Witam wszystkich Allegrowiczów.
Na wstępie chcę napisać, że już kilka lat sprzedaję na Allegro
pod nickiem Elektrix_GD a konto SztywnyHol_pl jest nowym kontem Allegro-Firmowym.
Na sprzedaż mam NOWY Sztywny Hol (Ramę Holowniczą)
do samochodów o masie nie przekraczającej 2,5 Tony.
Samochody : Osobowe,Dostawcze, Busy, Terenowe
- Mocowanie Pasowo-łańcuchowe.
Jest to Sztywny Hol inny niż do tej pory spotykany na ulicach Polski / stronach Allegro
Wymagający tylko kierowcy pojazdu holującego !!!!!!!!!!
Stabilny przy hamowaniu (nie ma efektu składania się zestawu pojazdów) jak w typowym rurowym sztywnym holu.
Jest dosyć popularny w USA / UK , zgodny z przepisami UE jak i Polskiego Ruchu Drogowego
(ustawa Polska na samym dole aukcji).
Hol jest do długotrwałego holowania samochodu o masie całkowitej do 2,5 Tony.
Jest to jedyna dozwolona metoda holowania na autostradach
Angielskich jak i Niemieckich
Na Autostradach Niemieckich holowany pojazd jest traktowany jak
kombinacja pojazdów (Pojazd holujący + ciężka przyczepa)
Niemcy - wymagana dodatkowa kategoria prawa jazdy E
Wymagania minimalne :
1 kierowca + 2 samochody (pojazdy) !!!!!!
Prawo jazdy kategorii B ( przy zestawie do 3,5 tony)
W Niemczech prawo jazdy kategorii B+E (przy zestawie do 3,5 tony)
Nie płaci się za drogi POLSKI (na Lawetę musisz mieć VIA BOXA, przy zestawie powyżej 3,5 tony)
Hak holowniczy
Światła dodatkowe (montowane na holowane auto)
5-10 minut na zamontowanie Ramy Holowniczej (Sztywnego Holu)
Na terenie Europy - ważne OC w holowanym pojeździe.
4 sprawne koła w holowanym pojeździe (musi jechać na własnych kołach)
Przynajmniej 1 kluczyk, który musi być w stacyjce(stacyjka nie zablokowana) a 2-gi żeby zamknąć samochód.
Zastosowanie :
Hol jest przeznaczony do holowania samochodów bez konieczności stosowania drugiego kierowcy
(pojazd holowany zachowuje się jak przyczepa) idealnie jedzie za holującym pojazdem.
Jest to bardzo tania alternatywa holowania samochodu mając tylko kategorię prawa jazdy B.
Holujący pojazd (Diesel) pali tylko o 1 litr ropy więcej podczas holowania, Benzyniak na LPG pali o 2 litry LPG więcej.
Dzięki zastosowaniu uniwersalnego pasowo/łańcuchowego montażu (zapinaniu),
hol jest uniwersalny praktycznie do każdego pojazdu holowanego.
Kliknij kursorem na zdjęcie !!!!!!!
Cały Hol jest Ocynkowany Galwanicznie, co sprawia ,że jest odporny na warunki atmosferyczne.
Hol występuje w 3 kolorach :
Ocynk z pasywacją żółtą i białą - (oferowany na aukcji)
Ocynk z pasywacją białą (srebrny) - hol na zamówienie
Czerwony malowany (elementy ocynkowane) + elementy ocynkowane z pasywacją białą - hol na zamówienie
Napinacze pasów (atestowane 7,5 Tony): Ocynk z pasywacją białą lub żółtą
Pasy naciągowe (atestowane 5 Tony): Czerwone
Podstawowe dane techniczne :
Maksymalny ciężar pojazdu holowanego 2,5 Tony
Siła odkształcająca trwale elementy Holu 7-8 Tony przy uciągu na wprost
Siła zrywająca (niszcząca) Hol 10 Ton przy uciągu na wprost
Waga Holu Sztywnego około 35 Kg
(nie posiada masy własnej, liczonej do masy całkowitej zestawu 2 samochodów)
Mieści się w bagażniku po złożeniu (szerokość 20cm, długość do 100cm)
Poniżej filmy przedstawiające zasadę działania sztywnego holu.
