T. Burton Sovereign to brat modelu Duke. Elementem różniącym te dwa instrumenty jest drewno zastosowane do wykonania płyty wierzchniej, którym w tym wypadku jest lity cedr. Gitara ta ceniona jest przez muzyków za czytelne lecz łagodniejsze niż w gitarach świerkowych brzmienie jak i walory estetyczne.
Cedrowa, lita płyta wierzchnia wsparta mahoniowymi boczkami i płytą spodnią zapewnia brzmienie wyrównane, dynamiczne i selektywne. Zastosowanie cedru na budowę płyty wierzchniej dodatkowo zaokrągla dźwięki wydobywające się z instrumentu czyniąc je szlachetniejszymi. Głośność Sovereigna jest wyrównana, nie faworyzująca poszczególnych strun. Struny zamontowane w Sovereign to D'Addario EXP, ze specjalną powłoką NanoWeb wydłużającą ich żywotność nawet do czterech razy. Precyzji i stabilności stroju natomiast pilnują oryginalne klucze Groover.
Po wzięciu w ręce Sovereigna i wydobyciu z niego kilku pierwszych dźwięków nie sposób się powstrzymać przed zagraniem jazzowego standardu lub akompaniamentu do którejś piosenki z krainy łagodności. Tak właśnie, w magiczny sposób, działa głębia barwy cedrowego brzmienia.
Na straży dokładności i stabilności stroju stoją klucze monolityczne typu groover. Na pokładzie Duke'a zamontowano struny D'Addario EXP których żywotność wydłużona jest nawet czterokrotnie dzięki zastosowaniu specjalnej powłoki NanoWeb.
Elektronika L.R Baggs Element Stage Pro
przetwornik piezo + przedwzmacniacz do gitary akustycznej
Przystawka do gitary akustycznej z przedwzmacniaczem.
Pickup:
O odmienności brzmienia tej elektroniki od innych przetworników piezo decyduje chroniony patentem pickup Element, niepozornie wyglądający, srebrzysty, spłaszczony kabelek. Różni się on od wszelkich innych pickupów piezo tym, że jest aktywny na całej swojej długości – zarówno w części umieszczonej pod podstawkiem, zbierającej drgania wprost ze strun jak i w części zamocowanej wewnątrz pudla gitary, od mostka aż do equalizera.
Ta część podwieszona wewnątrz służy za kabel połączeniowy ale nie tylko. Ona także zbiera dźwięki z wibrującego pudła gitary. Działa trochę jak mikrofon łagodząc w ten sposób brzmienie pickupa. Odbiera mu tak niemiły dla ucha szklisty ton charakterystyczny dla piezaków i nie zniekształca dynamiki gitary, zarówno brzmienie jak i dynamika są w Element bliskie naturalnemu brzmieniu gitary.
Towarzyszący pickupowi equalizer Stage Pro jest urządzeniem zbudowanym w klasie A, w całości z elementów dyskretnych. Gdyby użyto układów scalonych ułatwiłoby to proces produkcji lecz miałoby istotną wadę – takie układy mają wysoki poziom szumów. Stage Pro niemal nie szumi ale nie to jest jego najwiekszą zaletą. Jest nią niezwykle ciepłe brzmienie. Wyjaśnieniem źródła wyjątkowego brzmienia Stage Pro jest to, że został zbudowany na bazie doświadczeń z kultowym przedwzmacniaczem do gitar akustycznych Para D.I.
Stage Pro jest wyposażony w kontrolery volume, treble, midrange, bass, notch filter i phase oraz tuner.
Możliwe jest wybranie dowolnego układu spośród systemów L.R.Baggs dostępnych tutaj. Przy wyborze innego układu niż Stage Pro wartość gitary wzrośnie o różnicę w cenie elektroniki.
Galeria zdjęć:
Specyfikacja:
- kształt pudła: dreadnought
- płyta wierzchnia: lity cedr
- boczki: sapele
- płyta spodnia: sapele
- gryf: mahoń
- podstrunnica: palisander
- mostek: palisander matowy
- ożyłkowanie pudła i gryfu: palisander, wielowarstwowe
- markery: masa syntetyczna
- klucze: monolityczne
- struny: D’Addario EXP
- szerokość gryfu przy główce: 43,0 mm
- szerokość gryfu na 12 progu: 53,6 mm
- lakier: matowy
- elektronika: L.R.Baggs Element Stage PRO