Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

SZTUKA STARONIEMIECKA KRAKÓW KARPATY 1942 12 TAB.

09-05-2014, 20:11
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Aktualna cena: 59.99 zł     
Użytkownik inkastelacja
numer aukcji: 4197252968
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 3   
Koniec: 09-05-2014 19:55:00
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

KLIKNIJ ABY PRZEJŚĆ DO SPISU TREŚCI

KLIKNIJ ABY PRZEJŚĆ DO OPISU KSIĄŻKI

KLIKNIJ ABY ZOBACZYĆ INNE WYSTAWIANE PRZEZE MNIE PRZEDMIOTY ZNAJDUJĄCE SIĘ W TEJ SAMEJ KATEGORII

KLIKNIJ ABY ZOBACZYĆ INNE WYSTAWIANE PRZEZE MNIE PRZEDMIOTY WEDŁUG CZASU ZAKOŃCZENIA

KLIKNIJ ABY ZOBACZYĆ INNE WYSTAWIANE PRZEZE MNIE PRZEDMIOTY WEDŁUG ILOŚCI OFERT

PONIŻEJ ZNAJDZIESZ MINIATURY ZDJĘĆ SPRZEDAWANEGO PRZEDMIOTU, WYSTARCZY KLIKNĄĆ NA JEDNĄ Z NICH A ZOSTANIESZ PRZENIESIONY DO ODPOWIEDNIEGO ZDJĘCIA W WIĘKSZYM FORMACIE ZNAJDUJĄCEGO SIĘ NA DOLE STRONY (CZASAMI TRZEBA CHWILĘ POCZEKAĆ NA DOGRANIE ZDJĘCIA).


PEŁNY TYTUŁ KSIĄŻKI - ALTDEUTSCHE KUNST AUS KRAKAU UND DEM KARPATENLAND
AUTOR - PRACA ZBIOROWA
WYDAWNICTWO - INSTITUT FUR DEUTSCHE OSTARBEIT, KRAKAU KRAKÓW OK 1942
WYDANIE - 1
NAKŁAD - ??? EGZ.
STAN KSIĄŻKI - DOBRY JAK NA WIEK (ZGODNY Z ZAŁĄCZONYM MATERIAŁEM ZDJĘCIOWYM, LEKKIE USZKODZENI I PRZYBRUDZENIA) (wszystkie zdjęcia na aukcji przedstawiają sprzedawany przedmiot).
RODZAJ OPRAWY - ORYGINALNA, TWARDA, KARTONOWA TECZKA
ILOŚĆ STRON - 2 STRONY TEKSTU I 12 TABLIC (KOMPLET)
WYMIARY - 35 x 28 x 2 CM (WYSOKOŚĆ x SZEROKOŚĆ x GRUBOŚĆ W CENTYMETRACH)
WAGA - 0,833 KG (WAGA BEZ OPAKOWANIA)
ILUSTRACJE, MAPY ITP. - ZAWIERA 12 PIĘKNYCH TABLIC

DARMOWA WYSYŁKA na terenie Polski niezależnie od ilości i wagi (przesyłka listem poleconym priorytetowym, ew. paczką priorytetową, jeśli łączna waga przekroczy 2kg), w przypadku wysyłki zagranicznej cena według cennika poczty polskiej.

KLIKNIJ ABY PRZEJŚĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ

SPIS TREŚCI LUB/I OPIS (Przypominam o kombinacji klawiszy Ctrl+F – przytrzymaj Ctrl i jednocześnie naciśnij klawisz F, w okienku które się pojawi wpisz dowolne szukane przez ciebie słowo, być może znajduje się ono w opisie mojej aukcji)

KSIĄŻKA W JĘZYKU NIEMIECKIM, PONIŻEJ ZAMIESZCZAM PROSTE TŁUMACZENIE (PROSZĘ UWZGLĘDNIĆ BŁĘDY TŁUMACZENIA I BRAK GRAMATYKI, A TAKŻE MOMENTAMI KOMICZNE, PRZYPADKOWE JEGO FORMY, NAJCZĘŚCIEJ POD TEKSTEM TŁUMACZONYM MOŻNA ZNALEŹĆ ORYGINALNY, JEŚLI OCZYWIŚCIE WYSTARCZY MIEJSCA). TŁUMACZENIE TYLKO I WYŁĄCZNIE W CELACH POGLĄDOWYCH.





