Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Sztuka filmowania. Sekrety warsztatu... [nowa]

08-03-2012, 0:19
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 57.70 zł     
Użytkownik infmaster
numer aukcji: 2106946772
Miejscowość Warszawa
Zostało sztuk: 3    Wyświetleń: 10   
Koniec: 08-03-2012 20:03:21
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Książka jest NOWA,
w stanie IDEALNYM.

Niezależnie od ilości zakupionych książek płacisz tylko jednorazowy koszt wysyłki.

Sztuka filmowania. Sekrety warsztatu operatora. Wydanie II

Sztuka filmowania. Sekrety warsztatu operatora. Wydanie II

Wydawnictwo: Helion


Opanuj sztukę pracy z kamerą i prawdziwe filmowe rzemiosło!

  • Poznaj zasady operowania kamerą, kreowania sceny, doboru perspektywy i ogniskowej
  • Naucz się pracować z aktorami, aranżować zbliżenia i dbać o dobre udźwiękowienie
  • Zobacz, jak konfigurować sprzęt, stosować filtry i edytować gotowy obraz

Wszyscy z zachwytem oglądamy kolejne nowinki techniczne w branży wideo - coraz większa, imponująca rozdzielczość, jeszcze szersza, wierna paleta barw, funkcje filmowania w podczerwieni, optyczna stabilizacja obrazu... a to wszystko w coraz mniejszej, kompaktowej i lekkiej formie. Ta wciąż galopująca cyfrowa rewolucja, powszechność i coraz niższe ceny sprzętu sprawiły, że świat profesjonalnej fotografii oraz filmu przestał być hermetyczną dziedziną i znalazł się w zasięgu możliwości wielu pasjonatów, dotąd tylko marzących o pracy z kamerą. Dawniej każdy, kto chciał zostać dobrym filmowcem, musiał opanować pięć kluczowych aspektów warsztatu: kąty widzenia, ciągłość akcji, montaż, zbliżenia i kompozycję. Wiedz jednak, że także i dziś nie wystarczy tylko dobry sprzęt - nadal liczą się głównie Twój talent, wiedza i umiejętności!

A zatem możesz wybrać drogę prostą i sięgnąć po zwykły podręcznik, uczący jedynie obsługi sprzętu i aplikacji do montażu wideo, albo po ambitniejszą pozycję, taką jak ta, którą trzymasz w rękach. Warto zatopić się w lekturze tego podręcznika; z nim nauczysz się prawdziwego kunsztu filmowego i kultury pracy z kamerą. Znajdziesz tu zarówno informacje na temat pracy w rozdzielczości HD, podstaw kompresji czy przestrzeni barw, jak i wiedzę niezbędną w filmowym fachu. Zgłębisz arkana sztuki operowania kamerą, zasady budowania kadru z uwzględnieniem poziomu oczu i geometrii obiektów, nauczysz się dobierać właściwą ogniskową i stosować filtry. Poczytasz o kreowaniu sceny, filmowaniu ludzi, aranżacji zbliżeń czy udźwiękowieniu filmu. Na każdej stronie tego podręcznika znajdziesz solidną dawkę inspiracji i popartej wielkim doświadczeniem wiedzy autora. Dzięki temu opanujesz nie tylko wszystkie niezbędne umiejętności techniczne, ale także nauczysz się kreować za pomocą kamery fascynujące opowieści!

W książce znajdziesz między innymi:
  • setki kolorowych zdjęć i rysunków, ilustrujących przykłady i informacje
  • praktyczne wskazówki doświadczonego filmowca, Barry'ego Bravermana, który dzieli się z czytelnikami tajnikami rzemiosła i emocjonalnymi aspektami tworzenia fascynujących, filmowych opowieści przy użyciu nowoczesnych kamer HD
  • wciągającą eksplorację możliwości kreowania sceny i nastroju za pośrednictwem odpowiednio dobranej perspektywy, ogniskowej, aranżacji zbliżeń, głębi ostrości oraz sprzętu takiego, jak obiektywy kinematograficzne i adaptery
  • rozważania dotyczące udoskonalania warsztatu filmowego poprzez umiejętną konfigurację kamery, zastosowanie filtrów i oprogramowania umożliwiającego redukcję szumów, zmianę kontrastu czy poziomu szczegółowości obrazu
Opanuj zagadnienia techniczne i artystyczne - posiądź niezbędne umiejętności profesjonalnego filmowca!


