Witam
gra nie wydana w Polsce , kupiona swego czasu w Niemczech
gra w całości wydana w niemieckiej wersji językowej !!!!
do gry dołączona książeczka w formie instrukcji, na płycie obszerny manual do gry , również po niemiecku
gra najlepsza i najbardziej odwzorowująca realia tamtych czasów , dla wytrawnych strategów
opis gry :
Druga gra ze strategicznej serii Take Command zespołu developerskiego MadMinute Games. Poprzednik, znany pod tytułem Take Command: Civil War Bull Run, był debiutanckim projektem tego zespołu i z marszu zdobył uznanie w oczach fanów i magazynów branżowych (typu PC Gamer i Computer Games Magazine) przede wszystkim za sprawą bardzo dopracowanych procedur A.I. oraz starannie odwzorowanych realiów historycznych amerykańskiej wojny secesyjnej. Tym razem autorzy dają nam możliwość dowodzenia wojskami jednej z walczących stron, Unii lub Konfederacji, w drugiej kampanii Manassas. Jej przebieg podzielono na ponad dwadzieścia scenariuszów, w których skład wchodzą głównie trzy bitwy, tj. o Cedar Mountain (3+ scenariusze), o Chantilly (3+ scenariusze) oraz druga bitwa o Manassas (14+ scenariuszów). Dużym plusem tej gry jest powiązanie poszczególnych scenariuszy drzewem przyczynowo-skutkowym, dzięki czemu cała kampania nabiera dużej dynamiki. Wyniki poszczególnych starć mają wpływ na dalszy przebieg akcji, w kolejnych dniach bitwy do walk stają tylko Ci żołnierze, którzy wyszli cało z poprzednich potyczek etc. Warto też dodać, iż autorzy pozwolili nam na rozgrywkę w trzech trybach: kampania historyczna, otwarta oraz scenariusze stworzone przez graczy.
Gra wykorzystuje udoskonaloną wersję silnika War3D, znanego z Take Command: Civil War Bull Run. Wszystko obserwujemy w trójwymiarowej grafice (widok z nieograniczonej, zawieszonej kamery), w tym teren, niebo, poszczególne modele żołnierzy, czy pojazdów (np. wozy z zaopatrzeniem). Na potrzeby gry twórcy odtworzyli 63 typy ówcześnie wykorzystywanego uzbrojenia (szereg parametrów: zasięg, celność, niezawodność, szybkość przeładunku etc), a do asortymentu historycznych mundurów jakie widzieliśmy w części pierwszej doszło dziesięć nowych (w tym Żelaznej Brygady). Znacznie rozszerzono nasze możliwości taktyczne wprowadzając nowe rozkazy dla kawalerii (m.in.: zwiad, osłona i ochrona) oraz możliwość krycia się piechoty („take cover”). Usprawniono także wszelkie mechanizmy związane z symulacją morale żołnierzy, cechami personalnymi dowódców, ustalaniem pola widzenia jednostek, czy balistyką pocisków artyleryjskich. Dodano aktywną pauzę, co powala na wstrzymanie upływu czasu w newralgicznym momencie walki, przemyślenie sytuacji i wydanie stosownych rozkazów. Ciekawym elementem tej produkcji, jest również to, iż postać gracza jako głównodowodzącego jest obecna na polu bitwy.!