Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Sztywny Hol 1.5T lepszy niż holownik laweta motyl

12-02-2014, 1:26
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 999 zł     
Użytkownik SztywnyHol_pl
numer aukcji: 3928129367
Miejscowość gdańsk
Wyświetleń: 328   
Koniec: 12-02-2014 01:27:30

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Waga (z opakowaniem): 28.00 [kg]
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

 

Witam wszystkich Allegrowiczów.


 

 

Na sprzedaż mam NOWY Sztywny Hol (Ramę Holowniczą)

do samochodów o masie nie przekraczającej 1 .4 Tony / max 1.7 Tony.

 

 

Konstrukcja holu jest porównywalna do innych sztywnych holi z Allegro o nazwie 3T.

Sprzedawany hol ma, większe profile niż i wzmacniane mocowania.

Zanim kupisz hol na Allegro zapytaj się sprzedawcy o budowę holu.

 

Samochody które można holować: Osobowe,Minivany


- Mocowanie Pasowo-łańcuchowe (za wahacz lub wózek silnika)




Jest to Sztywny Hol inny niż do tej pory spotykany na ulicach Polski / stronach Allegro


Wymagający tylko kierowcy pojazdu holującego !!!!!!!!!!



Stabilny przy hamowaniu (nie ma efektu składania się zestawu pojazdów) jak w typowym rurowym sztywnym holu.

 

 


Jest bardzo popularny w USA / UK

w UNI Europejskiej jest traktowany jako sprzęg, wg. Polskiego Ruchu Drogowego jako holowanie

(ustawa Polska na samym dole aukcji).


 

Hol jest do długotrwałego holowania samochodu o masie całkowitej do 1.4 Tony - max 1.7 Tony.

 

 

Jest to jedyna dozwolona metoda holowania na autostradach

Angielskich jak i Niemieckich


Na Autostradach Niemieckich holowany pojazd jest traktowany jak

kombinacja pojazdów (Pojazd holujący + ciężka przyczepa)

Niemcy - wymagana dodatkowa kategoria prawa jazdy E

 

 

Wymagania minimalne :

 


1 kierowca + 2 samochody (pojazdy) !!!!!!

Prawo jazdy kategorii B (przy pojeździe holującym do 3.5t DCM) holowany pojazd nie jest liczony do DCM

W Niemczech prawo jazdy kategorii B+E (przy zestawie do 3.5 tony)

Nie płaci się za drogi POLSKI (na Lawetę musisz mieć viaBOXA nawet na pustą Lawetę)

Hak holowniczy

Zawieszony trójkąt ostrzegawczy (zawieszony na holowany pojazd)

Światła dodatkowe (montowane na holowane auto)

5-10 minut na zamontowanie Ramy Holowniczej (Sztywnego Holu)

Na terenie Europy - ważne OC w holowanym pojeździe.

4 sprawne koła w holowanym pojeździe (musi jechać na własnych kołach)

Przynajmniej 1 kluczyk, który musi być w stacyjce(stacyjka nie zablokowana) a 2-gi żeby zamknąć samochód.

 

 

Zastosowanie :


Hol jest przeznaczony do holowania samochodów bez konieczności stosowania drugiego kierowcy

(pojazd holowany zachowuje się lepiej Przyczepa / Laweta) idealnie jedzie za holującym pojazdem.

Jest to bardzo tania alternatywa holowania samochodu na długich dystansach mając tylko kategorię prawa jazdy B.

Holujący pojazd :

(Diesel) pali tylko o 1 litr ropy więcej podczas holowania ( testowane na AUDI A4 B5 1.9TDI)

(Benzyniak na LPG) pali o 2 litry LPG więcej (testowane na AUDI A6 C5 2.4 V6 30V)

Dzięki zastosowaniu uniwersalnego pasowo/łańcuchowego montażu (zapinaniu),

hol jest uniwersalny praktycznie do każdego pojazdu holowanego.

 

 

 

Zdjęcia sprzedawanego Holu

 






Poniżej Galeria zdjęć złączonych pojazdów


Zdjęcia holu w momencie zamocowania (inny Hol do 1 tony)


Zdjęcia innych sztywnych holi do 3 Ton
(ta sama zasada działania)

Kliknij kursorem na zdjęcie !!!!!!!



 

 

Kliknij kursorem na zdjęcie !!!!!!!



 



Cały Hol jest Ocynkowany Galwanicznie, co sprawia ,że jest odporny na warunki atmosferyczne.


Kolor Holu - Ocynk z pasywacją (rodzaj barwy ocynku) złoty i srebrny - (oferowany na aukcji)

Napinacze pasów (atestowane 7.5 Tony-na pas 50mm): Kolor - ocynk z pasywacją srebrną

Pasy naciągowe (atestowane 5 Tony - szerokość 50mm): kolor - Czerwone

 

Podstawowe dane techniczne :


Model zaczepu kulowego KQ14 - 1400kg

Maksymalny ciężar pojazdu holowanego 1.7 Tony

Siła odkształcająca trwale elementy Holu 6-7 Tony przy uciągu na wprost

Siła zrywająca (niszcząca) Hol 8-9 Ton przy uciągu na wprost

Waga Holu Sztywnego około 28 Kg

(nie posiada masy własnej, liczonej do masy całkowitej zestawu 2 samochodów)

Mieści się w bagażniku po rozłożeniu (szerokość 20cm, długość do 100cm)

Gwarancja na hol 12 miesięcy.