Spis treści:
  • Podziękowania (11)
  • Materiały online do książki "Sztuka filmowania. Sekrety warsztatu operatora" (12)

Rozdział 1. Okiem filmowca (13)
  • Historia, historia i jeszcze raz historia (16)
  • Właściwy dobór narzędzi (16)
  • W pogoni za tęczą (18)
  • Wszechstronność to podstawa (19)
  • Nauka samodyscypliny (22)
  • Dziś każdy może filmować... (24)
  • ...lecz nadal nie opłaca się być kiepskim filmowcem! (25)
  • Wszystko jest w Twoich rękach (26)

Rozdział 2. O filmach i filmowcach (27)
  • Pierwsza krew (27)
  • Czasy się zmieniły, a z nimi budżety (27)
  • Jak opowiedzieć zajmującą historię? (29)
  • Nie wahaj się przekroczyć 108%! (30)
  • Popatrz na świat przez ramkę (31)
  • Wykluczaj, pomijaj, odrzucaj (32)
  • Prawdziwa historia rozgrywa się w tle (33)
  • Komu kratownicę? (34)
  • Reguła trójpodziału (35)
  • Złoty prostokąt (37)
  • Auć, to boli! (37)
  • Teoria w praktyce (39)
  • Nie popaść w grzech przesady (40)
  • Zbliżenia są esencją historii! (42)
  • Zbliżenie? Nacieraj pod kątem! (43)
  • Kiedy dobrze z oczu patrzy (44)
  • Kwestia perspektywy (44)
  • Wszyscy jesteśmy oszustami (46)
  • Męcz się. Na zdrowie! (47)
  • Ukryj, zamaskuj, zakamufluj... (49)
  • Byle nie popaść w przesadę (50)
  • Znaj ramy swojego gatunku - widzowie nie mogą mieć wątpliwości! (51)
  • Jak wyobrażasz sobie plakat filmu? (52)
  • Slogan filmu jest bardzo istotny (52)
  • Uwzględniaj ograniczenia (52)
  • Różne przyczyny sukcesu (53)
  • Indywidualne zalety (54)
  • Ograniczenia techniczne (55)
  • Uwzględniaj dynamikę tonalną kamery (55)
  • W złotą godzinę (55)
  • Dbaj o proporcje (57)
  • Filmuję, więc jestem (58)
  • Ściąganie wzbronione! (59)
  • Przerośnięte ego i inne trudne osobowości (59)

Rozdział 3. W warsztacie filmowca (61)
  • Kiedy względy techniczne mają głos (62)
  • Techniczna natura świata (62)
  • Osobisty procesor obrazu (63)
  • Zróbmy analogowe doświadczenie (63)
  • Doskonalenie cyfrowych nagrań (64)
  • Szczypta wiedzy (65)
  • Nadpróbkowanie - o co w tym chodzi? (67)
  • Przekłamania barw w zakresie cieni (68)
  • Dlaczego kompresja jest niezbędna? (69)
  • Względy praktyczne (70)
  • Nadmiarowość, nadmiarowość... (71)
  • Czy rzeczywiście nieistotne? (72)
  • Czego oczy nie widzą, tego sercu nie żal (73)
  • Kompresja międzyklatkowa i wewnątrzklatkowa (73)
  • Przetwornik i Ty (75)
  • Siatka pikseli (76)
  • Sztuczka z przesunięciem geometrycznym (77)
  • CCD czy CMOS, analogowo czy cyfrowo? (79)
  • Rozmiar się liczy. Do pewnego stopnia (81)
  • Podstępna rozdzielczość (83)