SPIS TABLIC

1. i 2.) z kościoła drewnianego "piękna Madonna" z Kruzlow.
Wcześniejszy Kraków, muzeum narodowy.
Kraków, początek 15. wiek. Lipina z starą wersją.
Ona następuje po sobie jako typowy przykład "pięknej Madonnen" lirycznego "miękkiego stylu" godnie jej be -
kanteren siostr z Wrocławia, Toruń i Krumau przy.
3.) Vesperbild z krakowianinem kościoła Barbary. Kamień, umaluje pierwotnie prawdopodobnie.
Arcydzieło niemieckiej plastyki wokół 1400 z koła mistrza Breslauer "pięknej Madonnen".
4.) głowa tego Józef z Arimathia z zdjęcia z krzyża Materdolorosa - Altars, który na miejsca Marienaltars z Witem uderzeniu teraz w krakowianinie kościół mariacki stoi. Wcześniej w on Kreuzkapelle tych krakowian katedry.
Po bardziej pojedyncze tablice następowały jego ostatnio restaurowaniu ołtarz okazał się jako dzieło znacznego niemieckiego zwierzchni, na zachód będącego pod wpływem mistrza wokół 1460.
5.) Maria z dzieckiem z grupy Annie Selbdritt.
Z krakowianinem kościoła bernardyńskiego.
Alty wersji gubiły.
Prawdopodobnie dzieło młodzieńcze tego Wit styk z pierwszego czasu jego krakowian pobytu { początek
osiemdziesiąte lata 15. wieku).
6.) Anna Selbdritt z kościoła z Olszyny. Wcześniej w muzeum diecezjanin w Tarnow.
Stare Bemalung dostają w błękicie, złocie i czerwieni dość dobrze.
Grupa powtarza z małymi zmianami grupę z krakowianinem kościoła bernardyńskiego, styl, których ścisły przetłumaczy do bardziej miękkiego, bardziej lirycznego języka formy. To wydaje się siebie wokół dzieła po starszego, w Krakowie lub postępować w każdym razie w niemieckiej stronie południowowschodniej zamieszkałego mistrza według ubiegłej grupy.
7.) spokój na ucieczce.
Obraz skrzydła z dawnego wielkiego ołtarza krakowian kościoła dominikanina. Kraków, miejski zbiorów. Święta rodzina odpoczywa przed budynkiem, który powinien przedstawić pogańską świątynię. Jakiś strąca do postawionego obrazu bogów, on legenda odpowiednio,.
8.) przesłuchanie Chrisd przed Kajfasz.
Obraz skrzydła z ołtarza krakowian kościoła Katharine. Kraków, miejski zbiorów.
Ten ołtarz tworzy z jego 12 kolorowymi tablicami w jego przepychu koloru i głuchej Gedrungenheit jego postaci imponujący i typowy przykład krakowian malarstwa wokół 1480.
9.) Hl. Magdalena. Biust relikwii z napędzanym, częściowo vergoldetem srebro.
Prezent Kasimirs d. Gr. na kościół parafialny z Stopnica.
Brzmi napis fundacji wokół cokołu: "kaz rex nigdy polo fecit caput istud w honore sanete marie magda -
lene mcclxx".
Niemiecką "Praca 1370.
10.) statuetka srebra Hl. Stanisław. Do jego stóp jego figury cechy, która po on legenda z tego
Kopie Piotrowin obudził.
Z skarbu Paulanerklosterkirche na Skalka w Krakowie.
Może po projekcie z Stanisławem uderzenia, początek 16. wieku.
11.) mistrze od Langendorf, tablica pamiątkowa tego Gregor z Branice. (1425).
Z kościoła powołania w Ruszcza. Wcześniejszy Kraków, muzeum narodowy.
Siedzącej Madonnie z dzieckiem na łonie zostanie przez Hl. Gregor klęczący rycerz
polecić.
Tablica pamiątkowa jest dziełem śląskiego (może z szkapy przywędrowanego) mistrza, zgodny
Lata później śmierć mariacką z Langendorf (Oberschlesien), teraz w Breslauer muzeum diecezjanin, stworzył.
12.) Hans od Kulmbach, ucieczka do Egiptu. Z Paulanerkloster na Skalka w Krakowie. Marienaltars datowali część 1511.





