Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

SZKOLNY WARSZTAT METALOWY DRZEWNY ORGANIZACJA 1964

25-04-2014, 19:46
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Aktualna cena: 49.99 zł     
Użytkownik inkastelacja
numer aukcji: 4079259395
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 3   
Koniec: 25-04-2014 19:20:00

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
Okładka: twarda
Rok wydania (xxxx): 1964
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

KLIKNIJ ABY PRZEJŚĆ DO SPISU TREŚCI

KLIKNIJ ABY PRZEJŚĆ DO OPISU KSIĄŻKI

KLIKNIJ ABY ZOBACZYĆ INNE WYSTAWIANE PRZEZE MNIE PRZEDMIOTY ZNAJDUJĄCE SIĘ W TEJ SAMEJ KATEGORII

KLIKNIJ ABY ZOBACZYĆ INNE WYSTAWIANE PRZEZE MNIE PRZEDMIOTY WEDŁUG CZASU ZAKOŃCZENIA

KLIKNIJ ABY ZOBACZYĆ INNE WYSTAWIANE PRZEZE MNIE PRZEDMIOTY WEDŁUG ILOŚCI OFERT

PONIŻEJ ZNAJDZIESZ MINIATURY ZDJĘĆ SPRZEDAWANEGO PRZEDMIOTU, WYSTARCZY KLIKNĄĆ NA JEDNĄ Z NICH A ZOSTANIESZ PRZENIESIONY DO ODPOWIEDNIEGO ZDJĘCIA W WIĘKSZYM FORMACIE ZNAJDUJĄCEGO SIĘ NA DOLE STRONY (CZASAMI TRZEBA CHWILĘ POCZEKAĆ NA DOGRANIE ZDJĘCIA).


PEŁNY TYTUŁ KSIĄŻKI -
AUTOR -
WYDAWNICTWO -
WYDANIE -
NAKŁAD - EGZ.
STAN KSIĄŻKI - JAK NA WIEK (ZGODNY Z ZAŁĄCZONYM MATERIAŁEM ZDJĘCIOWYM) (wszystkie zdjęcia na aukcji przedstawiają sprzedawany przedmiot).
RODZAJ OPRAWY -
ILOŚĆ STRON -
WYMIARY - x x CM (WYSOKOŚĆ x SZEROKOŚĆ x GRUBOŚĆ W CENTYMETRACH)
WAGA - KG (WAGA BEZ OPAKOWANIA)
ILUSTRACJE, MAPY ITP. -

DARMOWA WYSYŁKA na terenie Polski niezależnie od ilości i wagi (przesyłka listem poleconym priorytetowym, ew. paczką priorytetową, jeśli łączna waga przekroczy 2kg), w przypadku wysyłki zagranicznej cena według cennika poczty polskiej.

KLIKNIJ ABY PRZEJŚĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ

SPIS TREŚCI LUB/I OPIS (Przypominam o kombinacji klawiszy Ctrl+F – przytrzymaj Ctrl i jednocześnie naciśnij klawisz F, w okienku które się pojawi wpisz dowolne szukane przez ciebie słowo, być może znajduje się ono w opisie mojej aukcji)

PRACA ZBIOROWA
ORGANIZACJA
SZKOLNYCH WARSZTATÓW METALOWYCH I DRZEWNYCH
POD REDAKCJĄ INŻ. ZDZISŁAWA RUTKOWSKIEGO
WARSZAWA PAŃSTWOWE WYDAWNICTWA SZKOLNICTWA ZAWODOWEGO





Autorzy:
Wstęp : mgr inż. Zygmunt Zieliński Rozdz. I: mgr inż. Leon Krotowski „ II: inż. Zygmunt Janowski
„ III: inż. Zdzisław Rutkowski „ IVa: inż. Edward Kukła „ IVb: inż. Janina Henschke „ V: inż. Edward Kukła
„ VI: inż. Stefan Kubiakowski
„ VII: inż. Włodzimierz Holeszowski „ VIII: Zygmunt Dowjat „ IX: Jerzy Wykrętowicz
Redaktor PWSZ: Jan Dembowski
Redaktor techniczny: Jolanta Cikota Korektorzy: Maria Surmowa i Barbara Wojnicka