Rozdział 4. Świat w rozdzielczości HD (85)
  • Osiołkowi w żłoby dano? (85)
  • Od zapisu do obrazu (87)
  • Bitwa na klatki (88)
  • Wybór liczby klatek (92)
  • Co jest grane z płynnością filmu, czyli dlaczego 24p to nie zawsze 24p? (93)
  • Różne warianty 24p (95)
  • Zdecydowałeś się na 24p... (96)
  • Dla tych, co nadal kochają SD (99)
  • Uwaga, maruderzy! (100)
  • Od HD do SD (101)

Rozdział 5. Kręć i rządź (103)
  • Pełna automatyka. Komu to potrzebne? (104)
  • Do diaska z automatyczną ekspozycją! (105)
  • Chinka (108)
  • Jazda na fali (109)
  • Migam się... od myślenia (110)
  • Synchronizacja migawki (110)
  • Liczba klatek a stylistyka filmu (111)
  • Sam zajmij się ostrością. To ważne! (113)
  • Inżynierowie nie muszą być artystami (113)
  • Ustawienie ostrości w rozdzielczości HD może być trudne! (114)
  • Białe nie zawsze jest białe (116)
  • Czy warto korzystać z gotowych ustawień balansu bieli? (117)
  • Ręczne ustawianie balansu bieli (118)
  • Balans czerni (118)
  • Automatyczny balans bieli? (119)
  • Predefiniowane ustawienia balansu bieli (120)
  • Czym jest zatem biel? (122)
  • Korekcja kolorów (123)
  • Opanować zamieszanie w wizjerze (124)
  • Kłopoty z kodowaniem czasu (125)
  • Zliczanie ciągłe (129)
  • Nietypowe sytuacje (129)
  • Optyczna stabilizacja obrazu (131)
  • Monitorowanie pracy (131)
  • Walka na plansz(e/y) (133)
  • Niedoskonały kineskop (134)
  • Ograniczony zakres barw (134)

Rozdział 6. Poprawianie wyglądu opowieści (137)
  • Pierwsze kroki do zmiany stylistyki obrazu (138)
  • Cała gamma możliwości (141)
  • Soczyste cienie, ale bez przesady (143)
  • Obserwuj światła (143)
  • Automatyczne "kolano" (144)
  • Matryce kolorów (146)
  • Kontrola nasycenia (147)
  • Dobra czerń to podstawa (148)
  • Wzmocnienie oznacza... szumienie (149)
  • Tylko mi tutaj nie szum, dobrze? (150)
  • Filtrowanie obrazu (152)
  • Trochę optyki (152)
  • Filtr to ostatnia deska ratunku (153)
  • Z filtrem czy bez? (156)
  • Wiedz, co chcesz osiągnąć (157)
  • Unikaj małych przysłon (157)
  • Polaryzator (158)
  • Niebo pod kontrolą (160)
  • Czy można je łączyć? (162)
  • Kłopoty z kontrastem (163)
  • Test czułości (164)
  • Sztuka zmiękczania (164)
  • Projektowanie idealnego filtra (165)
  • Ocieplenie, czyli coś na rozgrzewkę (167)
  • We mgle (167)
  • Improwizacja a la Christian Dior (169)
  • Kosmetyka w postprodukcji (169)
  • Zrób to sam (171)
  • Filmowcy, bądźcie odpowiedzialni! (174)

Rozdział 7. Z prądem (175)
  • Dawno, dawno temu (175)
  • To nie jest świat dla starych specjalistów? (177)
  • Kamery podążają za zmianami (178)
  • W świecie plików (180)
  • Nagrywanie na nośniki optyczne (182)
  • Nagrywanie na dysku twardym (183)
  • Mniej powodów do obaw (185)
  • Nadejście SSD (186)
  • Interesy z interfejsem (186)
  • DEVICE czy HOST? (188)
  • Praca pracy nierówna (189)
  • Standard MXF - krok w przyszłość? (189)
  • Piękno metadanych (191)
  • Podgląd wideo na iPhone'a (192)
  • Wyzwanie: archiwizowanie! (194)

