Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

SZKOŁY ODZIEŻOWE MODA STRÓJ UBIÓR RYSUNEK ZAWODOWY

29-01-2014, 20:55
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Aktualna cena: 59.99 zł     
Użytkownik inkastelacja
numer aukcji: 3900385962
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 18   
Koniec: 29-01-2014 19:50:00

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
Okładka: twarda
Rok wydania (xxxx): 1972
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

KLIKNIJ ABY PRZEJŚĆ DO SPISU TREŚCI

KLIKNIJ ABY PRZEJŚĆ DO OPISU KSIĄŻKI

KLIKNIJ ABY ZOBACZYĆ INNE WYSTAWIANE PRZEZE MNIE PRZEDMIOTY ZNAJDUJĄCE SIĘ W TEJ SAMEJ KATEGORII

KLIKNIJ ABY ZOBACZYĆ INNE WYSTAWIANE PRZEZE MNIE PRZEDMIOTY WEDŁUG CZASU ZAKOŃCZENIA

KLIKNIJ ABY ZOBACZYĆ INNE WYSTAWIANE PRZEZE MNIE PRZEDMIOTY WEDŁUG ILOŚCI OFERT

PONIŻEJ ZNAJDZIESZ MINIATURY ZDJĘĆ SPRZEDAWANEGO PRZEDMIOTU, WYSTARCZY KLIKNĄĆ NA JEDNĄ Z NICH A ZOSTANIESZ PRZENIESIONY DO ODPOWIEDNIEGO ZDJĘCIA W WIĘKSZYM FORMACIE ZNAJDUJĄCEGO SIĘ NA DOLE STRONY (CZASAMI TRZEBA CHWILĘ POCZEKAĆ NA DOGRANIE ZDJĘCIA).




PEŁNY TYTUŁ KSIĄŻKI -
AUTOR -
WYDAWNICTWO -
WYDANIE -
NAKŁAD - EGZ.
STAN KSIĄŻKI - JAK NA WIEK (ZGODNY Z ZAŁĄCZONYM MATERIAŁEM ZDJĘCIOWYM) (wszystkie zdjęcia na aukcji przedstawiają sprzedawany przedmiot).
RODZAJ OPRAWY -
ILOŚĆ STRON -
WYMIARY - x x CM (WYSOKOŚĆ x SZEROKOŚĆ x GRUBOŚĆ W CENTYMETRACH)
WAGA - KG (WAGA BEZ OPAKOWANIA)
ILUSTRACJE, MAPY ITP. -

DARMOWA WYSYŁKA na terenie Polski niezależnie od ilości i wagi (przesyłka listem poleconym priorytetowym, ew. paczką priorytetową, jeśli łączna waga przekroczy 2kg), w przypadku wysyłki zagranicznej cena według cennika poczty polskiej.

KLIKNIJ ABY PRZEJŚĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ

SPIS TREŚCI LUB/I OPIS (Przypominam o kombinacji klawiszy Ctrl+F – przytrzymaj Ctrl i jednocześnie naciśnij klawisz F, w okienku które się pojawi wpisz dowolne szukane przez ciebie słowo, być może znajduje się ono w opisie mojej aukcji)

MARIA HALINA CZURKOWA IRENA ULAWSKA-BRYSZEWSKA
RYSUNEK ZAWODOWY
dla szkół odzieżowych
WYDAWNICTWA SZKOLNE i PEDAGOGICZNE
Redaktor: Danuta Mokranowska
Konsultanci: art. plastyk Małgorzata Druri, mgr inż. Jan Stasiński
Okładkę projektowała Maria Halina Czurkowa
Redaktor techniczny: Irena Wisławska
Korektorzy: Zojia Mikita, Czesław Pokojski
Wydanie V zmienione