SPIS TREŚCI

Wstęp.................... 6
I. Zadania i działalność warsztatów szkolnych.....10
II. Planowanie pedagogiczne w warsztacie szkolnym . . 22
1. Rola planowania pedagogicznego w warsztacie szkolnym .................22
2. Rodzaje planowania w warsztacie szkolnym ... 23
3. Wpływ form organizacyjnych szkolenia praktycznego na planowanie pedagogiczne.......24
4. Wpływ systemów szkolenia praktycznego na planowanie pedagogiczne............27
5. Metoda planowania przejść.........28
6. Uwagi dotyczące doboru stanowisk szkoleniowych 35
7. Charakterystyka rozkładu materiału nauczania
w warunkach planu przejść.........38
8. Planowanie obciążenia oddziałów szkoleniowych i stanowisk w tych oddziałach w ciągu roku szkolnego .................41
9. Analiza i ocena wartości szkoleniowej asortymentów planu szkoleniowo-produkcyjnego.......43
III. Organizacja warsztatów szkolnych i zakres działania
poszczególnych komórek funkcjonalnych.....48
1. Czynniki wpływające na układ organizacyjny zakładu oraz ich wpływ na organizację warsztatu szkolnego............ 4g
2. Wskazówki dotyczące organizacji warsztatu szkolnego .................55
3. Przykład układu organizacyjnego warsztatu szkolnego .................5?
4. Wskazówki metodyczne.......... 55
5. Opis dokumentów stosowanych w warsztacie szkolnym i ich obieg............. 66
IVa. Technologiczne przygotowanie produkcji w szkolnym
warsztacie mechanicznym (obróbki metalu)..... 79
1. Znaczenie opracowania technologicznego w procesie szkolenia produkcyjnego.......... 79
2. Technologiczność konstrukcji......... 84
3. Warunki odbioru technicznego........ 85
4. Dokumentacja technologiczna........ 86
5. Planowanie pomocy warsztatowych...... 88
6. Projektowanie i organizacja procesów montażowych 92
7. Dyscyplina technologiczna.......... 98
IVb. Technologiczne przygotowanie produkcji w szkolnym
warsztacie obróbki drewna.......... 98
1. Proces technologiczny........... 99
2. Projektowanie i organizacja procesów montażowych 104 V. Planowanie produkcji w warsztatach szkolnych . . . 108
1. Zasady ogólne.............. 108
2. Wytyczne do planowania warsztatowego . . . . 109
3. Opanowywanie produkcji nowych wyrobów . . . 114
4. Wytyczne do pracy rozdzielni robót...... 117
VI. Organizacja gospodarki parkiem maszynowym w warsztatach szkolnych............. 119
1. Planowanie wyposażenia inwestycyjnego warsztatu szkolnego................ 120
2. Ewidencja maszyn i urządzeń........ 122
3. Eksploatacja maszyn i urządzeń........ 124
4. Upłynnianie zbędnych maszyn i urządzeń . . . . 126
5. Gospodarka remontowa........... 127
6. Przepisy dotyczące gospodarki parkiem maszynowym
w warsztatach szkolnych.......... 132
VII. Organizacja kontroli technicznej w warsztacie szkolnym 133
1. Rola komórki kontroli technicznej....... 133
2. Zadania komórki kontroli technicznej...... 134
3. Organizacja służby kontroli technicznej..... 136
4. Wyposażenie działu kontroli technicznej..... 138
5. Dokumentacja warsztatowa dotycząca kontroli technicznej ................. 140
VIII. Organizacja księgowości warsztatów szkolnych . . . 141
1. Obowiązki księgowych........... 141
2. Rachuba materiałowa........... 143
3. Koszty własne produkcji.......... 150
4. Kalkulacja wyrobów............ 160
5. Zasady opracowywania planu normatywów środków obrotowych............... 164
6. Analiza zapasów............. 166
7. Analiza bilansów i sprawozdań........ 170
8. Uwagi ogólne.............. 176
9. Analiza kształtowania się kosztów i rentowności produkcji................ 178
IX. Cel i zadania służby zaopatrzenia........ 180
1. Technika realizacji zaopatrzenia....... 180
2. Odbiór materiałów............ 182
3. Zakupy odręczne............. 184
4. Kontrola magazynów........... 184
5. Pomieszczenia magazynowe......... 185
6. Organizacja pracy w magazynie........ 190
7. Obowiązki i kwalifikacje magazynierów..... 196
8. Narzędziownia.............. 199
9. Przechowywanie materiałów łatwopalnych i samozapalnych ................ 199
Mgr inż. Zygmunt Zieliński





