Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

SZNUROWSKI - MOSTY KOLEJOWE ... część I

21-01-2015, 19:57
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 12 zł     
Użytkownik irawen
numer aukcji: 4994469829
Miejscowość Wrocław
Wyświetleń: 10   
Koniec: 21-01-2015 19:12:54

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
Waga (z opakowaniem): 0.50 [kg]
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 1980
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

M. Sznurowski - MOSTY KOLEJOWE. Część I. Wyd. WKiŁ, Warszawa. Wyd. I. Str. 326. Stan dobry minus - okładka, typowe ślady uzytkowania ( " lekko złachana " ); na str. tytułowej wpis własnosciowy.

 

SPIS TREŚCI
1. Wiadomości ogólne o wodzie
1.1. Występowanie i krążenie wody w przyrodzie
1.2. Wpływ powietrza
1.3. Opady atmosferyczne
1.4. Pomiary opadów
1.5. Wysokość opadu oraz wahania opadu rocznego
1.6. Warstwy wodonośne i przepuszczalność gruntów
1.7. Warstwy nieprzepuszczalne
1.8. Przesiąkliwość i chłonność gruntów
1.9. Wody podziemne oraz filtracja w warstwach wodonośnych
1.10. Ogólne wiadomości o własnościach fizycznych i chemicznych wody

 
2. Hydrostatyka
2.1. Wybrane jednostki miar z układu SI
2.2. Określenie ciśnienia w danym punkcie
2.3. Kierunek ciśnienia
2.4. Podstawowe równanie hydrostatyki
2.5. Pojęcia ciśnienia bezwzględnego, nadciśnienia i podciśnienia
2.6. Pomiar ciśnienia
2.7. -Ciśnienie cieczy na różne powierzchnie. Ciśnienie cieczy na powierzchnie płaską
2.8. Środek naporu
2.9. Napór na powierzchnię płaską naczynia

 2.10. Wykresy naporu

2.11. Parcie hydrostatyczne na powierzchnię cylindryczną

2.12. Wypór cieczy oraz równowaga ciał zanurzonych i pływających

2.13. Zagadnienia ze statyki
2.13.1. Moment bezwładności względem osi obojętnej
2.13.2. Moment statyczny przekroju
3. Hydrodynamika
3.1. Pojęcie ruchu cieczy
3.2. Elementy hydrauliczne strumienia
3.3. Wydatek i średnia prędkość strumienia

3.4. Ruch ciągły jednostajny i zmienny
3.5. Równanie Bernoulliego dla strugi cieczy doskonałej i dla strumienia
3.6. Wyjaśnienie fizyczne łącznej energii cząstki cieczy w ruchu
3.7. Równanie Bernoulliego dla strumienia i spadek hydrauliczny
3.8. Podstawowe równanie ruchu jednostajnego w przewodach i kanałach
3.9. Liczba Reynoldsa oraz ruch cieczy laminarny i burzliwy. Promień hydrauliczny
3.10. Straty naporu na długości przewodu
3.11. Przepływ cieczy w rurociągach i kanałach
3.12. Wzmianka o lewarach i syfonach
3.13. Wypływ cieczy przez otwory


4. Ruch wód gruntowych
5. Obliczanie światła mostów i przepustów
5.1. Charakterystyka cieku wodnego
5.2. Wybór miejsca pod budowę mostu
5.3. Podstawowe dane do obliczania światła mostów i przepustów
5.3.1. Przepływ wody miarodajnej i żywy przekrój łożyska cieku
5.3.2. Zlewnia, przekroje poprzeczne i przekrój podłużny cieku
5.3.3. Obliczanie przepływu miarodajnej wody spływającej z małych rozlewni
5.4. Obliczanie światła małych mostów i przepustów nie zatopionych

5.4.1. Ustalanie poziomu WW i obliczanie przepływu
5.4.2. Wzory hydrauliczne do obliczania światła małych mostów i przepustów prostokątnych
5.4.3. Głębokość spiętrzonej wody przy wlocie do mostu lub przepustu

5.4.4. Spadek dna przepustu
5.4.5. Obliczanie światła przepustów o wlocie zatopionym i przepływie pełnym przekrojem
5.4.6. Obliczanie światła małych mostów (do 10 m)
5.4.7. Przykład obliczenia światła małego mostu
5.5. Krzywa konsumpcyjna


