Witam wszystkich Allegrowiczów.
Na sprzedaż mam Sztywny Hol (Ramę Holowniczą)
do samochodów o masie nie przekraczającej 1.3 Tony
Samochody : Osobowe
- Mocowanie Pasowo-łańcuchowe (na wahacz lub wózek)
Stan holu praktycznie NOWY - model pokazowy.
Jest to Sztywny Hol inny niż do tej pory spotykany na ulicach Polski / stronach Allegro
Wymagający tylko kierowcy pojazdu holującego !!!!!!!!!!
Stabilny przy hamowaniu (nie ma efektu składania się zestawu pojazdów) jak w typowym rurowym sztywnym holu.
Jest bardzo popularny w USA / UK
w UNI Europejskiej jest traktowany jako sprzęg pojazdów, wg. Polskiego Ruchu Drogowego jako holowanie
- (ustawa Polska na samym dole aukcji).
Jest to jedyna dozwolona metoda holowania na autostradach
Angielskich jak i Niemieckich
Na Autostradach Niemieckich holowany pojazd jest traktowany jak
kombinacja pojazdów (Pojazd holujący + ciężka przyczepa)
Niemcy - wymagana dodatkowa kategoria prawa jazdy E
Wymagania minimalne :
1 kierowca + 2 samochody (pojazdy) !!!!!!
Prawo jazdy kategorii B (przy pojeździe holującym do 3,5t DCM) holowany pojazd nie jest liczony do DCM
W Niemczech prawo jazdy kategorii B+E (przy zestawie do 3,5 tony)
Nie płaci się za drogi POLSKI (na Lawetę musisz mieć viaBOXA nawet na pustą Lawetę
Hak holowniczy
Zawieszony trójkąt ostrzegawczy (zawieszony na holowany pojazd)
Światła dodatkowe (montowane na holowane auto)
5-10 minut na zamontowanie Ramy Holowniczej (Sztywnego Holu)
Na terenie Europy - ważne OC w holowanym pojeździe.
4 sprawne koła w holowanym pojeździe (musi jechać na własnych kołach)
Przynajmniej 1 kluczyk, który musi być w stacyjce(stacyjka nie zablokowana) a 2-gi żeby zamknąć samochód.
Zastosowanie :
Hol jest przeznaczony do holowania samochodów bez konieczności stosowania drugiego kierowcy
(pojazd holowany zachowuje się jak przyczepa) idealnie jedzie za holującym pojazdem.
Jest to bardzo tania alternatywa holowania samochodu mając tylko kategorię prawa jazdy B.
Holujący pojazd (Diesel) pali tylko o 1 litr ropy więcej podczas holowania, Benzyniak na LPG pali o 2 litry LPG więcej.
Dzięki zastosowaniu uniwersalnego pasowo/łańcuchowego montażu (zapinaniu),
hol jest uniwersalny praktycznie do każdego pojazdu holowanego.
Cały Hol jest Ocynkowany Galwanicznie, co sprawia ,że jest odporny na warunki atmosferyczne.
Kolor Holu - Ocynk z pasywacją (rodzaj barwy ocynku) złoty i srebrny - (oferowany na aukcji)
Napinacze pasów (atestowane 7.5 Tony-na pas 50mm): kolor - ocynk z pasywacją srebrną
Pasy naciągowe (atestowane 5 Tony - szerokość 50mm): kolor - Czerwone
Podstawowe dane techniczne :
Maksymalny ciężar pojazdu holowanego 1-1.3 Tony
Siła odkształcająca trwale elementy Holu 3-4 Tony przy uciągu na wprost
Siła zrywająca (niszcząca) Hol 6 Ton przy uciągu na wprost
Waga Holu Sztywnego około 24 Kg
(nie posiada masy własnej, liczonej do masy całkowitej zestawu 2 samochodów)
Mieści się w bagażniku po rozłożeniu (szerokość 20cm, długość do 100cm)
Poniżej filmy przedstawiające zasadę działania sztywnego holu.
Zdjęcia są aktywnymi Linkami (wystarczy tylko kliknąć na zdjęcia, żeby zobaczyć film)
Sprzedaję wersje jak na pierwszym i drugim filmie (prowadzenie i mocowanie pod silnikiem)
Kliknij kursorem na zdjęcie !!!!!!!
AUTOSTRADA - NIEMCY !!!!!