W książce podano podstawowe wiadomości dotyczące liternictwa, kreślenia form płaskich i przestrzennych, rysunku odręcznego i technicznego. Omówiono zagadnienia związane z kolorystyką i teorią barw oraz wyjaśniono podstawowe pojęcia z kompozycji plastycznej. Uwzględniono również historyczny rozwój form oddzieży, a także wpływ dzieł malarskich na projektowanie i estetykę odzieży. Podano zasady projektowania odzieży na różne okazje i dla różnych typów figur ludzkich.
Wydanie V podręcznika zostało zmienione w stosunku do poprzedniego ze względu na konieczność dostosowania go do aktualnie obowiązującego programu nauczania P[zasłonięte]41318/79. Zasadniczej zmianie uległ układ treści książki — poprzedni po-dzia-ł materiału na trzy części (odpowiadający trzem klasom) zastąpiono podziałem na rozdziały omawiające poszczególne tematy. Wprowadzono nowe rozdziały dotyczące historycznego rozwoju form odzieży, zagadnień mody i inspiratorskiej ro!i dzieł malarskich w projektowaniu odzieży. Niektóre rozdziały już istniejące uzupełniono nowymi wiadomościami.





Spis treści

I. Wiadomości wstępne i liternictwo.................... 7
1. Podstawowe wiadomości z zakresu rysunku zawodowego........ 7
,2. Normalizacja formatów arkuszy rysunkowych i pisma technicznego ... 9
3. Najprostsze układy liternicze...................... 13
4. Historyczny rozwój pisma........................ 16
5. Zastosowanie i technika wykonania pisanki i pisma blokowego..... 20
6. Układy liternicze w nowoczesnej grafice użytkowej........... 23
II. Kreślenia konstrukcji płaskich i brył.................. 27
1. Opracowanie arkusza kreślarskiego................... 27
2. Wykreślanie linii równoległych i prostopadłych............. 30
3. Podział odcinka............................. 32
4. Wykreślanie kątów........................... 33
5. Konstrukcja wielokątów......................... 36
6. Wykreślanie łuków........................... 39
7. Konstrukcja kół i elips........................ 41
8. Zasady perspektywy równoległej.................... 43
9. Kreślenie brył w perspektywie równoległej.............. 46
10. Zasady rzutowania prostokątnego.................... 48
11. Widoki i przekroje........................... 55
12. Rozwinięcie powierzchni brył...................... 57
13. Siatka walca skośnie ściętego..................... 59
III. Rysunek techniczny odzieży....................... 62
1. Wymiarowanie rysunku technicznego ...........^...... 62
2. Podziałka ................................ 64
3. Szkic do rysunku technicznego gotowej sztuki odzieży......... 65
4. Rysunek techniczny gotowej sztuki odzieży............... 67
5. Dokumentacja techniczna wyrobu odzieżowego............. 69
6. Rysunek instruktażowy obróbki technologicznej elementu odzieży .... 75
7. Rysunek wykonawczy kolejnych etapów powstawania wyrobu..... 79
8. Rysunek instruktażowy węzłów technologicznych odzieży........ 81
IV. Rysunek odręczny............................ 85
1. Technika wykonania rysunku odręcznego. Ćwiczenia przygotowawcze . . 85
2. Rysunek rozmachowy.......................... 89
3. Sylweta bryły............................. 90
4. Uwagi ogólne o rysunku z natury, z pamięci i z wyobraźni....... 92
5. Rysunek z natury form płaskich.................... 92
6. Kopiowanie rysunków żurnalowych za pomocą kalki.......... 94
7. Kopiowanie w zmienionej wielkości.................. 96
8. Schemat sylwetki dziecięcej...................... 99
9. Schemat sylwetki kobiecej....................... 103
10. Schemat sylwetki męskiej....................... 106
11. Widoki figur ludzkich w trzech ustawieniach z liniami podstawowych pomiarów antropometrycznych....................... 108
12. Podstawowe zasady perspektywy zbieżnej................ 112
13. Skróty perspektywiczne brył...................... 115
14. Rysunek z natury manekina krawieckiego............... 118
15. Szkice fragmentów odzieży w ujęciu perspektywicznym........ 120
16. Technika przenoszenia rysunków żurnalowych na schematy sylwetek . . 124
17. Rysunek modelowy........................... 126
18. Sylwetka ludzka w ruchu....................... 128
V. Kolorystyka............................... 133
1. Wprowadzenie ............................. 133
2. Barwy tęczowe i neutralne....................... 135
i 3. Kontrast jasności i temperatury barw-................. 137
4. Barwy dopełniające........................... 138
5. Barwy złamane i zgaszone........................140
6. Walory barw.............................. 141
7. Harmonizowanie barw podobnych.................... 141
8. Harmonizowanie barw kontrastowych.................. 143
9. Dominanta barwy w kompozycji wzoru tkaniny............ 145
10. Równoważenie kolorowych płaszczyzn................. 147
11. Relatywizm barw............................ 147
VI. Zasady kształtowania form płaskich i przestrzennych.......... 150
1. Układy linii w kompozycji odzieży................... 150
2. Zasady dzielenia form płaskich..................... 153
3. Układy rytmiczne w ornamencie płaskim............... 156
4. Hafty i koronki............................ 160