6. Wiadomości ogólne o mostach
6.1. Krótki rys historyczny rozwoju konstrukcji mostowych
6.2. Rodzaje obiektów mostowych
6.3. Części składowe i podstawowe wymiary mostów
6.3.1. Części składowe mostu
6.3.2. Podstawowe wymiary mostu
6.4. Klasyfikacja mostów i przepustów
6.4.1. Klasyfikacja mostów według przeznaczenia i rodzaju ruchu
6.4.2. Klasyfikacja mostów według rodzaju materiałów
6.4.3. Klasyfikacja mostów według charakteru przęseł i podpór
6.4.4. Klasyfikacja mostów według położenia jezdni
6.4.5. Klasyfikacja mostów według usytuowania przęseł w planie
6.4.6. Klasyfikacja mostów według liczby przqseł i nych
6.4.7. Klasyfikacja mostów według niwelety jezdni

6.4.8. Klasyfikacja mostów według sposobu wykonania
6.4.9. Klasyfikacja mostów według nośności
6.4.10. Klasyfikacja mostów według układu statycznego i rodzaju dźwi-garów głównych
6.4.11. Podział mostów belkowych
6.4.12. Podział mostów rozporowych
6.4.13. Podział mostów wiszących
6.4.14. Klasyfikacja przepustów
7. Obciążenia i skrajnia mostów kolejowych
7.1. Siły zewnętrzne działające na ustroje mostowe
7.1.1. Obciążenia stałe i masa własna mostów
7.1.2. Obciążenia ruchome mostów

7.1.2. Obciążenia ruchome mostów
7.1.3. Dynamiczny wpływ obciążenia ruchomego
7.1.4. Siła odśrodkowa
7.1.5. Parcie wiatru
7.1.6. Hamowanie
7.1.7. Uderzenia boczne taboru
7.1.8. Wpływ zmian temperatury
7.1.9. Parcie kry na filary
7.1.10. Obciążenia chodników i poręczy
7.1.11. Stateczność przęseł mostowych
7.2. Skrajnia budowli na mostach kolejowych


8. Wiadomości podstawowe z mechaniki gruntów
8.1. Pojęcie gruntu budowlanego oraz warunki, jakim powinny odpowiadać fundamenty i podłoże
8.2. Rodzaje gruntów
8.2.1. Skały
8.2.2. Grunty okruchowe
8.2.3. Grunty organiczne rodzime
8.2.4. Grunty nasypowe
8.3. Podział gruntów pod względem ich przydatności do fundamentowania

8.4. Właściwości fizyczne gruntów
8.4.1. Ciężar właściwy gruntu
8.4.2. Ciężar objętościowy gruntu
8.4.3. Wilgotność gruntu
8.4.4. Porowatość gruntu
8.4.5. Zagęszczenie gruntu
8.4.6. Konsystencja gruntów spoistych
8.4.7. Uziarnienie gruntów — trójkąt Fereta
8.5. Właściwości mechaniczne gruntów
8.5.1. Ściśliwość gruntów
8.5.2. Spójność i tarcie wewnętrzne gruntu
8.5.3. Występowanie wody w gruntach
8.5.4. Przepuszczalność wody — współczynnik filtracji

8.5.5. Nośność gruntów oraz normy naprężeń dopuszczalnych
8.6. Sposoby badania gruntów
8.6.1. Doły próbne
8.6.2. Wiercenia badawcze

8.6.3. Pobieranie i przechowywanie próbek
8.6.4: Inne metody badania gruntów
8.6.5. Próbne obciążenia gruntu


9. Podpory mostowe stałe
9.1. Przyczółki kamienne i betonowe
9.1.1. Typy przyczółków. Przyczółki ze skrzydłami równoległymi do osi mostu
9.1.2. Przyczółki ze skrzydłami prostopadłymi lub skośnymi do osi mostu
9.1.3. Przyczółki bez skrzydeł zatopione w nasypie
9.1.4. Przyczółki rozdzielcze
9.1.5. Przyczółki żelbetowe
9.1.6. Przyczółki mostów łukowych
9.1.7. Odwodnienie i izolacja przyczółków
9.2. Filary
9.2.1. Filary mostów belkowych
9.2.2. Filary mostów łukowych
9.2.3. Podpory palowe dużych średnic
9.3. Ciosy i ławy podporowe
9.4. Budowa podpór stałych
9.4.1. Wykonanie podpór kamiennych
9.4.2. Wykonanie podpór betonowych
9.5. Zasady obliczania przyczółków i filarów
9.5.1. Siły działające na przyczółek
9.5.2. Obliczanie fundamentów przyczółków
9.5.3. Przebieg obliczeń przyczółka i fundamentu

9.5.4. Zasady obliczania filarów


10, Fundamenty mostów stałych

Rodzaje fundamentów przyczółków i filarów mostowych

Wybór rodzaju fundamentów oraz czynniki wpływające na głębokość ich założenia

Przemarzanie i wypieranie gruntu
10.2.1. Przemarzanie gruntów
10.2.2. Wypieranie gruntu spod fundamentu
10.2.3. Możliwość podmywania fundamentów
Fundamenty zwykłe
10.3.1. Rodzaje fundamentów zwykłych
10.3.2. Zasady obliczania fundamentów zwykłych