Jak masz jakieś pytania:
- Dzwoń 7 dni w tygodniu od 10:00 do godziny 23:59 na tel. 501 [zasłonięte] 400
- Napisz E-maila : radek_[zasłonięte]@tlen.pl lub zadaj pytanie do Aukcji
- Hol można osobiście odebrać w Gdańsku - Wrzeszczu
Jeżeli masz wątpliwości co do działania sztywnego holu,
sprawdź Forum Fiata 125p pod linkiem poniżej :
http://www.forum125p.pl/viewtopic.php?f=2&t=1737
Zapraszam na moje pozostałe aukcje z Sztywnymi Holami
Dziennik Ustaw Rok 2005 Nr 108 poz. 908
wersja obowiązująca od 24.12.2009
USTAWA
z dnia 20 czerwca 1997 r.
Prawo o ruchu drogowym
Dział 1 – Przepisy ogólne
Art. 2. [Użyte w ustawie określenia oznaczają]
59) zespół pojazdów - pojazdy złączone ze sobą w celu poruszania się po drodze jako całość;
nie dotyczy to pojazdów złączonych w celu holowania
Dział 9 - Holowanie
Art. 31. [Holowanie pojazdu]
1.Kierujący może holować pojazd silnikowy tylko pod warunkiem, że:
1) prędkość pojazdu holującego nie przekracza 30 km/h na obszarze zabudowanym i 60 km/h poza tym
obszarem;
2) pojazd holujący ma włączone światła mijania również w okresie dostatecznej widoczności;
3) w pojeździe holowanym znajduje się kierujący mający uprawnienie do kierowania tym pojazdem,
chyba że pojazd jest holowany w sposób wykluczający potrzebę kierowania nim;
4) pojazd holowany jest połączony z pojazdem holującym w sposób wykluczający odczepienie się w czasie jazdy; nie dotyczy to holowania motocykla,
który powinien być połączony z pojazdem holującym połączeniem giętkim w sposób umożliwiający łatwe odczepienie;
5) pojazd holowany, z wyjątkiem motocykla, jest oznaczony z tyłu po lewej stronie ostrzegawczym trójkątem odblaskowym,
a w okresie niedostatecznej widoczności ma ponadto włączone światła pozycyjne; zamiast oznaczenia trójkątem odblaskowym pojazd holowany
może wysyłać żółte sygnały błyskowe w sposób widoczny dla innych uczestników ruchu;
6) w pojeździe holowanym na połączeniu sztywnym jest sprawny co najmniej jeden układ hamulców,
a w pojeździe holowanym na połączeniu giętkim - dwa układy;
7) odległość między pojazdami wynosi nie więcej niż 3 m przy połączeniu sztywnym, a od 4 do 6 m przy połączeniu giętkim,
przy czym połączenie jest oznakowane na przemian pasami białymi i czerwonymi
albo zaopatrzone w chorągiewkę barwy żółtej lub czerwonej; przepisu tego nie stosuje się w razie
holowania pojazdów jednostek wojskowych podporządkowanych Ministrowi Obrony Narodowej.
2. Zabrania się holowania:
1) pojazdu o niesprawnym układzie kierowniczym lub o niesprawnych hamulcach, chyba że sposób
holowania wyklucza potrzebę ich użycia;
2) pojazdu za pomocą połączenia giętkiego, jeżeli w pojeździe tym działanie układu hamulcowego
uzależnione jest od pracy silnika, a silnik jest unieruchomiony;
3) więcej niż jednego pojazdu, z wyjątkiem pojazdu członowego;
4) pojazdem z przyczepą (naczepą);
5) na autostradzie, z wyjątkiem holowania przez pojazdy przeznaczone do holowania do najbliższego
wyjazdu lub miejsca obsługi podróżnych.
3) W razie holowania pojazdu w sposób wykluczający potrzebę kierowania nim lub użycia hamulców,
rzeczywista masa całkowita pojazdu holowanego nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej pojazdu holującego.
viaTOLL
Pojazd podlegający obowiązkowo opłatom elektronicznym – to pojazd samochodowy
lub zespół pojazdów* o dopuszczalnej masie całkowitej (DCM) powyżej 3,5 tony
* Dział 1.Art 2.pkt 59 : Zespół pojazdów -... nie dotyczy to pojazdów złączonych w celu holowania