Zdjęcia są aktywnymi Linkami (wystarczy tylko kliknąć na zdjęcia, żeby zobaczyć film)
Sprzedaję wersje jak na pierwszym i drugim filmie (prowadzenie i mocowanie pod silnikiem)
AUTOSTRADA - NIEMCY !!!!!
Jak masz jakieś pytania:
Dzwoń 7 dni w tygodniu od 10:00 do godz 23:00 na tel. 501 [zasłonięte] 400
Hol można osobiście odebrać w Gdańsku - Wrzeszczu
Napisz E-maila : elektrix_[zasłonięte]@tlen.pl , lub zadaj pytanie do Aukcji
Podstawowa cena za którą można kupić Hol to 1140zł Netto
Cena w Aukcji jest Ceną BRUTTO - wystawiam Fakturę VAT
1140zł+23%VAT+Prowizja Allegro=1450zł
Zapraszam na moje pozostałe aukcje z Sztywnymi Holami
Kliknij kursorem na zdjęcie!
Dziennik Ustaw Rok 2005 Nr 108 poz. 908
wersja obowiązująca od 24.12.2009
USTAWA
z dnia 20 czerwca 1997 r.
Prawo o ruchu drogowym1)
Oddział 9
Holowanie
Art. 31. [Holowanie pojazdu]
1.Kierujący może holować pojazd silnikowy tylko pod warunkiem, że:
1) prędkość pojazdu holującego nie przekracza 30 km/h na obszarze zabudowanym i 60 km/h poza tym
obszarem;
2) pojazd holujący ma włączone światła mijania również w okresie dostatecznej widoczności;
3) w pojeździe holowanym znajduje się kierujący mający uprawnienie do kierowania tym pojazdem,
chyba że pojazd jest holowany w sposób wykluczający potrzebę kierowania nim;
4) pojazd holowany jest połączony z pojazdem holującym w sposób wykluczający odczepienie się w czasie jazdy; nie dotyczy to holowania motocykla, który powinien być połączony z pojazdem holującym
połączeniem giętkim w sposób umożliwiający łatwe odczepienie;
5) pojazd holowany, z wyjątkiem motocykla, jest oznaczony z tyłu po lewej stronie ostrzegawczym trójkątem odblaskowym, a w okresie niedostatecznej widoczności ma ponadto włączone światła pozycyjne; zamiast oznaczenia trójkątem odblaskowym pojazd holowany może wysyłać żółte sygnały błyskowe w sposób widoczny dla innych uczestników ruchu;
6) w pojeździe holowanym na połączeniu sztywnym jest sprawny co najmniej jeden układ hamulców, a w pojeździe holowanym na połączeniu giętkim - dwa układy;
7) odległość między pojazdami wynosi nie więcej niż 3 m przy połączeniu sztywnym, a od 4 do 6 m przy połączeniu giętkim, przy czym połączenie jest oznakowane na przemian pasami białymi i czerwonymi
albo zaopatrzone w chorągiewkę barwy Ŝółtej lub czerwonej; przepisu tego nie stosuje się w razie
holowania pojazdów jednostek wojskowych podporządkowanych Ministrowi Obrony Narodowej.
2. Zabrania się holowania:
1) pojazdu o niesprawnym układzie kierowniczym lub o niesprawnych hamulcach, chyba że sposób
holowania wyklucza potrzebę ich użycia;
2) pojazdu za pomocą połączenia giętkiego, jeżeli w pojeździe tym działanie układu hamulcowego
uzależnione jest od pracy silnika, a silnik jest unieruchomiony;
3) więcej niż jednego pojazdu, z wyjątkiem pojazdu członowego;
4) pojazdem z przyczepą (naczepą);
5) na autostradzie, z wyjątkiem holowania przez pojazdy przeznaczone do holowania do najbliższego
wyjazdu lub miejsca obsługi podróżnych.
3. W razie holowania pojazdu w sposób wykluczający potrzebę kierowania nim lub użycia hamulców,
rzeczywista masa całkowita pojazdu holowanego nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej pojazdu holującego.
UWAGA !!!!!
Pojazd nie musi być sprawny technicznie - jak wyżej pkt.2 zabrania się holowania...
Metoda holowania tym holem, nie wymaga sprawnego układu kierowniczego (brak kierownicy lub kolumny kierowniczej),
układu hamulcowego i elektrycznego (zakłada się światła dodatkowe na holowany pojazd) !!!