WSTĘP

Rozwój szkolnictwa zawodowego w Polsce ma charakter wszechstronny. Wyraża się on m. in. wielką różnorodnością kierunków kształcenia zawodowego, co umożliwia coraz pełniejsze zaspokajanie potrzeb kadrowych gospodarki narodowej. Poważnym osiągnięciem szkolnictwa zawodowego jest stały wzrost liczby szkół w poszczególnych kierunkach kształcenia. W związku z tym podejmuje się przygotowywanie kadr w zawodach i specjalnościach występujących nielicznie, a ważnych dla całości życia gospodarczego.
Szczególną jednak cechą szkolnictwa zawodowego jest jego troska o należyte przygotowanie ogólne, teoretyczno-zawodowe i praktyczne. Jednoczesna realizacja tych trzech zadań sprawia, że szkoła zawodowa przygotowuje wszechstronnie zarówno pod względem wiedzy ogólnej, jak również pod względem teoretycznej wiedzy zawodowej oraz praktycznego działania. Uwzględnienie wymienionych elementów kształcenia występuje w odmiennych proporcjach w zasadniczej szkole zawodowej i w technikum, stanowi jednak trwałą i pozytywną cechę programów nauczania tych szkół.
Kształcenie ogólne w szkole zawodowej pod względem treści, metody i organizacji korzysta z dorobku szkoły ogólnokształcącej. W trudniejszej sytuacji znajduje się cykl kształcenia teoretyczno--zawodowego, jako zawierający zagadnienia niekiedy specyficzne. Z uwagi jednak na to, że w niektórych przypadkach metody nauczania tego cyklu mogą być wzorowane na metodach sprawdzonych wieloletnią już praktyką szkoły ogólnokształcącej, nauczanie odpowiednich przedmiotów może być zorganizowane należycie
przez zainteresowanych nauczycieli, którzy potrafią wydobyć prawidłowości procesu uczenia się i nauczania swego zakresu.
Samodzielnych natomiast rozwiązań wymaga organizacja kształcenia praktycznego. Trudności w znalezieniu prawidłowych rozwiązań organizacyjnych tej dziedziny pracy szkoły zawodowej powiększa fakt, że warsztat szkolny rozwija wielostronną działalność, podporządkowaną celom przygotowania zawodowego uczniów, Będzie to więc działalność techniczno-produkcyjna, wyrażająca się w przygotowywaniu produkcji i w samym wykonywaniu wyrobów warsztatowych. Służyć jej musi działalność handlowa, obejmująca zakup materiałów, maszyn i narzędzi oraz sprzedaż gotowych produktów. Działalność techniczno-produkcyjna warsztatów musi się opierać na działalności administracyjno-finansowej, w której zakres wchodzi obliczanie kosztów produkcji oraz wszelkich wydatków i dochodów związanych z pracą warsztatu. Wreszcie warsztat szkolny musi rozwijać działalność w zakresie opieki nad uczniami i pracownikami, jak np. zapewnienia odpowiednich warunków ochrony zdrowia, okresowych odpoczynków w czasie pracy, zabezpieczenia przed wypadkami itp.
Ta wielokierunkowa działalność warsztatu szkolnego jest nieodzowna z uwagi na to, że spełnia on funkcje dydaktyczno-wycho-wawcze poprzez funkcje produkcyjne. Należy dodać, że całkowite wypełnienie zadań dydaktyczno-wychowawczych warsztatu szkolnego może nastąpić tylko wówczas, gdy czynności produkcyjne będą wykonywane w ramach prawidłowej organizacji.
Proces dydaktyczno-wychowawczy w zakresie kształcenia ogólnego i teoretyczno-zawodowego ujęty jest na ogół w przejrzyste formy organizacyjne. Niekorzystne odchylenia od tych form spowodowane konkretnymi warunkami pracy szkoły pociągają za sobą dodatkowe trudności w przebiegu procesu dydaktyczno-wy-chowawczego i obniżenie jego poziomu.
W kształceniu praktycznym nieprawidłowości organizacyjne pociągają za sobą ujemne skutki dwojakiego rodzaju. Będą to przede wszystkim małe wyniki nauczania i wychowania, wpływające w doniosłym stopniu na wypełnienie przez szkołę jej podstawowego zadania, którym jest przygotowanie kwalifikowanych pracowników. Będą to także straty doraźne, wyrażające się w niewykorzystaniu lub w niepełnym wykorzystaniu mocy produkcyj-
