN 7"x15" ET38), ale do zdjęć założyłem koła letnie (są to opony Continental 205/55 R16, stan db, felgi MASSITALY 7,5"x16" ET 40). Obydwa komplety alufelg sa stopami z magnezem, więc są twarde, sztywne, ciężkie a nie jakiś lekki, chiński szajs, który można skrzywić po wjechaniu w byle dziurę, czy na krawężnik :P. Poza tym na 16" auto prowadzi się świetnie i pewnie pokonuje zakręty.
-mój bolid mimo wieku wciąż posiada oryginalny wydech (ze znaczkami Audi)
-nie wiem jak to jest w sedanach, ale Avant ma drugą gardziel w zbiorniku paliwa (coś podobnego jak mają Passaty B3 i B4 kombi), więc paliwa mieści się 80 ltr, a może ciut więcej. Co do litra nie sprawdzałem dokładnie. Wskaźnik paliwa obejmuje poziom od 0-60 ltr, więc przy zalaniu do pełna przejeżdzasz ponad 300km i wskazówka jest nadal oparta o patyk... :-) Zasięg przy spalaniu 4,8-6,2l/100km ? Bajka :D
-przebieg auta jest autentyczny i adekwatny do jego stanu oraz wieku. Jeśli ktoś z Was wierzy, że istnieją jeszcze b4 TDI z przelotem 220, 270 czy nawet 300tyś km to gratuluję naiwności. Takie stany licznika w tych autach to praktyki nieuczciwych sprzedających !!!
-jesienią ub. roku założyłem mu nowy komplet hamulców + nowe tłoczki i gumki w zaciskach + nowy płyn DOT4>>>>Tarcze i klocki przod- ATE, tył- BOSCH :-D
-sprawność amortyzatorów przednich ok 67%, tylnych 65%
-sprawność akumulatora 92%
-pod koniec grudnia była wymiana oleju silnikowego, filtrów OP i AP.
-nie jeżdżono na opale !!!
-przy rozgrzanym, silnik zawsze gaszę po kilku min pracy na low obr. celem schłodzenia turbo :D (wielu zwyczajnych kierowców nie potrafi traktować odpowiednio diesla z turbałką...ech)
-auto ma założone trzecie światło stopu firmy CARELLO, oraz ledy do jazdy dziennej w zderzaku przednim, dodatkowo w reflektorach żarówki H4 PHILIPS ("+ 100% więcej światła" za 77zł, ech :] ), efekt widoczny i w nocy bezpieczniej jedzie się :-D
-radio CB President Jimmy, małe i wkomponowane wygodnie pod deskę + antena SIRIO 60cm na magnes. Wygoda, brak walania się kabli i niepotrzebnego otworu w blasze nadwozia :p
-posiadam do niego osłony: pod silnik, na silnik, pod skrzynię (dwie ostatnie są zdjęte, ponieważ nie ma potrzeby wokół skrzyni gromadzić wilgoci a nasilnikowa ograniczała mi szybką kontrolę wizualną stanu motoru :P Zwykle zaglądam pod maskę, aby........wybrać liście z podszybia i dolać płynu do spryskiwacza :D ) 5.Wady, usterki :-/ -do wymiany silniczek opuszczania szyby prawy tył (nie ma siły suwać szybą "down and up", trzeba pomagać mu Renią Grabowską :-D)
-od roku nie działa tylna wycieraczka szyby (topi bezpiecznik, podejrzewam uszkodzenie przewodów w wiązce na połączeniu: góra klapy bagażnika-krawędź dachu)
-zaczyna świergotać pasek wielorowkowy napędzający osprzęt silnika
-maska przednia wymaga lakierowania (odpryski lakieru od kamieni), a może lepiej będzie kupić niemazaną w tym samym kolorze? Mnóstwo ich na allegro i chyba jeden koszt w porównaniu z lakierunkiem starej :)
-w bliżej określonej przyszłości do wymiany tłumiki wydechowe (szczelne są, ale korozja ich trawi)
-wskaźnik paliwa podczas jazdy zaniża, faluje nieco (cewka przy czujniku paliwa w zbiorniku do wymiany? ...być może cały czujnik)
-miska olejowa szykuje się do wymiany (punktowe ogniska korozji posiada, wżery. Cóż, miska nie jest w ocynku :p) 6. Podsumowanie :] Pisałem wcześniej, że ogarniam autko na bieżąco... Jednak obecne usterki nie są na tyle poważne, aby nie dało się śmigać. Wiadomo, ze część z nich wymaga zbyt dużej czasochłonności naprawy. U mnie z czasem wolnym niestety ciężko... Czekam do wiosny, aby cieplej się zrobiło oraz dzień dłuższy nastał i jeśli auto nadal pozostanie w moich rękach doprowadzę go do perfekcji :D B4 do obejrzenia w Puławach lub Warszawie. TEL. 607-[zasłonięte]-451 (plus gsm) Na smsy nie odpisuję. cena: 14,700zł Auto wystawiam na próbę. Jest super. Wiele osób chwali mi go za jego stan i moc. Nie sprzedam za tanie pieniądze, bo szkoda. Potrzebuję chajsu, ale może dam radę...nawet jeśli nie sprzedam go. Wytrwałeś do końca opisu? Dziękować :D Pozdrawiam/Zombek
|