STARONIEMIECKI SZTUKA OUT KRAKÓW I KARPATENLAND

PANI NIEMCÓW badania sztuki ma siebie w minionych latach znacząca zmiana wykonali. Odizoluje z jedną dzieła sztuki i germańskie ludy dotarły przede wszystkim wyłącznie z stanowiska jakości obejrzącemu poglądowi, który ujrzał w klasycznej starożytności i w włoskim renesansie absolutne punkty kulminacyjne i ogólnie ważne mierniki wartości, do jednej manigfachen formy zjawiska sztuki ściślej na postawy. Trudzi się raz wokół czucia do środka do indywidualnego charakteru pojedynczego dzieła sztuki, do temu innego jednak widział man uosobiono widział w nim także istotę jego czasu i jego ludu.
Dopiero taki sposób przyglądania się mógł niemieckiemu ludowi oczy otwierają dla potężnych osiągnięć jego sztuki w europejskim wschodzie. Wstrząśnienia wojny światowej i podążające cer -reissung środkowoeuropejska przestrzeń życiowa robiły potem z bolesną zrozumiałością bandę namacalny, te złączyły uns z dziełami niemieckiej sztuce w częściach Europy środkowej teraz obcy, to uns i stali naprzeciw siebie nieprzyjacielsko. Silne, z. T. groteskowych wysiłków strony przeciwnej, wydać niemiecką sztukę w każdorazowo wyrwanych kawałkach Europy środkowej jako wszechświaty własnego ducha, około Thorner pięknej Madonna jako polską i to prażanin katedrę Wita jako czeska lub wcale czechosłowacka sztuka proklamować, aktywizowali niemiecką naukę do akcji.
I
POTWORNE ZDARZENIA OBECNEGO WOJNY postawiły niemieckie badanie sztuki na wschodzie przed całkowicie nową sytuacją. Ona ograniczała wcześniej na tym, przerabiać to na podróżach studium i z literatury poznosi zewsząd materiał duchowo, ona ogarnęła wzrokiem tak siebie teraz w tym niemieckiemu zakresowi działania od nowa przyłączonym obszarom materiałowi niejako w wielkości życia. Badanie sztuki miało nagle nie hamowany dostęp do całej pełni stanu pomnika. Duże biblioteki stały otworem jej nagle do oceny. Ona był przyznawać z i współodpowiedzialnie przy zadania, które wczesny jego pojedyncze sprawa państwowa obgelegen miały: zabezpieczenia, konserwacji i restaurowania z dzieł sztuki, ochrony zabytków, pielęgnowania i rozbudowy z zbiorów dzieł sztuki
Niemiecka twórczość sztuki z Krakowa i Karpatenland staje się poprzeć podążającymi zdjęciami kilku bardziej typowych wszechświatów sztuki z tej przestrzeni. W lipcu 1942 instytut ma dla Niemiec pracy wschodniej pokazał w Krakowie wyczerpujący pokaz z pomników gotyckiej sztuce w Krakowie, który oryginał prowadził pierwszy niemiecką publiczność przed oczyma.
KRAKÓW JAKO CENTRUM NIEMIEC KUNSTÜBUNG nie potrzebuje dzisiaj bliższego wyjaśnienia już. Karpatenland obejmuje jego między Wisłą i San Karpaten obozowaną przed przestrzeń, która przedstawia obszar jądrowy średniowiecznego niemieckiego osiedla w dzisiejszej guberni generała. Gdy już w 13. wieku pierwsza fala niemieckich kolonistów z Zips tu obszar wokół Neumarkt (Podhale) osiągnęło, wylał się tu w 14. wieku prąd niemieckiego osiedla od Śląska, stopniowo zawsze dalej na wschód posunie naprzód. Jak teraz ci Niemcy byli niejako wschodnim ciągiem dalszym schlesis'chen gromady nowej, te były tak równoczesnego tym obszar dzisiejszej Słowacji wypełniających niemieckich kolonistów i obywateli jako Karpatenschlesier wschodni ciąg dalszy Sudetenschlesiertums. On przez dany historyczną osiedle i miarkuje związek pochodzi z doświadczył w późniejszym średniowieczu przez ważne drogi handlową, które prowadzili z północy na południe przez niemieckie Karpatenstädte, jeszcze znaczącego wzmocnienia.
Zestawienie podążających tablic obrazu powinien świadectwu odłożyć z niemiecką twórczością sztuki w dawnym dużym niemieckiemu okręgowi, któremu wokół środek 15. wieku na powierzchni ziemi ludu, liczbie ludzkiej i kulturalnej sile nie dorównał dorównywać siebenbürgischen i powinien był pokazać równocześnie jego przywiązania z niemieckim krajem rodzinnym i krępą równy niemieckością Karpaten. Doczesna granica została pociągnięta z końcem 15. wieku, ponieważ do tego czasu związanym pochodzi z, w któremu ważny więc śląski charakter tego w tablicach obrazu uchwycili Kunstübung przy od czasu do czasu do - nauländischem uderzenie jest jasno rozpoznawalny. Prąd do środka norymberskich i niemieckiej zwierzchni sztuki do Dürer- czasu przeciw temu jest pośredniczony przez stosunki handlowe i należeć do tej bogatej i świetnej epoki późniejszą niemiecką sztukę obywatelską w Krakowie.

