Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Szkoła miejscem (nie)(do)rozwoju Studium empiryczn

28-02-2012, 14:05
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 25.80 zł     
Użytkownik arik_ksiegarnia
numer aukcji: 2029713232
Miejscowość SANOK
Wyświetleń: 9   
Koniec: 30-01-2012 09:48:27

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2010
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Arik, podręczniki akademickie

e-mail: [zasłonięte]@arik.pl
tel: 510 [zasłonięte] 753


» Strona "o mnie"
» Inne moje aukcje
» Dodaj do ulubionych





Stron: 194
Format: 16,5 x23,5 cm
Rok wydania: 2010
Oprawa: Oprawa miękka, klejona, folia matowa



Szkoła miejscem (nie)(do)rozwoju Studium empiryczne na przykładzie gimnazjum wirtualnego

Anita Famuła-Jurczak

Jest to pierwsza publikacja na rynku wydawniczym przybliżająca problematykę funkcjonowania szkół z oddziałami filialnymi. Po rekonstrukcji założeń związanych z powstawaniem gimnazjów „wirtualnych” autorka przybliża założenia związane z powoływaniem i organizacją gimnazjów w polskim systemie oświaty. Przedstawia obawy, które towarzyszyły zmianie systemu oświaty.

Ponadto w prezentowanej publikacji autorka omawia zagadnienie dotyczące funkcjonowania młodzieży w środowisku szkolnym. Godnym podkreślenia jest fakt, że autorka – odwołując się do założeń J. Dewey – buduje teoretyczne założenia dotyczące funkcjonowania szkoły, szkoły której zadaniem jest wspieranie rozwoju ucznia.



Spis treści

Wstęp

 

Rozdział I

Gimnazjum – nowy typ szkoły

 

Wprowadzenie

1. Gimnazjum – cele i założenia

1.1. Organizacja gimnazjów „wirtualnych”

1.2. Oczekiwania i obawy przed wprowadzeniem reformy

Konkluzje

 

Rozdział II

Gimnazjum miejscem rozwoju uczniów

 

Wprowadzenie

1. Rozwój ucznia – ujęcie psychologiczno-pedagogiczne

2. Codzienność szkolna – ujęcie progresywne

2.1. Aktywność ucznia na lekcji

2.2. Nauczyciele w szkole wspomagającej rozwój ucznia

2.3. Uczeń i jego rówieśnicy w codzienności szkolnej

2.4. Zajęcia pozalekcyjne

2.5. Samorząd szkolny

3. Szkoła w dotychczasowych badaniach – wybrane aspekty

Konkluzje

 

Rozdział III

Metodologiczne podstawy badań

 

1. Cele i problemy badawcze

2. Metoda badawcza

3. Organizacja i przebieg badań

 

Rozdział IV

Kontekst prowadzonych badań

 

Wprowadzenie

1. Lokalizacja i powstanie badanych szkół

2. Architektura i wielkość badanych szkół

3. Organizacja dojazdów uczniów do szkoły

4. Rada szkoły i rada rodziców

5. Samorząd szkolny w badanych szkołach

6. Współpraca z rodzicami

7. Udział uczniów w kołach zainteresowań

8. Dojazd uczniów do szkoły

Podsumowanie

 

Rozdział V

Obraz rówieśników

 

Wprowadzenie

1. Rówieśnik – wróg czy przyjaciel

1.1. Rówieśnik jako wróg

1.2. Rówieśnik jako przyjaciel

2. Rówieśnicy na lekcji

2.1. Zdobywanie wiedzy przez rówieśników

2.2. Rówieśnicy przeszkadzający

3. Rówieśnicy na przerwie

4. Identyfikacja rówieśników ze szkołą

5. Obszary rzeczywistości szkolnej ważne dla rówieśników

6. Zabarwienie emocjonalne wypowiedzi na temat rówieśników

7. Uogólniony obraz rówieśników

Wnioski

 

Rozdział VI

Obraz nauczyciela

 

Wprowadzenie

1. Nauczyciel w czasie lekcji

1.1. Nauczyciel dydaktyk

1.2. Nauczyciel-wychowawca

2. Nauczyciel osoba

3. Nauczyciel na przerwie

4. Obszary rzeczywistości szkolnej ważne dla nauczyciela

5. Emocjonalne zabarwienie wypowiedzi badanych na temat nauczycieli

6. Nauczyciel – obcy czy swój

6.1. Nauczyciel jako obcy

6.2. Nauczyciel jako swój

7. Rekonstrukcja obrazu nauczycieli

Wnioski

 

Rozdział VII

Samowiedza badanych

 

Wprowadzenie

1. Uczniowie na przerwie

2. Uczniowie na lekcji

3. Obszary rzeczywistości szkolnej ważne dla badanych

4. Wartościowanie przez uczniów pozostania w szkole

5. Kontakty z rówieśnikami po zajęciach lekcyjnych

6. Samoocena badanych

7. Rekonstrukcja samoopisu badanych

Wnioski

 

Rozdział VIII

Szkoła miejscem (nie)(do)rozwoju

 

Wprowadzenie

1. Obraz ucznia

Krótka refleksja zamiast zakończenia

 

 

Wykaz literatury