Prezentacja dopracowana w najmniejszym szczególe:
- Poznaj temat i słuchaczy
- Przygotuj się pod każdym względem - także wizualnie i językowo
- Angażuj słuchaczy - pilnuj, by nie zasnęli
- Zaprzyjaźnij się z rzutnikiem, mikrofonem i innymi "wspomagaczami"
- Nie daj się omamić magii slajdów
- I miej zawsze własne flamastry!
101 porad, czyli collage wskazówek dla prezenterów
Niemal wszyscy stajemy czasem przed koniecznością przedstawienia swoich myśli innym
ludziom w formie prezentacji: menedżerowie chcący zaangażować swoje zespoły w nowe
przedsięwzięcia, pracownicy chcący przekonać do swoich pomysłów menedżerów, nauczyciele
pragnący zainspirować uczniów, wykładowcy angażujący w naukę studentów. Często takie
prezentacje determinują stosunek innych do tego, co robimy, naszych idei czy wreszcie
nas samych.
Dobra prezentacja nie polega na zastosowaniu jednej czy dwóch sztuczek.
Pod uwagę trzeba wziąć wiele szczegółów decydujących o sukcesie lub porażce. Kiedy
stajesz przed innymi, by im coś przekazać, masz zawsze dwa cele: mówić zrozumiale
oraz wzbudzić zachwyt. Treść i forma. Co i jak. Dwa obszary współzależne i wzajemnie
się uzupełniające.
Wszystkie porady służą temu, byś następnym razem podczas omawiania tematu, który
masz w małym palcu, nie spotkał się z murem niezrozumienia i braku zainteresowania
ze strony odbiorców.
Autor napisał ten poradnik w oparciu o doświadczenia swoje i kolegów-trenerów,
którzy szkolą innych od wielu lat. 101 zawartych w tej książce wskazówek to takie
"myśli nieuczesane" o prezentacjach - konkretne rady, dzięki którym lepiej dotrzesz
do słuchaczy. Tajniki wystąpień publicznych mają za zadanie pomóc Ci w rozwoju naturalnego,
budującego wiarygodność stylu prezentacji. Będą też wspierać Cię w różnych codziennych
wyzwaniach, przed jakimi staje każdy prezenter.
Książka polecana przez:
Łukasz Dąbrowski - senior partner w House of Skills. Specjalizuje się w
projektowaniu i prowadzeniu warsztatów zespołowych, a także strategicznych konferencji
oraz szkoleń z zakresu kreatywności, wystąpień publicznych, efektywności osobistej,
zarządzania. Absolwent SGH/SGPiS, ukończył Wydział Handlu Zagranicznego. Pasjonują
go podróże. W innych krajach lubi obserwować życie codzienne i utrwalać je na cyfrowej
"kliszy" aparatu. Jest współautorem książki Zespoły po polsku. Jak firmy działające
na polskim rynku podnoszą swoją efektywność dzięki pracy zespołowej (Onepress, 2010).