Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Sztuka filmowania. Sekrety warsztatu... [nowa]

08-03-2012, 0:15
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 60.20 zł     
Użytkownik ksieg-inter_pl
numer aukcji: 2107007165
Miejscowość Warszawa
Zostało sztuk: 4    Wyświetleń: 11   
Koniec: 08-03-2012 18:48:13
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Przedmiotem aukcji jest:

Sztuka filmowania. Sekrety warsztatu operatora. Wydanie II

Barry Braverman

Dane:
  • ISBN:978-83-[zasłonięte]-3330-2
  • liczba stron: 296
  • okładka: miękka
  • wydawnictwo: Helion
  • wymiary: 200 x 230 mm
  • Data wydania: 2[zasłonięte]011-11
  • Stan produktu: nowy, nieużywany



  • Opis książki:
    Opanuj sztukę pracy z kamerą i prawdziwe filmowe rzemiosło!
    • Poznaj zasady operowania kamerą, kreowania sceny, doboru perspektywy i ogniskowej
    • Naucz się pracować z aktorami, aranżować zbliżenia i dbać o dobre udźwiękowienie
    • Zobacz, jak konfigurować sprzęt, stosować filtry i edytować gotowy obraz

    Wszyscy z zachwytem oglądamy kolejne nowinki techniczne w branży wideo - coraz większa, imponująca rozdzielczość, jeszcze szersza, wierna paleta barw, funkcje filmowania w podczerwieni, optyczna stabilizacja obrazu... a to wszystko w coraz mniejszej, kompaktowej i lekkiej formie. Ta wciąż galopująca cyfrowa rewolucja, powszechność i coraz niższe ceny sprzętu sprawiły, że świat profesjonalnej fotografii oraz filmu przestał być hermetyczną dziedziną i znalazł się w zasięgu możliwości wielu pasjonatów, dotąd tylko marzących o pracy z kamerą. Dawniej każdy, kto chciał zostać dobrym filmowcem, musiał opanować pięć kluczowych aspektów warsztatu: kąty widzenia, ciągłość akcji, montaż, zbliżenia i kompozycję. Wiedz jednak, że także i dziś nie wystarczy tylko dobry sprzęt - nadal liczą się głównie Twój talent, wiedza i umiejętności!

    A zatem możesz wybrać drogę prostą i sięgnąć po zwykły podręcznik, uczący jedynie obsługi sprzętu i aplikacji do montażu wideo, albo po ambitniejszą pozycję, taką jak ta, którą trzymasz w rękach. Warto zatopić się w lekturze tego podręcznika; z nim nauczysz się prawdziwego kunsztu filmowego i kultury pracy z kamerą. Znajdziesz tu zarówno informacje na temat pracy w rozdzielczości HD, podstaw kompresji czy przestrzeni barw, jak i wiedzę niezbędną w filmowym fachu. Zgłębisz arkana sztuki operowania kamerą, zasady budowania kadru z uwzględnieniem poziomu oczu i geometrii obiektów, nauczysz się dobierać właściwą ogniskową i stosować filtry. Poczytasz o kreowaniu sceny, filmowaniu ludzi, aranżacji zbliżeń czy udźwiękowieniu filmu. Na każdej stronie tego podręcznika znajdziesz solidną dawkę inspiracji i popartej wielkim doświadczeniem wiedzy autora. Dzięki temu opanujesz nie tylko wszystkie niezbędne umiejętności techniczne, ale także nauczysz się kreować za pomocą kamery fascynujące opowieści!

    W książce znajdziesz między innymi:
    • setki kolorowych zdjęć i rysunków, ilustrujących przykłady i informacje
    • praktyczne wskazówki doświadczonego filmowca, Barry'ego Bravermana, który dzieli się z czytelnikami tajnikami rzemiosła i emocjonalnymi aspektami tworzenia fascynujących, filmowych opowieści przy użyciu nowoczesnych kamer HD
    • wciągającą eksplorację możliwości kreowania sceny i nastroju za pośrednictwem odpowiednio dobranej perspektywy, ogniskowej, aranżacji zbliżeń, głębi ostrości oraz sprzętu takiego, jak obiektywy kinematograficzne i adaptery
    • rozważania dotyczące udoskonalania warsztatu filmowego poprzez umiejętną konfigurację kamery, zastosowanie filtrów i oprogramowania umożliwiającego redukcję szumów, zmianę kontrastu czy poziomu szczegółowości obrazu
    Opanuj zagadnienia techniczne i artystyczne - posiądź niezbędne umiejętności profesjonalnego filmowca!

