Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Szogun (Shogun) - Podstawa - Warszawa Centrum

07-07-2015, 9:40
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 149.90 zł      Aktualna cena: 149.90 zł     
Użytkownik StrefaMTG
numer aukcji: 5428897579
Miejscowość Warszawa
Kupiono sztuk: 5    Wyświetleń: 8   

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Waga (z opakowaniem): 2.00 [kg]
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Wszystkie sprzedawane produkty posiadamy fizycznie w sklepie, więc nie trzeba potwierdzać dnia i godziny odbioru towaru.

Czas zjednoczyć średniowieczną Japonię!

Gracze wcielają się w role dowódców wojsk XVI wiecznej Japonii, a ich celem jest zapewnienie dominacji własnym rodom. Aby osiągnąć sukces trzeba nie tylko podporządkować sobie jak najwięcej ziem, ale również zadbać o rozwój (wznosząc zamki, świątynie i teatry) i dobre prosperowanie kontrolowanych prowincji (zapewniając zapasy żywności). Najlepszy Daimyo zdobędzie na końcu gry miano tytułowego Szoguna.

Znakomita mechanika
Rozgrywka podzielona jest na dwie części (dwa lata w feudalnej Japonii), każda podzielona na trzy tury (wiosna, lato i jesień. Zimą następuje podliczenie punktów i rozpatrzenie buntów ludności, w przypadku gdy nie zadbamy o dostateczne zapasy żywności).

Każda tura rozpoczyna się od fazy planowania, w której gracze wydają rozkazy wojskom stacjonującym w poszczególnych prowincjach. Robi się to poprzez położenie zakrytej karty prowincji na polu symbolizującym rozkaz. Dzięki temu nasi rywale do ostatniej chwili nie znają naszych planów.

Niezwykle szybki i oryginalny (i nie tak losowy, jak się na pierwszy rzut oka wydaje) jest mechanizm rozstrzygania bitew. Stosuje się w tym celu wieżę bitewną, do której wrzucamy drewniane kostki obydwu walczących armii. Wynik bitwy uzależniony jest od tego, które kostki i w jakiej ilości wypadną z wieży na plastikową tackę.

Mechanika zawiera także uproszczony mechanizm licytacji, dzięki któremu możemy poświęcić część funduszy, jeżeli zależy nam na pierwszeństwie w danej turze, bądź chcemy skorzystać z jednego z dostępnych przywilejów.

Niepowtarzalny klimat
Wszystkie elementy gry doskonale oddają klimat XVI wiecznej Japonii. Piękna szata graficzna i wysoka jakość komponentów, wszystko to potęguje przyjemność płynącą z rozgrywki. Wieża bitewna dostarcza niesamowitych emocji, a rosnące niezadowolenie w prowincjach i wiszące na włosku bunty naprawdę się w tej grze czuje!

Szogun to gra w której nie brak trudnych wyborów. Często kluczowe na drodze do zwycięstwa jest wznoszenie pałaców, świątyń i teatrów. Aby nie marnotrawić poniesionych kosztów trzeba stawiać budynki w tych regionach, których rywale nie zdołają nam odebrać. Stale musimy dbać o posiadanie odpowiednio licznej armii. Jest to tym trudniejsze, im więcej kontrolujemy regionów. Dodatkowo stale musimy myśleć o odpowiednich zapasach na nadciągającą zimę.

Gra, która nie chce się znudzić
Każda rozgrywka Szoguna jest inna. Inne jest ustawienie początkowe armii, zmienia się kolejność graczy, jak również kolejność wykonywania poszczególnych akcji. Dzięki temu Szogun nie jest grą, w której do sukcesu prowadzą gotowe schematy, lecz umiejętność podejmowania trafnych decyzji w obliczu zmiennej sytuacji. Dodatkowo, druga strona planszy zawiera mapę z nieco innym układem prowincji, co gwarantuje jeszcze większą odmienność rozgrywek.

Mechanika Szoguna nawiązuje do rewelacyjnej gry Wallenstein. Od dnia swej premiery podbił serca miłośników strategii na całym świecie, zdobywając w serwisie Board Game Geek średnią ocen powyżej 8 (na 10 możliwych).

Autor gry – Dirk Henn ma na swoim koncie takie niezaprzeczalne hity jak: Alhambra, Metro, Timbuktu czy właśnie Wallenstein.

Nagrody uzyskane przez grę Shogun:
- 2006 Nominacja Jogo do Ano
- 2007 Golden Geek Nominacja Najlepsza Szata Graficzna
- 2007 Golden Geek Najlepsza gra dla graczy
- 2007 Golden Geek Nominacja Najlepsza Gra Wojenna
- 2007 Golden Geek Gra Roku
- 2007 Nominacja Holenderska Gra Roku
- 2007 Gra Roku (drugie miejsce) wg francuskiego magazynu Tric Trac
- 2008 Nominacja Najlepsza gra wojenna JoTa

Liczba graczy: 3-5 osób
Wiek: od 12 lat
Czas gry: 150 minut

Producent: Rebel
Pasujące protektory: Mini European

Wydanie: polskie
Instrukcja: polska

Zawartość pudełka:
- 1 plansza dwustronna
- 53 Karty prowincji
- 25 kart skrzyń wojennych
- 5 kart specjalnych
- 10 kart akcji
- 12 kart wydarzeń
- 5 kart Daimyo
- 5 osobistych plansz
- 310 kolorowych sześcianów
- 20 zielonych sześcianów
- 55 skrzyń wojennych
- 5 znaczników punktów zwycięstwa
- 5 znaczników ryżu
- 80 żetonów budynków
- 42 znaczniki buntu
- 1 3-częściowa wieża bitewna
- 1 tacka z przegródkami
- 1 suplement
- 1 instrukcja