5. Wpływ materiału na charakter ornamentu............... 163
6. Podobieństwa i kontrasty........................ 164
'^Symetria................................ 167
8. Asymetria................................ 168J
9.~FócTźlał powierzchni brył........................ 170
10. Rozwinięcie powierzchni odzieżowych.................. 172
11. Proporcje................................ 175
12. Budowa ornamentu (przestrzennego................... 176
13. Rysunek elementów przestrzennych odzieży.............. 178
14. Plastyczne właściwości materiałów odzieżowych............ 180
15. Zgodność ornamentu przestrzennego z bryłą odzieży.......... 181
16. Faktura materiału ........................... 183
VII. Historyczny rozwój form odzieży europejskiej............. 185
1. Wprowadzenie ............................. 185
2. Ubiory cesarstwa bizantyjskiego (IV—XV w.)............. 189
3. Ubiory romańskie (XI-XII w.) ,..................... 192
4. Długie i fałdziste szaty gotyckie (XIII w.)............... 194
5. Męskie ubiory gotyckie krótkie i obcisłe (XIV w.)........... il97
6. Stylizacja sylwety gotyckiej (XV w.).................. 200
7. Włoskie ubiory renesansowe (XV w.—I poł. XVI w.).......... 201
8. Hiszpańskie ubiory renesansowe (II poł. XVI w.)............ 203
9. Wczesne stroje barokowe (II poł. XVI w.—I poł. XVII w.)....... 206
10. Późne stroje barokowe (II poł. XVII w.)................ 209
11. Stroje rokokowe (XVIII w.)....................... 211
12. Przesada form strojów rokokowych (II poł. XVIII w.)......... 213
13. Moda angielska (XVIII w.)....................... 214
14. Stroje szlachty polskiej (XVI-XVIII w.)................ 217
15. Moda okresu Wielkiej Rewolucji Francuskiej (1789—1800 r.)...... 220
16. Ubiory empirowe (1800—1815 r.).................... 222
17. Ubiory w stylu biedermeier (1815—1848 r.)............... 225
18. Okres bezstylowości w ubiorach kobiecych (II poł. XIX w.)...... 226
19. Moda secesyjna (1890—1910 r.)..................... 230
20. Pierwsza moda kobiet pracujących (I wojna światowa)......... 232
VIII. Zagadnienia mody........................... 234
1. Wiadomości ogólne o modzie...................... 234
2. Sylweta żurnalowa............................ 236
3. Linia mody............................... 240
4. Analiza linii mody w latach 1960—1980 . ."............... 243
5. Fason w ubiorze ... ....................... 247
6. Linia mody i dodatki.......................... 250
7. Modne materiały............................. 251
8. Style -w ubiorze współczesnym..................... 252
9. Kolorystyka i moda........................... 258
IX. Projektowanie odzieży zgodnie z jej przeznaczeniem.......... 260
1. Dynamiczne pomiary antropometryczne i odzież specjalna....... 260
2. Odzież robocza............................. 262
3. Całodzienne ubiory kobiece....................... 265
4. Wieczorowe ubiory kobiece....................... 270
5. Ubiory męskie całodzienne i wieczorowe................. 272
6. Odzież sportowo-wypoczynkowa...................... 277
7. Odzież młodzieżowa .......................... 280
8. Odzież dziecięca ............................ -281
9. Bielizna osobista ............................ 287
10. Odzież domowa ............................ 291
X. Projektowanie odzieży zgodnie z zasadami estetyki............ 294
1. Prostota i wyrazistość modelu współczesnej odzieży.......... 294
2. Zgodność rodzaju materiału i modelu................. 295
3. Dostosowanie form odzieży do wzoru na tkaninie............ 397
4. Dominanta koloru w kompozycji kompletu odzieży.......... 300
5. Związek kolorystyki ubioru z porą roku............... 302
6. Łączenie materiałów jednobarwnych z wzorzystymi.......... 304
7. Zastosowanie kontrastów fakturowych................. 305
8. Zharmonizowanie ubioru z kolorytem twarzy i włosów....... 306
9. Rola akcentów i dodatków w ubiorze.................. 307
10. Ekspresja barw w ubiorze................. ..... 310
XI. Projektowanie odzieży dla różnych typów figur ludzkich........ 312
1. Typy figur................................ - 312
2. Sposoby tuszowania wad figury..................... S14
3. Złudzenia optyczne............................ 315
4. Wpływ vzoru i koloru na wrażenie sylwety............... 320
5. Projektowanie odzieży dla figur tęgich................. 322
6. Projektowanie odzieży dla figur szczupłych............... 325
7. Ubiory dla figur z fragmentarycznymi odchyleniami od normy..... 327
8. Ubiór dla przyszłych matek......................- 334
XII. Inspiracja sztuką w projektowaniu odzieży....... ........ 336
1. Impresjonizm ..............................
2. Fowizm ................................. 33"
3. Kubizm .............-................... 338
339
4. Konstruktywizm ............................
5 Malarstwo bezprzedmiotowe (abstrakcja geometryczna i niegeometryczna) 341
343
6. Ekspresjonizm..............................
7. Nadrealizm................................ 346
Literatura ................................. 347
Wykaz norm związanych z rysunkiem odzieżowym............. 348





