Szkoła jako przestrzeń edukacyjnego (nie)porozumienia
Autor: Domagała-Kręcioch Agnieszka, Majerek Bożena
ilość stron: 196
oprawa: miękka
format: 160x235
data wydania: 2014
wydawca: Impuls
EAN: 978[zasłonięte][zasłonięte]85063
Szkolna rzeczywistość we współczesnym zglobalizowanym świecie z jednej strony fascynuje, a z drugiej przeraża. Nie ma wątpliwości, że dzisiejszy uczeń i nauczyciel mają ogromne możliwości rozwoju. W dobie technicyzacji edukacji powstaje wiele przestrzeni otwierających człowieka na pomnożenie swoich możliwości i zasobów. Szkoła staje się miejscem twórczego odkrywania świata, drugiego człowieka, a w konsekwencji siebie. Nie można jednak nie zauważać zmarnowanych szans w środowisku szkolnym. Szkoła może się bowiem jawić jako miejsce pełne zagrożeń i powielanych stereotypów.?[...]
Książka jest znakomitym kompendium wiedzy na temat wybranych zjawisk dotykających współczesną szkołę.?[...] publikacja wpisuje się w nurt dyskusji nad reformą edukacji i jej skutkami. Może stanowić leitmotiv dla dalszych poszukiwań twórczej edukacji, w której postulat indywidualizacji procesu nauczania i uczenia się oraz wychowania będzie zrealizowany. [...] to ważna pozycja dotycząca szkolnej rzeczywistości. Powinni po nią sięgnąć wszyscy, którzy zarówno zawodowo, naukowo, jak i praktycznie zajmują się edukacją, wychowaniem, kształceniem dzieci i młodzieży.
Z recenzji ks. prof. zw. dr. hab. Janusza Mastalskiego
W klasycznej literaturze pedagogicznej o szkole traktuje się przede wszystkim pozytywnie, biorąc pod uwagę jej misję, a nie to, jaka rzeczywiście jest. Od czasu ukazania się pracy Illicha Społeczeństwo bez szkoły nasila się jednak nurt krytyczny wobec szkoły jako instytucji. Z jednej strony w debacie publicznej, a także w pracach naukowych zarzuca się jej nieudolne wykonywanie najważniejszych funkcji: wychowawczej, dydaktycznej, opiekuńczej i środowiskowej. Z drugiej strony szkoła jako instytucja wciąż trwa i nie widać możliwości zastąpienia jej w skali masowej przez instytucje alternatywne. Pozostaje więc systematyczne doskonalenie szkoły, a to z kolei jest uzależnione od wcześniejszych diagnoz różnych zakresów jej funkcjonowania. [...] Zebrane opracowania tworzą publikację, która może pobudzić dalszą dyskusję o kondycji szkoły i jej zadaniach w szybko zmieniającym się społeczeństwie.
Z recenzji prof. zw. dr. hab. Mirosława J. Szymańskiego
Jak nie płacić za dostawę?
- Przy zakupie dowolnej pozycji z kategorii: Darmowa dostawa
- Do pozycji oznaczonych darmową wysyłką możesz dodać przedmioty z naszych pozostałych aukcji, a paczkę i tak wyślemy bezpłatnie!
Jak kupić przedmioty z kilku naszych aukcji i zapłacić tylko raz
za dostawę?
1. Dodaj wszystkie zakupione u nas PRZEDMIOTY do koszyka | |
|
2. Przejdź do koszyka, zaznacz wybrane pozycje i kliknij przycisk | |
Uwaga! Nie używaj przycisku "Kup Teraz" dla każdej aukcji osobno!
Wystarczy tylko raz potwierdzić zakup w koszyku.
Kontakt:
Dział Obsługi Klienta
(pon-pt. 09:00-17:00) | tel.: +48 22[zasłonięte]695-45 |
|
| mail: [zasłonięte]@lideria.pl |
Odbiór osobisty
w Warszawie:
Punkt Odbioru
ul. Suwak 5
02-676 Warszawa
pon-pt 08.00-15.30
Po odbiór paczki zapraszamy
następnego dnia roboczego
po otrzymaniu maila, informującego
o zrealizowaniu zamówienia.
Odbiór osobisty możliwy, tylko dla zamówień opłaconych z góry.
Nie wysyłamy paczek za granicę!