 


Poniżej filmy przedstawiające zasadę działania sztywnego holu.

Zdjęcia są aktywnymi Linkami (wystarczy tylko kliknąć na zdjęcia, żeby zobaczyć film)

 

Sprzedaję wersje jak na drugim i trzecim filmie (prowadzenie i mocowanie pod silnikiem)

 

 

Kliknij kursorem na zdjęcie !!!!!!!

 

 

 

 

Kliknij kursorem na zdjęcie !!!!!!!

 

 

 

Kliknij kursorem na zdjęcie !!!!!!!

AUTOSTRADA - NIEMCY !!!!!

 

 

Kliknij kursorem na zdjęcie !!!!!!!


 

 

Jak masz jakieś pytania:

 

- Dzwoń 7 dni w tygodniu od 10:00 do godz 23:59 na tel. 501 [zasłonięte] 400

- Napisz E-maila : radek_[zasłonięte]@tlen.pl lub zadaj pytanie do Aukcji

- Hol można osobiście odebrać w Gdańsku - Wrzeszczu

 


Cena w Aukcji jest Ceną BRUTTO - wystawiam Fakturę VAT


Jeżeli masz wątpliwości co do działania sztywnego holu,

sprawdź Forum Fiata 125p pod linkiem poniżej :

http://www.forum125p.pl/viewtopic.php?f=2&t=1737


 


 

Zapraszam na moje pozostałe aukcje z Sztywnymi Holami

 

 


Dziennik Ustaw Rok 2005 Nr 108 poz. 908

wersja obowiązująca od 24.12.2009

USTAWA

z dnia 20 czerwca 1997 r.


Prawo o ruchu drogowym

 

 

Dział 1– Przepisy ogólne


Art. 2. [Użyte w ustawie określenia oznaczają]


59) zespół pojazdów - pojazdy złączone ze sobą w celu poruszania się po drodze jako całość;

nie dotyczy to pojazdów złączonych w celu holowania

 

Dział 9 - Holowanie

 


Art. 31. [Holowanie pojazdu]


1.Kierujący może holować pojazd silnikowy tylko pod warunkiem, że:


1) prędkość pojazdu holującego nie przekracza 30 km/h na obszarze zabudowanym i 60 km/h poza tym

obszarem;

2) pojazd holujący ma włączone światła mijania również w okresie dostatecznej widoczności;

3) w pojeździe holowanym znajduje się kierujący mający uprawnienie do kierowania tym pojazdem,

chyba że pojazd jest holowany w sposób wykluczający potrzebę kierowania nim;

4) pojazd holowany jest połączony z pojazdem holującym w sposób wykluczający odczepienie się w czasie jazdy; nie dotyczy to holowania motocykla,

który powinien być połączony z pojazdem holującym połączeniem giętkim w sposób umożliwiający łatwe odczepienie;

5) pojazd holowany, z wyjątkiem motocykla, jest oznaczony z tyłu po lewej stronie ostrzegawczym trójkątem odblaskowym,

a w okresie niedostatecznej widoczności ma ponadto włączone światła pozycyjne; zamiast oznaczenia trójkątem odblaskowym pojazd holowany

może wysyłać żółte sygnały błyskowe w sposób widoczny dla innych uczestników ruchu;

6) w pojeździe holowanym na połączeniu sztywnym jest sprawny co najmniej jeden układ hamulców,

a w pojeździe holowanym na połączeniu giętkim - dwa układy;

7) odległość między pojazdami wynosi nie więcej niż 3 m przy połączeniu sztywnym, a od 4 do 6 m przy połączeniu giętkim,

przy czym połączenie jest oznakowane na przemian pasami białymi i czerwonymi

albo zaopatrzone w chorągiewkę barwy żółtej lub czerwonej; przepisu tego nie stosuje się w razie

holowania pojazdów jednostek wojskowych podporządkowanych Ministrowi Obrony Narodowej.


 

2. Zabrania się holowania:


1) pojazdu o niesprawnym układzie kierowniczym lub o niesprawnych hamulcach, chyba że sposób

holowania wyklucza potrzebę ich użycia;

2) pojazdu za pomocą połączenia giętkiego, jeżeli w pojeździe tym działanie układu hamulcowego

uzależnione jest od pracy silnika, a silnik jest unieruchomiony;

3) więcej niż jednego pojazdu, z wyjątkiem pojazdu członowego;

4) pojazdem z przyczepą (naczepą);

5) na autostradzie, z wyjątkiem holowania przez pojazdy przeznaczone do holowania do najbliższego

wyjazdu lub miejsca obsługi podróżnych.


3) W razie holowania pojazdu w sposób wykluczający potrzebę kierowania nim lub użycia hamulców,

rzeczywista masa całkowita pojazdu holowanego nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej pojazdu holującego.

 


viaTOLL


Pojazd podlegający obowiązkowo opłatom elektronicznym – to pojazd samochodowy

lub zespół pojazdów* o dopuszczalnej masie całkowitej (DCM) powyżej 3,5 tony

 

* Dział 1.Art 2.pkt 59 : Zespół pojazdów -... nie dotyczy to pojazdów złączonych w celu holowania