Rozdział 8. Okno na świat (197)
  • Kontrola nad kadrem (198)
  • Ostrożnie, aktor! (199)
  • Cała gama możliwości (201)
  • Długość ma znaczenie (202)
  • Naucz się wątpić w reklamę (202)
  • Powiększenie optyczne a cyfrowe (203)
  • Wszerz i wzdłuż (204)
  • Optyka dużego ryzyka (206)
  • Dlaczego tani obiektyw można poznać na pierwszy rzut oka? (207)
  • Dlaczego kamkordery z niewymienną optyką mogą dawać lepszy obraz? (209)
  • Kompensacja aberracji chromatycznej (210)
  • Jak się pogodzić z przeciętnej klasy obiektywem? (210)
  • Ocena możliwości obiektywu (211)
  • Ostrość - tylko tam, gdzie to konieczne (214)
  • Wspomaganie ustawiania ostrości (215)
  • Osłony przeciwsłoneczne (217)
  • Nakładana czy na szynach? (218)
  • Wystaw francuza (218)
  • Obiektywy kinematograficzne (219)
  • Zbyt duża głębia ostrości (220)
  • Oswajanie bestii z głębi (ostrości) (220)

Rozdział 9. Historia jaśnie oświecona (225)
  • Mniej znaczy lepiej (226)
  • Filmowiec żadnej pracy się nie boi: oświetla, edytuje, myje okna, produkuje... (227)
  • Oświetlenie metalohalogenkowe - drogie, ale warte swej ceny (229)
  • Oświetlenie fluorescencyjne, czyli zielona zaraza (230)
  • Duży kaliber (233)
  • Ceniona miękkość (233)
  • Dobór miękkiego światła (234)
  • Uniknąć powodzi (235)
  • Rodzaje filtrów foliowych (236)
  • Żele (238)
  • Standardowa aranżacja oświetlenia (239)
  • Centralne oświetlenie z przodu (240)
  • Pamiętaj o doświetleniu (240)
  • Sposoby doświetlania (241)
  • Podział oświetlenia na plany (242)
  • Oświetlenie na potrzeby kluczowania (243)
  • Dlaczego zielony? (245)
  • Statyw w dłoń! (246)
  • Kotary i zastawki (247)
  • Szablony małe i duże (247)
  • Strumienic blask (249)
  • W kleszczach (250)
  • Taśma wiecznie żywa! (251)
  • Kuferek rozmaitości (252)
  • Doświetlenie (253)
  • Szczypta rzemiosła, szczypta pomysłowości (254)

Rozdział 10. Historia z dźwiękiem (257)
  • Dźwięk - garść porad dla filmowca (257)
  • Złe połączenie = zły dźwięk (258)
  • Warto trzymać balans (260)
  • Profesjonalny miks (260)
  • Czy redundantny system nadal jest niezbędny? (262)
  • Automatyczna regulacja natężenia dźwięku (263)
  • Na litość mikrofonu! (Nie ma co liczyć) (264)
  • Wybór sprzętu (265)
  • Bezprzewodowo (266)
  • Jesteś otoczony! (268)

Rozdział 11. Solidna podstawa opowieści (269)
  • Miej głowicę na karku (271)
  • Ale ładne nogi! (274)
  • Inne rodzaje podpór (276)
  • Filmowanie z ręki (278)
  • Więcej czadu! (280)
  • Filmowanie w ekstremalnych warunkach pogodowych (282)
  • Technika używania języka (286)
  • Posłowie (289)
  • Skorowidz (295)

Sztuka filmowania. Sekrety warsztatu operatora. Wydanie II

Szybka wysyłka po zaksięgowaniu wpłaty.

Przy zakupie powyżej 190zł
dostawa kurierem GRATIS

Dodaj nas do ulubionych sprzedawców

Zobacz nasze pozostałe aukcje