INSTYTUT DLA NIEMIEC pracy wschodniej KRAKÓW SEKCJI HISTORII SZTUKI





VERZEICHNIS DER TAFELN

1. und 2.) „Schöne Madonna" aus der Holzkirche von Kruzlow.
Früher Krakau, Nationalmuseum.
Krakau, Anfang 15. Jahrhundert. Lindenholz mit alter Fassung.
Als typisches Beispiel der „Schönen Madonnen" des lyrischen „weichen Stils" reiht sie sich würdig ihren be-
kanteren Schwestern aus Breslau, Thorn und Krumau an.
3.) Vesperbild aus der Krakauer Barbarakirche. Stein, ursprünglich wahrscheinlich bemalt.
Ein Meisterwerk der deutschen Plastik um 1400 aus dem Kreis des Meisters der Breslauer „Schönen Madonnen".
4.) Kopf des Joseph von Arimathia aus der Kreuzabnahme des Materdolorosa-Altars, der an Stelle des Marienaltars von Veit Stoß jetzt in der Krakauer Marienkirche steht. Früher in der Kreuzkapelle des Krakauer Domes.
Nach der kürzlich erfolgten Restaurierung einzelner Tafeln erwies sich der Altar als das Werk eines bedeutenden oberdeutschen, westlich beeinflußten Meisters um 1460.
5.) Maria mit dem Kind aus einer Gruppe der Anna Selbdritt.
Aus der Krakauer Bernhardinerkirche.
Die Alte Fassung verloren.
Wahrscheinlich ein Jugendwerk des Veit Stoß aus der ersten Zeit seines Krakauer Aufenthaltes (Anfang der
achtziger Jahre des 15. Jahrhunderts).
6.) Anna Selbdritt aus der Kirche von Olszyny. Früher im Diözesanmuseum in Tarnow.
Die alte Bemalung in Blau, Gold und Rot ziemlich gut erhalten.
Die Gruppe wiederholt mit geringen Änderungen die Gruppe aus der Krakauer Bernhardinerkirche, übersetzt deren strengen Stil aber in eine weichere, lyrischere Formsprache. Es scheint sich um die Nachschöpfung eines älteren, in Krakau oder jedenfalls im deutschen Südosten beheimateten Meisters nach der vorigen Gruppe zu handeln.
7.) Ruhe auf der Flucht.
Flügelbild vom ehemaligen Hauptaltar der Krakauer Dominikanerkirche. Krakau, Städtische Sammlungen. Die heilige Familie rastet vor einem Gebäude, das einen heidnischen Tempel darstellen soll. Ein darin aufgestelltes Götterbild stürzt, der Legende entsprechend, herab.
8.) Verhör Chrisd vor Kaiphas.
Flügelbild vom Altar der Krakauer Katharinenkirche. Krakau, Städtische Sammlungen.
Mit seinen 12 bunten Tafeln bildet dieser Altar in seiner Farbenpracht und der dumpfen Gedrungenheit seiner Gestalten ein eindrucksvolles und typisches Beispiel der Krakauer Malerei um 1480.
9.) Hl. Magdalena. Reliquienbüste aus getriebenem, teilweise vergoldetem Silber.
Geschenk Kasimirs d. Gr. an die Pfarrkirche von Stopnica.
Die Stiftungsinschrift um den Sockel lautet: „kaz rex polonie fecit caput istud in honore sanete marie magda-
lene mcclxx".
Deutsche "Arbeit 1370.
10.) Silberstatuette des Hl. Stanislaus. Zu seinen Füssen seine Attributfigur, der nach der Legende aus dem
Grabe auferweckte Piotrowin.
Aus dem Schatz der Paulanerklosterkirche auf der Skalka in Krakau.
Vielleicht nach einem Entwurf von Stanislaus Stoß, Anfang des 16. Jahrhunderts.
11.) Meister von Langendorf, Votivbild des Gregor von Branice. (1425).
Aus der Kirche der Berufung in Ruszcza. Früher Krakau, Nationalmuseum.
Der sitzenden Madonna mit dem Kind auf dem Schoß wird durch den Hl. Gregor der kniende Ritter
empfohlen.
Das Votivbild ist das Werk eines schlesischen (vielleicht aus Mähren zugewanderten) Meisters, der einige
Jahre später den Marientod aus Langendorf (Oberschlesien), jetzt im Breslauer Diözesanmuseum, schuf.
12.) Hans von Kulmbach, Flucht nach Ägypten. Aus dem Paulanerkloster auf der Skalka in Krakau. Teil eines 1511 datierten Marienaltars.