Literatura

1- ~K^ŻCZJ9; POlSki Umr d0 "" -- ZN O-'oi^cb, Wroc.aw-wa.zawa
2. Czyżewski H., Stasiak E., Zieliński j. Technologia odzieży. WNT, Warszawa
. Dziekońska-Kozicwska A, Moda Uooieca XX wieku. Arkady, Warszawa 1964
Sw.tsssis" M-: mstoria uhior&w- zn ossoiinskich'w- - War: 6- F^zLzz v^s~ ssrBibiioteka Muzeum
7 SPzawaai^9WiCZ Zb"' KoMtrate^ ż rnodeloWanie oazieży ciązkiej. WSlP War-8. Parafianowicz Zb.: iVa^t^î, eîementou, odzieży. Odzież 5/1976 ' SÄSS Zb': ^^ rOd2aJÓW 0d2Źe^- OdZleŻ 11/1972; 2/1974: 12/^75;
10- 5SSKÄ; SSS;i^tzvczne nazwv rodzajów o--o- "- "
I 11. Parafianowicz Zb.: Podstawy modelowania odzieży. WNT, Warszawa 1979
12 ^^ZxS^:z:s::z^tkamnach od -6w ---^ -
13- wT^eI Jak Się Ubierad InStytUt WZOrniCt- P-ego - Arkadyj




WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


Możesz dodać mnie do swojej listy ulubionych sprzedawców. Możesz to zrobić klikając na ikonkę umieszczoną poniżej. Nie zapomnij włączyć opcji subskrypcji, a na bieżąco będziesz informowany o wystawianych przeze mnie nowych przedmiotach.