    • Podziękowania (11)
    • Materiały online do książki "Sztuka filmowania. Sekrety warsztatu operatora" (12)

    Rozdział 1. Okiem filmowca (13)
    • Historia, historia i jeszcze raz historia (16)
    • Właściwy dobór narzędzi (16)
    • W pogoni za tęczą (18)
    • Wszechstronność to podstawa (19)
    • Nauka samodyscypliny (22)
    • Dziś każdy może filmować... (24)
    • ...lecz nadal nie opłaca się być kiepskim filmowcem! (25)
    • Wszystko jest w Twoich rękach (26)

    Rozdział 2. O filmach i filmowcach (27)
    • Pierwsza krew (27)
    • Czasy się zmieniły, a z nimi budżety (27)
    • Jak opowiedzieć zajmującą historię? (29)
    • Nie wahaj się przekroczyć 108%! (30)
    • Popatrz na świat przez ramkę (31)
    • Wykluczaj, pomijaj, odrzucaj (32)
    • Prawdziwa historia rozgrywa się w tle (33)
    • Komu kratownicę? (34)
    • Reguła trójpodziału (35)
    • Złoty prostokąt (37)
    • Auć, to boli! (37)
    • Teoria w praktyce (39)
    • Nie popaść w grzech przesady (40)
    • Zbliżenia są esencją historii! (42)
    • Zbliżenie? Nacieraj pod kątem! (43)
    • Kiedy dobrze z oczu patrzy (44)
    • Kwestia perspektywy (44)
    • Wszyscy jesteśmy oszustami (46)
    • Męcz się. Na zdrowie! (47)
    • Ukryj, zamaskuj, zakamufluj... (49)
    • Byle nie popaść w przesadę (50)
    • Znaj ramy swojego gatunku - widzowie nie mogą mieć wątpliwości! (51)
    • Jak wyobrażasz sobie plakat filmu? (52)
    • Slogan filmu jest bardzo istotny (52)
    • Uwzględniaj ograniczenia (52)
    • Różne przyczyny sukcesu (53)
    • Indywidualne zalety (54)
    • Ograniczenia techniczne (55)
    • Uwzględniaj dynamikę tonalną kamery (55)
    • W złotą godzinę (55)
    • Dbaj o proporcje (57)
    • Filmuję, więc jestem (58)
    • Ściąganie wzbronione! (59)
    • Przerośnięte ego i inne trudne osobowości (59)

    Rozdział 3. W warsztacie filmowca (61)
    • Kiedy względy techniczne mają głos (62)
    • Techniczna natura świata (62)
    • Osobisty procesor obrazu (63)
    • Zróbmy analogowe doświadczenie (63)
    • Doskonalenie cyfrowych nagrań (64)
    • Szczypta wiedzy (65)
    • Nadpróbkowanie - o co w tym chodzi? (67)
    • Przekłamania barw w zakresie cieni (68)
    • Dlaczego kompresja jest niezbędna? (69)
    • Względy praktyczne (70)
    • Nadmiarowość, nadmiarowość... (71)
    • Czy rzeczywiście nieistotne? (72)
    • Czego oczy nie widzą, tego sercu nie żal (73)
    • Kompresja międzyklatkowa i wewnątrzklatkowa (73)
    • Przetwornik i Ty (75)
    • Siatka pikseli (76)
    • Sztuczka z przesunięciem geometrycznym (77)
    • CCD czy CMOS, analogowo czy cyfrowo? (79)
    • Rozmiar się liczy. Do pewnego stopnia (81)
    • Podstępna rozdzielczość (83)

    Rozdział 4. Świat w rozdzielczości HD (85)
    • Osiołkowi w żłoby dano? (85)
    • Od zapisu do obrazu (87)
    • Bitwa na klatki (88)
    • Wybór liczby klatek (92)
    • Co jest grane z płynnością filmu, czyli dlaczego 24p to nie zawsze 24p? (93)
    • Różne warianty 24p (95)
    • Zdecydowałeś się na 24p... (96)
    • Dla tych, co nadal kochają SD (99)
    • Uwaga, maruderzy! (100)
    • Od HD do SD (101)

    Rozdział 5. Kręć i rządź (103)
    • Pełna automatyka. Komu to potrzebne? (104)
    • Do diaska z automatyczną ekspozycją! (105)
    • Chinka (108)
    • Jazda na fali (109)
    • Migam się... od myślenia (110)
    • Synchronizacja migawki (110)
    • Liczba klatek a stylistyka filmu (111)
    • Sam zajmij się ostrością. To ważne! (113)
    • Inżynierowie nie muszą być artystami (113)
    • Ustawienie ostrości w rozdzielczości HD może być trudne! (114)
    • Białe nie zawsze jest białe (116)
    • Czy warto korzystać z gotowych ustawień balansu bieli? (117)
    • Ręczne ustawianie balansu bieli (118)
    • Balans czerni (118)
    • Automatyczny balans bieli? (119)
    • Predefiniowane ustawienia balansu bieli (120)
    • Czym jest zatem biel? (122)
    • Korekcja kolorów (123)
    • Opanować zamieszanie w wizjerze (124)
    • Kłopoty z kodowaniem czasu (125)
    • Zliczanie ciągłe (129)
    • Nietypowe sytuacje (129)
    • Optyczna stabilizacja obrazu (131)
    • Monitorowanie pracy (131)
    • Walka na plansz(e/y) (133)
    • Niedoskonały kineskop (134)
    • Ograniczony zakres barw (134)