Ogólna charakterystyka fundamentów na palach
Rodzaje pali
10.5.1. Pale drewniane
10.5.2. Pale żelbetowe i z betonu sprężonego
10.5.3. Pale stalowe wbijane i wwiercane
10.5.4. Pale (słupy) betonowe wykonywane w miejscu wyznaczonym na fundament
Przyrządy do wbijania pali
10.6.1. Katary wolnospadowe
10.6.2. Młoty mechaniczne
10.6.3. Ustawianie kafarów na miejscu robót i organizacja wbijania pali

10.6.4. Bezpieczeństwo pracy przy robotach kafarowych
10.7. Urządzenia do wyciągania pali
10.8. Ogólne zasady projektowania fundamentów na palach
10.8.1. Nośność pali i ich współdziałanie z gruntem
10.8.2. Nośność pali w grupach
10.8.3. Wytrzymałość pali na wyboczenie, siły poziome i wyciąganie
10.8.4. Rozmieszczenie pali pod podporami mostowymi
10.8.5. Obliczanie sił w palach i liczby pali pod budowlą
10.9. Ogólna charakterystyka fundamentów na studniach

10.9.1. Rodzaje studni ..

10.9.2. Konstrukcja i sposób zagłębiania studzien
10.10. Zasady fundamentowania na kesonach
10.10.1. Kesony-dzwony
10.10.2. Zamiana studni na keson
16.11. Polepszanie warunków gruntowych przy fundamentowaniu
10.11.1. Zamrażanie gruntów
10.11.2. Wzmacnianie gruntów zastrzykami
10.11.3. Metody elektryczne wzmacniania gruntu .
10.12. Fundamentowanie w rejonach objętych szkodami górniczymi


11. Roboty fundamentowe
11.1. Prace przygotowawcze
11.2. Wykopy fundamentowe
11.2.1. Wyznaczanie wykopu fundamentowego w terenie
11.2.2. Wykopy w gruncie suchym
11.2.3. Wykopy w gruncie nawodnionym i w wodzie otwartej
11.2.4. Rozpieranie ścian wykopu
11.3. Ścianki szczelne
11.3.1. Ścianki szczelne drewniane
11.3.2. Ścianki szczelne stalowe i żelbetowe
11.3.3. Zakotwienia ścianek szczelnych
11.4. Grodzę
11.5. Obniżanie poziomu wody w wykopie
11.5.1. Obniżanie poziomu wody gruntowej przez depresją
11.5.2. Obniżanie poziomu wody przez wprowadzanie dwóch i więcej obwodów filtrów
11.5.3. Obniżanie poziomu wody przez stosowanie pomp głębinowych
11.6. Roboty ziemne w wykopie fundamentowym
11.7. Betonowanie pod wodą
11.8. Zabezpieczenie fundamentów mostowych przed podmyciem
11.9. Bezpieczeństwo pracy przy robotach fundamentowych


12. Prowizoryczne mosty i podpory drewniane
12.1. Warunki, jakie powinno spełniać drewno w budownictwie mostowym
12.2. Wytrzymałość drewna i dopuszczalne naprążenia

12.3. Ogólna charakterystyka i podział przęseł drewnianych
12.4. Przęsła leżajowe
12.5. Rodzaje podpór drewnianych
12.5.1. Podpory na palach
12.5.2. Podpory ramowe i ramowo-palowe
12.6. Izbice drewniana

13. Prowizoryczna odbudowa mostów
13.1. Ogólne zasady prowizorycznej odbudowy mostów
13.2. Warunki techniczne projektowania oraz budowy lub odbudowy doraźnej albo tymczasowej mostów kolejowych
13.2.1. Sporządzenie projektu
13.2.2. Obciążenia mostów prowizorycznych
13.2.3. Naprężenia dopuszczalne w mostach prowizorycznych
13.2.4. Strzałka ugięcia
13.3. Podpory stosowane przy prowizorycznej odbudowie mostów
13.3.1. Podpory palowe i palowo-ramowe
13.3.2. Podpory na klatkach z podkładów"
13.4. Przęsła prowizoryczne
13.4.1. Przęsła z belek walcowanych
13.4.2. Prowizoryczne przęsła kratowe stałe i rozbieralne
13.5. Zasadnicze sposoby prowizorycznej odbudowy mostów

13.5.1. Wypełnianie otworów
13.5.2. Przekrycie otworu konstrukcją prowizoryczną
13.5.3. Wykorzystanie uszkodzonych przęseł
13.5.4. Projektowanie objazdów przy mostach prowizorycznych
13.6. Konstrukcje odciążające w torach czynnych