ALTDEUTSCHE KUNST AUS KRAKAU UND DEM KARPATENLAND

IN DER DEUTSCHEN KUNSTFORSCHUNG hat sich in den vergangenen Jahren ein bedeutsamer Wandel vollzogen. Von einer das Kunstwerk isoliert und ausschließlich vom Standpunkt der Qualität betrachtenden Anschauung, die im klassischen Altertum und in der italienischen Renaissance absolute Höhepunkte und allgemein gültige Wertmaßstäbe erblickte, gelangten vor allem die germanischen Völker zu einer den manigfachen Erscheinungsformen der Kunst aufgeschlosseneren Haltung. Man bemühte sich einmal um Einfühlung in den individuellen Charakter des einzelnen Kunstwerkes, zum anderen aber sah man in ihm auch das Wesen seiner Zeit und seines Volkes verkörpert.
Erst eine solche Betrachtungsweise konnte dem deutschen Volk die Augen öffnen für die gewaltigen Leistungen seiner Kunst im europäischen Osten. Die Erschütterungen des Weltkrieges und die nachfolgende Zer-reissung des mitteleuropäischen Lebensraums machten dann mit schmerzhafter Deutlichkeit die Bande fühlbar, die uns mit den Werken deutscher Kunst in den Teilen Mitteleuropas verknüpften, die uns jetzt fremd und feindlich gegenüberstanden. Die heftigen, z. T. grotesken Bemühungen der Gegenseite, die deutsche Kunst in den jeweils herausgerissenen Stücken Mitteleuropas als Schöpfungen des eigenen Genius auszugeben, etwa die Thorner Schöne Madonna als polnische und den Prager Veitsdom als tschechische oder gar tschechoslowakische Kunst zu proklamieren, riefen die deutsche Wissenschaft auf den Plan.
I
DIE UNGEHEUREN EREIGNISSE DES GEGENWÄRTIGEN KRIEGES stellten die deutsche Kunstforschung im Osten vor eine völlig neue Situation. Beschränkte sie sich früher darauf, das auf Studienreisen und aus der Literatur zusammengetragene Material geistig zu verarbeiten, so sah sie sich jetzt in den dem deutschen Machtbereich neu angegliederten Gebieten dem Material gleichsam in Lebensgröße gegenüber. Die Kunstforschung hatte plötzlich ungehinderten Zugang zu der gesamten Fülle des Denkmälerbestandes. Große Bibliotheken standen ihr plötzlich zur Auswertung offen. Sie war mitbeteiligt und mitverantwortlich an Aufgaben, die früher den einzelnen Staatswesen obgelegen hatten: der Sicherstellung, Konservierung und Restaurierung von Kunstwerken, der Denkmalpflege, der Betreuung und dem Ausbau von Kunstsammlungen usw.