nych warsztatu. Jeżeli przez sprawność nauczania w ogóle rozumie się stosunek liczby absolwentów opuszczających szkołę do liczby przyjętych uczniów danego rocznika, to sprawność kształcenia praktycznego powinna dodatkowo zawierać element wykorzystania zdolności wytwórczych warsztatów. Podniesienie sprawności kształcenia praktycznego to m. in. prawidłowa organizacja warsztatu szkolnego.
Książka, którą czytelnik otrzymuje, zawiera podstawowe zasady organizacji warsztatów szkolnych metalowych i drzewnych. Różnorodność kierunków kształcenia zawodowego pociąga za sobą konieczność prowadzenia przez szkoły zawodowe różnych branżowo warsztatów. Ich organizacja zależy od technologii właściwej poszczególnym branżom. Jest rzeczą niemożliwą mówić o organizacji warsztatu bez uwzględnienia jego zadań produkcyjno-szko-leniowych, bez uwzględniania jego treści dydaktycznej. Toteż ograniczenie tematu do określonych technologicznie warsztatów umożliwia konkretne rozważania, precyzowanie sądów, prawidłowe formułowanie wniosków.
Książka składa się ze wstępu oraz dziewięciu rozdziałów. Mimo że jest ona pracą zbiorową, przewija się przez nią podstawowa myśl podporządkowania działalności warsztatu zadaniom dydaktycznym szkoły. Służą im omówione w rozdziale I plan szkoleniu-wo-produkcyjny, kontakt i kooperacja z zakładami pracy, udział specjalistów z przemysłu w organizowaniu pracy warsztatowej i nauczaniu młodzieży.
Istotną część pracy stanowią trzy pierwsze rozdziały, dotyczące organizacji warsztatu szkolnego w zakresie działania poszczególnych komórek funkcjonalnych. Podany schemat organizacyjny ułatwia czytelnikowi ogarnięcie całości omawianych spraw oraz może służyć za wzorzec do organizowania warsztatu w poszczególnych przypadkach. Część tę kończy omówienie dokumentacji warsztatowej i jej obiegu.
Rozdział IV zajmuje się technologicznym przygotowaniem produkcji, a rozdział V planowaniem warsztatowym i organizacją rozdzielni robót. Poprawna technologia stosowana w warsztacie oraz racjonalne wykorzystanie parku maszynowego i urządzeń warsztatowych mają decydujący wpływ na jakość przygotowania zawodowego absolwentów oraz na sprawność działania warszta-
tów rozumianą również jako stopień wykorzystania ich zdolności produkcyjnych. Dlatego zagadnienia będące treścią tych rozdziałów stanowią główne czynniki świadczące o poziomie pracy dydaktycznej warsztatu.
Dalsze rozdziały traktują o organizacji gospodarki parkiem maszynowym, kontroli technicznej oraz o organizacji obsługi finansowej.
Całość pracy stanowi przejrzysty przegląd problemów związanych z prowadzeniem warsztatów szkolnych metalowych i drzewnych. Oparta na wieloletnim doświadczeniu autorów i szerokiej znajomości poruszanych przez nich zagadnień książka przedstawia wartościową pomoc dla wszystkich pracujących w warsztatach szkolnych lub zajmujących się sprawami kształcenia praktycznego. W okresie, kiedy w całej gospodarce narodowej sprawy prawidłowej organizacji pracy urastają do czołowych problemów i znajdują coraz lepsze rozwiązania, przygotowanie młodzieży do praktycznej działalności zawodowej oparte na racjonalnie zorganizowanym warsztacie szkolnym jest sprawą obchodzącą wszystkich nauczycieli szkolnictwa zawodowego, szczególnie nauczycieli zawodu. Jeżeli niniejsza praca pogłębi ich wiedzę w tym zakresie i przyczyni się do polepszenia działalności dydaktyczno-produk-cyjnej warsztatów szkolnych, to trud włożony przez autorów i wydawnictwo w tę pracę będzie w pełni wynagrodzony.



WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


Możesz dodać mnie do swojej listy ulubionych sprzedawców. Możesz to zrobić klikając na ikonkę umieszczoną poniżej. Nie zapomnij włączyć opcji subskrypcji, a na bieżąco będziesz informowany o wystawianych przeze mnie nowych przedmiotach.