|
|
e-księgarnia antykwariat PARALALA tel.+48 [zasłonięte]692520 [zasłonięte]@poczta.onet.pl
|
|
|
KATEGORIE - kliknij i wybierz:
|
|
|
47 1020 [zasłonięte] 5[zasłonięte]0110002 [zasłonięte] 002439
57 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0040002 [zasłonięte] 609236
tytułem: nick i nr aukcji
|
|
|
________P O C Z T A _______
I. PRZEDPŁATA NA KONTO:
*1 książka - priorytet 10,00 zł *2 książki - priorytet 11zł *3 i więcej - priorytet GRATIS !
II. PRZESYŁKA POBRANIOWA (przy odbiorze):
* 1 książka - priorytet - 15,50 zł * 2 książki - ekonomiczna - 14,00 zł - priorytet - 17,00 zł *3 książki i więcej - ekonomiczna - 16,00 zł - priorytet - 19,00 zł
____K U R I E R (DPD)____
I. PRZEDPŁATA NA KONTO: *1 - 3 książek - 18 zł *3 - 10 książek - 22 zł *
II. PRZESYŁKA POBRANIOWA (przy odbiorze): * 1- 3 książek 28,00 zł * 3- 10 książek 28,00 zł * |
|
|
|
|
|
|
Red. Włodzimierz Tyburski
"Tadeusz Czeżowski. Dziedzictwo idei: logika - filozofia - etyka"
Rok wydania: 2002 Wymiary: 16x24cm Ilość stron: 320
Tadeusz Czeżowski był jednym z najbliższych uczniów Kazimierza Twardowskiego i czołową, a jak sądzą niektórzy, niedocenioną postacią szkoły lwowsko-warszawskiej. Nauka stanowiła dla niego metodologiczny zwornik szeroko pojmowanej filozofii. Wyróżnikiem naukowego badania jest koniunkcja logiki i empirii. Filozofia skierowana jest ku najbardziej podstawowym, najbardziej całościowym obszarom doświadczenia i może być uprawiana sensownie jedynie wtedy, jeśli jest uprawiana naukowo. Filozofia stanowi, zdaniem Czeżowskiego, zespół nauk teoretycznych i praktycznych, zawsze jednak ogólnych i abstrakcyjnych. Do nauk filozoficznych zaliczał metafizykę, epistemologię, psychologię, etykę, estetykę, logikę i historię filozofii. Filozofia może być więc tylko naukowa, a twierdzenia swoje musi bowiem formułować jasno i ściśle, a wreszcie - musi je uzasadniać. Filozof powinien mieć głębokie poczucie słuszności głoszonych prawd, wypowiadać poglądy naukowo uzasadnione i brać za nie pełną odpowiedzialność. Czeżowski łączył antydogmatyzm z neutralnością światopoglądową, był przeciwnikiem mieszania nauk filozoficznych i światopoglądu, jakikolwiek by to nie był światopogląd. Problem ten ujawnia się z jednej strony w jego rozważaniach na temat metafizyki, z drugiej - w deontologii nauki(...)
|
|