    Rozdział 6. Poprawianie wyglądu opowieści (137)
    • Pierwsze kroki do zmiany stylistyki obrazu (138)
    • Cała gamma możliwości (141)
    • Soczyste cienie, ale bez przesady (143)
    • Obserwuj światła (143)
    • Automatyczne "kolano" (144)
    • Matryce kolorów (146)
    • Kontrola nasycenia (147)
    • Dobra czerń to podstawa (148)
    • Wzmocnienie oznacza... szumienie (149)
    • Tylko mi tutaj nie szum, dobrze? (150)
    • Filtrowanie obrazu (152)
    • Trochę optyki (152)
    • Filtr to ostatnia deska ratunku (153)
    • Z filtrem czy bez? (156)
    • Wiedz, co chcesz osiągnąć (157)
    • Unikaj małych przysłon (157)
    • Polaryzator (158)
    • Niebo pod kontrolą (160)
    • Czy można je łączyć? (162)
    • Kłopoty z kontrastem (163)
    • Test czułości (164)
    • Sztuka zmiękczania (164)
    • Projektowanie idealnego filtra (165)
    • Ocieplenie, czyli coś na rozgrzewkę (167)
    • We mgle (167)
    • Improwizacja a la Christian Dior (169)
    • Kosmetyka w postprodukcji (169)
    • Zrób to sam (171)
    • Filmowcy, bądźcie odpowiedzialni! (174)

    Rozdział 7. Z prądem (175)
    • Dawno, dawno temu (175)
    • To nie jest świat dla starych specjalistów? (177)
    • Kamery podążają za zmianami (178)
    • W świecie plików (180)
    • Nagrywanie na nośniki optyczne (182)
    • Nagrywanie na dysku twardym (183)
    • Mniej powodów do obaw (185)
    • Nadejście SSD (186)
    • Interesy z interfejsem (186)
    • DEVICE czy HOST? (188)
    • Praca pracy nierówna (189)
    • Standard MXF - krok w przyszłość? (189)
    • Piękno metadanych (191)
    • Podgląd wideo na iPhone'a (192)
    • Wyzwanie: archiwizowanie! (194)

    Rozdział 8. Okno na świat (197)
    • Kontrola nad kadrem (198)
    • Ostrożnie, aktor! (199)
    • Cała gama możliwości (201)
    • Długość ma znaczenie (202)
    • Naucz się wątpić w reklamę (202)
    • Powiększenie optyczne a cyfrowe (203)
    • Wszerz i wzdłuż (204)
    • Optyka dużego ryzyka (206)
    • Dlaczego tani obiektyw można poznać na pierwszy rzut oka? (207)
    • Dlaczego kamkordery z niewymienną optyką mogą dawać lepszy obraz? (209)
    • Kompensacja aberracji chromatycznej (210)
    • Jak się pogodzić z przeciętnej klasy obiektywem? (210)
    • Ocena możliwości obiektywu (211)
    • Ostrość - tylko tam, gdzie to konieczne (214)
    • Wspomaganie ustawiania ostrości (215)
    • Osłony przeciwsłoneczne (217)
    • Nakładana czy na szynach? (218)
    • Wystaw francuza (218)
    • Obiektywy kinematograficzne (219)
    • Zbyt duża głębia ostrości (220)
    • Oswajanie bestii z głębi (ostrości) (220)

    Rozdział 9. Historia jaśnie oświecona (225)
    • Mniej znaczy lepiej (226)
    • Filmowiec żadnej pracy się nie boi: oświetla, edytuje, myje okna, produkuje... (227)
    • Oświetlenie metalohalogenkowe - drogie, ale warte swej ceny (229)
    • Oświetlenie fluorescencyjne, czyli zielona zaraza (230)
    • Duży kaliber (233)
    • Ceniona miękkość (233)
    • Dobór miękkiego światła (234)
    • Uniknąć powodzi (235)
    • Rodzaje filtrów foliowych (236)
    • Żele (238)
    • Standardowa aranżacja oświetlenia (239)
    • Centralne oświetlenie z przodu (240)
    • Pamiętaj o doświetleniu (240)
    • Sposoby doświetlania (241)
    • Podział oświetlenia na plany (242)
    • Oświetlenie na potrzeby kluczowania (243)
    • Dlaczego zielony? (245)
    • Statyw w dłoń! (246)
    • Kotary i zastawki (247)
    • Szablony małe i duże (247)
    • Strumienic blask (249)
    • W kleszczach (250)
    • Taśma wiecznie żywa! (251)
    • Kuferek rozmaitości (252)
    • Doświetlenie (253)
    • Szczypta rzemiosła, szczypta pomysłowości (254)

    Rozdział 10. Historia z dźwiękiem (257)
    • Dźwięk - garść porad dla filmowca (257)
    • Złe połączenie = zły dźwięk (258)
    • Warto trzymać balans (260)
    • Profesjonalny miks (260)
    • Czy redundantny system nadal jest niezbędny? (262)
    • Automatyczna regulacja natężenia dźwięku (263)
    • Na litość mikrofonu! (Nie ma co liczyć) (264)
    • Wybór sprzętu (265)
    • Bezprzewodowo (266)
    • Jesteś otoczony! (268)

    Rozdział 11. Solidna podstawa opowieści (269)