Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Szkolnictwo polskie na ziemiach litewsko-ruskich..

08-10-2014, 17:35
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Aktualna cena: 30 zł     
Użytkownik eLGie
numer aukcji: 4650573322
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 5   
Koniec: 08-10-2014 16:39:32

Dodatkowe informacje:
Tematyka: Organizacje, związki, ruchy
Stan: Używany
Waga (z opakowaniem): 2.00 [kg]
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 1991
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Tytuł: Szkolnictwo polskie na ziemiach litewsko-ruskich 1[zasłonięte]803-18. Tom II. Szkoły podstawowe i średnie.
Autor: Daniel Beauvois, przekład z języka francuskiego Ireneusz Kania.
Wydawca: Fundacja Jana Pawła II & Redakcja Wydawnictw KUL, Rzym-Lublin 1991, wydanie I. 459 stron, schematy, mapki, tabele w tekście, oprawa miękka, format 16,5x23,5 cm. Stan dobry - ogólne podniszczenie i zabrudzenia okładki – poza tym stan OK.

Spis treści:

Uwagi wstępne;

V. Aparat administracyjny szkolnictwa:
- Wyższa administracja rosyjska;
- Rola kuratorów;
- Rola Uniwersytetu;
- Dyrektorzy;
- Wizytatorzy;
- Dozorcy honorowi;

VI. Ustrój ekonomiczny i infrastruktura szkół:
1. Sposób finansowania a społeczeństwo:
- Fundusz edukacyjny;
- Komisje Sądowo-Edukacyjne;
- Donacje wołyńskie;
- Skutki wojny;
- Sprawa Izb Dozorczych;
- Likwidacja funduszu edukacyjnego;

2. Infrastruktura materialna:
- Mapa szkolna;
- Sytuacja lokalowa szkół;

VII. Siły odśrodkowe:
- Czy istnieje „inteligencja klerykalna”?
- Pomniejsze zakony nauczające;
- Jezuici;
- Pijarzy;
- Bazylianie;

2. Religia a hegemonia:
- Rywalizacja narodowościowa w prowincjach południowych;
- Problemy dominacji kulturalnej na Białorusi;
- Szkoły protestanckie;

3. „Schizma” krzemieniecka;

VIII. Nauczyciele i uczniowie:
1. Nauczyciele:
- Liczebność kadry nauczycielskiej;
- Pochodzenie społeczne nauczycieli;
- Pochodzenia geograficzne;
- Wiek profesorów;
- Poziom kwalifikacji;
- Rekrutacja;
- Położenie materialne;
- Status społeczny nauczycieli;
- Spójność grupowa;

2. Uczniowie:
- Stany liczebne uczniów;
- Ludność a szkolnictwo;
- Segregacja społeczna;
- Społeczeństwo a nauka szkolna;
- Warunki bytowe uczniów:
- a) Sytuacja „paniczów”;
- b) Szlachta korzystająca z pomocy;
- c) Codzienne życie przeciętnego ucznia:
- Życie grupowe a dyscyplina:
- a) „Dozorcy domowi”;
- b) Formy życia zbiorowego;
- Przymus i represja;

IX. Nauczanie w szkołach średnich:- Podręczniki szkolne;
- Wyposażenie pedagogiczne:
- a) Biblioteki;
- b) Inne kolekcje;
- Jednolitość programów;
- Cel nauczania;
- Ewolucja poszczególnych gałęzi nauczania:
- a) Religia;
- b) Przedmioty humanistyczne i język polski;
- c) Historia i geografia;
- d) Prawo;
- e) Nauki ścisłe i doświadczenia;
- f) Języki;
- g) Przedmioty dodatkowe;

X. Szkoły parafialne:
- W poszukiwaniu organizacji;
- Szczodrobliwi fundatorzy;
- Nauczyciele;
- Cel nauczania elementarnego;

Epilog do Tomu Drugiego;
Zakończenie;
Indeks nazwisk;
Indeks miejscowości;
Spis map;
Spis tabel;
Spis wykładów.

- Polecam!