Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Szkolnictwo wyższe. Wyzwania XXI wieku. Polska, Eu

28-02-2012, 14:13
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 57 zł     
Użytkownik arik_ksiegarnia
numer aukcji: 2029716649
Miejscowość SANOK
Wyświetleń: 9   
Koniec: 30-01-2012 10:31:14

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2009
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Arik, podręczniki akademickie

e-mail: [zasłonięte]@arik.pl
tel: 510 [zasłonięte] 753


» Strona "o mnie"
» Inne moje aukcje
» Dodaj do ulubionych





Stron: 408
Format: 16x23 cm
Rok wydania: 2009
Oprawa: oprawa broszurowa



Szkolnictwo wyższe. Wyzwania XXI wieku. Polska, Europa, USA

Jerzy K. Thieme

W Polsce, jak i w całej Europie Wschodniej, szkolnictwo wyższe jest niezwykle oporne na zmiany i nie ma motywacji do efektywnej alokacji zasobów, ponieważ stabilność finansowa gwarantowana przez państwo usypia uczelnie. Państwo narzuca reżim finansowania podobny do zarządzania finansami w gospodarce socjalistycznej.

Według oceny ekspertów OECD, Banku Światowego i znacznej części naszego środowiska akademickiego, szkolnictwo wyższe w Polsce jest w stanie głębokiego kryzysu wartości.

Autor przedstawianej publikacji stworzył reformatorskie kompendium wiedzy dotyczące szkolnictwa wyższego. Z proponowanymi projektami można się zgadzać lub nie, ale z pewnością warto je poznać.


Spis treści:

Od Autora

Część I. WSTĘP

1.1. Wyzwania XXI wieku w szkolnictwie wyższym

Aneks: Globalne rankingi uniwersytetów

1.2. Kryzys europejskich uniwersytetów

1.3. Polska w zapaści intelektualnej?

Część II. MODELE I EKONOMIKA SZKOŁY WYŻSZEJ

2.1. Polityka edukacyjna i modele szkolnictwa wyższego

2.2. Ład akademicki, czyli zasady systemu szkolnictwa wyższego i ustroju uczelni

2.3 Ekonomiczne przesłanki polityki edukacyjnej i naukowej

2.4. Wzrastające znaczenie edukacji transgranicznej

Część III. EUROPEJSKIE SZKOLNICTWO WYŻSZE

3.1. Opis systemu szkolnictwa wyższego w Europie

3.2. Konieczność reform ładu akademickiego w Europie

3.3. Proces Boloński

3.4. Nowe polityki edukacyjne w Europie

Część IV. AMERYKAŃSKIE SZKOLNICTWO WYŻSZE

4.1. Opis systemu szkolnictwa wyższego w USA

4.2. Ład akademicki w USA

4.3. Dożywotnie zatrudnienie

4.4. Akredytacja w USA

4.5. Problemy i przyszłość systemu szkolnictwa wyższego w USA

Część V. POLSKIE SZKOLNICTWO WYŻSZE

5.1. Opis systemu szkolnictwa wyższego w Polsce

5.2. Zewnętrzny ład akademicki

5.3. Wewnętrzny ład akademicki

5.4. Finansowanie polskiego szkolnictwa wyższego

Aneks: Algorytm podziału dotacji

5.5. Niedopasowanie programów nauczania do potrzeb rynku pracy

5.6. Kontrola jakości wyższego wykształcenia

5.7. Środowiskowa ocena polskiego szkolnictwa wyższego

5.8. Autodiagnoza polskiego środowiska naukowego

Część VI. KONIECZNOŚĆ NAPRAWY SZKOLNICTWA WYŻSZEGO W POLSCE

6.1. Środowiskowe propozycje reform

6.2. Raport Instytutu Badań nad Gospodarką Rynkową 2000

6.3. Raport Banku Światowego 2004

6.4. Raport OECD z września 2007

6.5. Rządowe inicjatywy reform podjęte wiosną 2008

Aneks: Konferencja zamiast debaty?

Część VII. WNIOSKI

7.1. Wizja

7.2. Polityka edukacyjna

7.3. Postulowany model szkolnictwa wyższego

Bibliografia

Nota o autorze

Abstract