Witam wszystkich Allegrowiczów.
Na sprzedaż mam Nowy Sztywny Hol (Ramę Holowniczą)
do samochodów o masie nie przekraczającej 3 Tony.
Cen a za którą można kupić Hol to 1150zł NETTO !!!!
2 Lata GWARANCJI !!!!
Samochody które można holować:
Osobowe, Minivany, Dostawcze, Busy, Terenowe
- Mocowanie Pasowo-łańcuchowe (na wahacz lub wózek silnika)
Jest to Sztywny Hol inny niż do tej pory spotykany na ulicach Polski / stronach Allegro
Stabilny przy hamowaniu (nie ma efektu składania się zestawu pojazdów) jak w typowym rurowym sztywnym holu.
Wymagający tylko kierowcy pojazdu holującego !!!!!!!!!!
Jest bardzo popularny w USA / UK
w UniEuropejskiej jest traktowany jako sprzęg, wg. Polskiego Ruchu Drogowego jako holowanie
(ustawa Polska na samym dole aukcji).
Hol jest do długotrwałego holowania samochodu o masie całkowitej do 3 Tony.
Na Niemieckich drogach, holowany pojazd jest traktowany jak
sprzęg - kombinacja pojazdów (Pojazd holujący + ciężka przyczepa przy wadze pojazdu holowanego powyżej 750kg)
Niemcy - wymagana dodatkowa kategoria prawa jazdy E
Wymagania minimalne:
1 kierowca + 2 samochody (pojazdy) !!!!!!
Prawo jazdy kategorii B (przy pojeździe holującym do 3,5t DCM) holowany pojazd nie jest liczony do DCM
W Niemczech prawo jazdy kategorii B+E (przy zestawie do 3,5 tony)
Nie płaci się za drogi POLSKI (na Lawetę musisz mieć viaBOXA nawet na pustą Lawetę)
Hak holowniczy
Światła dodatkowe (montowane na holowane auto)
5-10 minut na zamontowanie Ramy Holowniczej (Sztywnego Holu)
Na terenie Europy - ważne OC w holowanym pojeździe.
4 sprawne koła w holowanym pojeździe (musi jechać na własnych kołach)
Przynajmniej 1 kluczyk, który musi być w stacyjce(stacyjka nie zablokowana) a 2-gi żeby zamknąć samochód.
Zastosowanie :
Hol jest przeznaczony do holowania samochodów bez konieczności stosowania drugiego kierowcy
(pojazd holowany zachowuje się jak przyczepa) idealnie jedzie za holującym pojazdem.
Jest to bardzo tania alternatywa holowania samochodu mając tylko kategorię prawa jazdy B.
Holujący pojazd (Diesel) pali tylko o 1 litr ropy więcej podczas holowania, Benzyniak na LPG pali o 2 litry LPG więcej.
Dzięki zastosowaniu uniwersalnego pasowo/łańcuchowego montażu (zapinaniu),
hol jest uniwersalny praktycznie do każdego pojazdu holowanego.
Kliknij kursorem na zdjęcie !!!!!!!
(inny hol do 1,2 Tony)
Cały Hol jest Ocynkowany Galwanicznie, co sprawia ,że jest odporny na warunki atmosferyczne.
Kolor Holu - Ocynk z pasywacją (rodzaj barwy ocynku) złoty i srebrny - (oferowany na aukcji)
Napinacze pasów (atestowane 7.5 Tony-na pas 50mm): kolor - ocynk z pasywacją srebrną
Pasy naciągowe (atestowane 5 Tony - szerokość 50mm): kolor - Czerwone
Podstawowe dane techniczne :
Model zaczepu kulowego - ALBE EM-300R 3000kg
Maxymalny ciężar pojazdu holowanego 3 Tony
Siła odkształcająca trwale elementy Holu 7-8 Tony przy uciągu na wprost
Siła zrywająca (niszcząca) Hol 10-12 Ton przy uciągu na wprost
Waga Holu Sztywnego około 38 Kg
(nie posiada masy własnej, liczonej do masy DCM zestawu 2 samochodów)
Mieści się w bagażniku po rozłożeniu (szerokość 24cm, długość do 100cm)
Gwarancja na Hol 24 miesięcy.
Poniżej filmy przedstawiające zasadę działania sztywnego holu.
Zdjęcia są aktywnymi Linkami (wystarczy tylko kliknąć na zdjęcia, żeby zobaczyć film)
Sprzedaję wersje jak na drugim i trzecim filmie (prowadzenie i mocowanie pod silnikiem)
AUTOSTRADA - NIEMCY !!!!!