Das deutsche Kunstschaffen aus Krakau und dem Karpatenland wird belegt durch die nachfolgenden Fotos einiger typischer Kunstschöpfungen aus diesem Raum. Im Juli 1942 hat das Institut für Deutsche Ostarbeit in Krakau eine umfassende Schau von Denkmälern gotischer Kunst in Krakau gezeigt, welche die Originale erstmalig der deutschen Öffentlichkeit vor Augen führte.
KRAKAU ALS ZENTRUM DEUTSCHER KUNSTÜBUNG bedarf heute keiner näheren Erklärung mehr. Das Karpatenland umfaßt den zwischen Weichsel und San den Karpaten vorgelagerten Raum, der das Kerngebiet der mittelalterlichen deutschen Siedlung im heutigen Generalgouvernement darstellt. Nachdem schon im 13. Jahrhundert eine erste Welle deutscher Siedler von der Zips her das Gebiet um Neumarkt (Podhale) erreicht hatte, ergoß sich im 14. Jahrhundert ein Strom deutscher Siedlung von Schlesien her, allmählich immer weiter nach Osten vordringend. Wie nun diese Deutschen gleichsam die östliche Fortsetzung des schlesis'chen Neustammes waren, so waren die gleichzeitig das Gebiet der heutigen Slowakei erfüllenden deutschen Siedler und Bürger als Karpatenschlesier die östliche Fortsetzung des Sudetenschlesiertums. Der dadurch gegebene siedlungsgeschichtliche und stammesmässige Zusammenhang erfuhr im späteren Mittelalter durch die wichtigen Handelswege, die von Norden nach Süden durch die deutschen Karpatenstädte führten, noch eine bedeutsame Verstärkung.
Die Zusammenstellung der nachfolgenden Bildtafeln soll Zeugnis ablegen von deutschem Kunstschaffen in einem ehemaligen großen deutschen Gau, der um die Mitte des 15. Jahrhunderts an Volksbodenfläche, Menschenzahl und kultureller Kraft dem siebenbürgischen nicht nachstand und soll zugleich seine Verbundenheit mit dem deutschen Mutterland und dem gleichstämmigen Deutschtum der Karpaten aufzeigen. Die zeitliche Grenze wurde mit dem Ende des 15. Jahrhunderts gezogen, weil bis dahin der stammesgebundene, im wesentlichen also schlesische Charakter der in den Bildtafeln erfaßten Kunstübung bei gelegentlichem do-nauländischem Einschlag klar erkennbar ist. Der Einstrom Nürnberger und oberdeutscher Kunst zur Dürer-Zeit dagegen wird durch Handelsbeziehungen vermittelt und gehört zur reichen und glanzvollen Epoche späterer deutscher Bürgerkunst in Krakau.

INSTITUT FÜR DEUTSCHE OSTARBEIT KRAKAU SEKTION KUNSTGESCHICHTE



WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


Możesz dodać mnie do swojej listy ulubionych sprzedawców. Możesz to zrobić klikając na ikonkę umieszczoną poniżej. Nie zapomnij włączyć opcji subskrypcji, a na bieżąco będziesz informowany o wystawianych przeze mnie nowych przedmiotach.