Szkoła "Jeunesse-Lumiere" o. Daniela-Ange. Próba syntezy duchowości
ks. Grzegorz M. Korczak
Dodatkowe informacje
ISBN:[zasłonięte]978-8363-830-3liczba stron: 310Okładka: miękkaWydawnictwo: KULWymiary: 176 x 250 mmRok wydania: 2009 Opis
Spis treści:
Wykaz skrótów
Przedmowa
Wstęp
Rozdział pierwszy
PREZENTACJA SZKOŁY "JEUNESSE-LUMIERE"
1. Geneza szkoły "Jeunesse-Lumiere"
A. Kontekst społeczny i kościelny
a) Kontekst społeczny
b) Kontekst kościelny
B. Założyciel i jego troska o młodych
a) Powołanie monastyczne
b) Powołanie misyjne
c) Powołanie kapłańskie i brygady ewangelizacyjne
C. Realizacja
a) Spotkanie założyciela z osobami wspierającymi powstanie Szkoły
b) Otwarcie Szkoły w Digne
2. Struktura organizacyjna Szkoły "Jeunesse-Lumiere"
A. Statut Szkoły
a) Cele, prowadzący i środki
b) Charyzmat
B. Odpowiedzialni
a) Sługa "Jeunesse-Lumiere"
b) "Czuwający"
c) Rada pastoralna
d) "Starsi"
e) Diakonia pastoralna i "sługa domu"
C. Uczniowie
a) Fraternie pierwszego roku, "pasterz" i posługi
b) Kapituła
Rozdział drugi
ŹRÓDŁO I ISTOTA DUCHOWOŚCI SZKOŁY "JEUNESSE-LUMIERE"
1. Maryja
A. Matka Chrystusa
a) Wcielenie
b) Boże Narodzenie
B. Maryja - Oblubienica Ducha Świętego
a) Nawiedzenie. Pięćdziesiątnice
b) Jan Chrzciciel - Świadek Baranka
C. "Służebnica Pańska"
a) Wieczne dziecięctwo Boże
b) Ofiarowanie w świątyni
c) U stóp krzyża
2. Eucharystia
A. Dar Ojca
a) Źródło miłości
b) Gody Baranka
B. Miłosierdzie Syna Bożego
a) Źródło przebaczenia
b) Źródło uzdrowienia
C. Dzieło Ducha Świętego
a) Źródło komunii (z Bogiem i braćmi)
b) Źródło uświęcenia (konsekracja i adoracja)
c) Źródło ewangelizacji
Rozdział trzeci
PRZEJAWY DUCHOWOŚCI SZKOŁY "JEUNESSE-LUMIERE"
1. Kontemplacja
A. "Słuchać Ojca" - modlitwa osobista
a) Modlitwa - 1'oraison
b) Pustynia
c) Lectio divina
B. "Modlić się w Synu" - liturgia
a) Liturgia godzin
b) Dzień i tydzień w rytmie misterium paschalnego
c) Rok liturgiczny
d) Elementy rytów wschodnich w liturgii
C. "Powierzyć się Duchowi Świętemu" - modlitwa spontaniczna
a) Modlitwa prośby i wstawiennicza
b) Modlitwa dziękczynienia i uwielbienia
c) Modlitwa Jezusowa
2. Ewangelizacja
A. Pojęcie ewangelizacji
a) "Zbawiać z Jezusem"
b) Pocieszać w Duchu Świętym
c) Objawiać Ojca
B. Praktyka ewangelizacji
a) Podmiot ewangelizacji
b) Przedmiot ewangelizacji
c) Forma ewangelizacji
C. Świadectwo jako sposób budzenia wiary
a) Ukazywać Boga żywego - kerygmat
b) Zapraszać do modlitwy - "celebracja"
c) Prowadzić do sakramentów - Eucharystia i pokuta
Rozdział czwarty
ORYGINALNOŚĆ I AKTUALNOŚĆ SZKOŁY "JEUNESSE-LUMIERE"
1. Oryginalność Szkoły "Jeunesse-Lumiere"
A. Charakterystyczna spójna doktryna
a) Łączenie kontemplacji i ewangelizacji
b) Połączenie tradycji monastycznej z duchowością Odnowy charyzmatycznej
c) Umiejętne łączenie duchowości katolickiej i prawosławnej
d) Percepcja nauczania Jana Pawła II
B. Charakterystyczne elementy pedagogii
a) Młodzi misjonarze jako przedmiot i podmiot wychowania
b) Formy wychowawcze
2. Aktualność Szkoły "Jeunesse-Lumiere"
A. Współczesne wyzwania
a) Troska o młodych
b) Zaangażowanie absolwentów Szkoły w Kościele
c) Troska o wewnętrzną i zewnętrzną jedność Kościoła
B. Nowe implikacje
a) Katolicka Szkoła Kontemplacji i Ewangelizacji Młodych "Dzieci Światłości" i grupa "Magnificat" (Polska)
b) "Maison de la Sainte Familie" (Francja)
c) Fraternia i Szkoła "Sentinelle del Mattino di Pasqua" (Włochy)
Zakończenie
Bibliografia