Jak masz jakieś pytania:
- Dzwoń 7 dni w tygodniu od 10:00 do godz 23:59 na tel. 501 [zasłonięte] 400
- Napisz E-maila : radek_[zasłonięte]@tlen.pl lub zadaj pytanie do Aukcji
- Hol można osobiście odebrać w Gdańsku - Wrzeszczu
Podstawowa cena za którą można kupić hol to 1150zł
Netto+ 23%VAT + Prowizja Allegro = 1450zł
Koszt przesyłki przy wpłacie na konto 40zł (2 paczki)
Cena w Aukcji jest Ceną BRUTTO - wystawiam Fakturę VAT
Jeżeli masz wątpliwości co do działania sztywnego holu,
sprawdź Forum Fiata 125p pod linkiem poniżej :
http://www.forum125p.pl/viewtopic.php?f=2&t=1737
Dziennik Ustaw Rok 2005 Nr 108 poz. 908
wersja obowiązująca od 24.12.2009
USTAWA
z dnia 20 czerwca 1997 r.
Prawo o ruchu drogowym
Dział 1 – Przepisy ogólne
Art. 2. [Użyte w ustawie określenia oznaczają]
59) zespół pojazdów - pojazdy złączone ze sobą w celu poruszania się po drodze jako całość;
nie dotyczy to pojazdów złączonych w celu holowania
Dział 9 - Holowanie
Art. 31. [Holowanie pojazdu]
1.Kierujący może holować pojazd silnikowy tylko pod warunkiem, że:
1) prędkość pojazdu holującego nie przekracza 30 km/h na obszarze zabudowanym i 60 km/h poza tym
obszarem;
2) pojazd holujący ma włączone światła mijania również w okresie dostatecznej widoczności;
3) w pojeździe holowanym znajduje się kierujący mający uprawnienie do kierowania tym pojazdem,
chyba że pojazd jest holowany w sposób wykluczający potrzebę kierowania nim;
4) pojazd holowany jest połączony z pojazdem holującym w sposób wykluczający odczepienie się w czasie jazdy; nie dotyczy to holowania motocykla,
który powinien być połączony z pojazdem holującym połączeniem giętkim w sposób umożliwiający łatwe odczepienie;
5) pojazd holowany, z wyjątkiem motocykla, jest oznaczony z tyłu po lewej stronie ostrzegawczym trójkątem odblaskowym,
a w okresie niedostatecznej widoczności ma ponadto włączone światła pozycyjne; zamiast oznaczenia trójkątem odblaskowym pojazd holowany
może wysyłać żółte sygnały błyskowe w sposób widoczny dla innych uczestników ruchu;
6) w pojeździe holowanym na połączeniu sztywnym jest sprawny co najmniej jeden układ hamulców,
a w pojeździe holowanym na połączeniu giętkim - dwa układy;
7) odległość między pojazdami wynosi nie więcej niż 3 m przy połączeniu sztywnym, a od 4 do 6 m przy połączeniu giętkim,
przy czym połączenie jest oznakowane na przemian pasami białymi i czerwonymi
albo zaopatrzone w chorągiewkę barwy żółtej lub czerwonej; przepisu tego nie stosuje się w razie
holowania pojazdów jednostek wojskowych podporządkowanych Ministrowi Obrony Narodowej.
2. Zabrania się holowania:
1) pojazdu o niesprawnym układzie kierowniczym lub o niesprawnych hamulcach, chyba że sposób
holowania wyklucza potrzebę ich użycia;
2) pojazdu za pomocą połączenia giętkiego, jeżeli w pojeździe tym działanie układu hamulcowego
uzależnione jest od pracy silnika, a silnik jest unieruchomiony;
3) więcej niż jednego pojazdu, z wyjątkiem pojazdu członowego;
4) pojazdem z przyczepą (naczepą);
5) na autostradzie, z wyjątkiem holowania przez pojazdy przeznaczone do holowania do najbliższego
wyjazdu lub miejsca obsługi podróżnych.
3) W razie holowania pojazdu w sposób wykluczający potrzebę kierowania nim lub użycia hamulców,
rzeczywista masa całkowita pojazdu holowanego nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej pojazdu holującego.
viaTOLL
Pojazd podlegający obowiązkowo opłatom elektronicznym – to pojazd samochodowy
lub zespół pojazdów* o dopuszczalnej masie całkowitej (DCM) powyżej 3,5 tony
* Dział 1.Art 2.pkt 59 : Zespół pojazdów -... nie dotyczy to pojazdów złączonych w celu holowania