Część I. Uwarunkowania makrostrukturalne zarządzania - problemy globalizacji Rozdział l. Ponadnarodowe przedsiębiorstwa a procesy globalizacji 1.1. Uwagi wstępne 1.2. Globalizacja i jej skutki 1.3. Transnarodowe korporacje: globalni gracze . 1.4. Bezpośrednie inwestycje zagraniczne w Polsce Pytania kontrolne Rozdział 2. Globalizacja, czyli transformacja współczesnego świata 2.1. Jedność i podział społeczności ludzkiej . 2.2. Socjologia korzeni społecznych i socjologia globalna 2.3. Trzy koncepcje globalizacji 2.4. Transformacja i globalizacja . 2.5. Społeczeństwo światowe jako sieć 2.6. Organizacje międzynarodowe a społeczeństwo światowe Pytania kontrolne 44 Część II. Publce Relations jako funkcja zarządzania Rozdział 3. Narodziny nowej profesji - przypadek public re/ations 3.1. Specjaliści PR - moda czy profesja? 3.2. Wiązka ról specjalistów public relations . 3.3. Przewidywana przyszłość i perspektywy edukacyjne Pytania kontrolne Rozdział 4. Public relations dla polsko-niemieckiego euroregionu. Studium przypadku 4.1. Przedmiot badania 4.2. Problem badawczy i stosowane podejście 4.3. Public re/ations wobec wytwarzania tożsamości organizacyjnej 4.4. Cele organizacyjne lub misja EPEV 4.5. Działania PR w wykonaniu podmiotów i wladz EPEV 4.6. Społeczne tło komunikacji społecznej w euroregionie 4.7. Gospodarcze uwarunkowania PR w euroregionie. Pytania kontrolne Rozdział 5. Tożsamość organizacyjna 5.1. Definicje tożsamości organizacyjnej . 5.2. Wpływ tożsamości i jej związki z różnymi zjawiskami i problemami organizacyjnymi . 5.3. Wnioski . Załącznik - empiryczne ilustracje różnych kwestii dotyczących tożsamości organizacyjnej Pytania kontrolne Część III. Zarządzanie ludźmi Rozdział 6. Rola specjalistów w zarządzaniu zasobami ludzkimi 6.1. Wprowadzenie 6.2. Personalny sztabowiec czy urzędnik . 6.3. Od strategii do wykonawstwa 6.4. Perspektywy strategii względem potrzeb 6.5. Dylematy do przemyślenia i myśli sceptyczne Pytania kontrolne . Rozdział 7. Kultura organizacyjna. Główne perspektywy analityczno-badawcze 7.1. Wstęp . . 7.2. Kultura jako zmienna niezależna 7.3. Kultura jako zmienna zależna . 7.4. Kultura jako byt autonomiczny Pytania kontrolne . Rozdział 8. Wartościowanie pracy metodą profilową HayGroup 8.1. Wartościowanie pracy . 8.2. Główne metody wartościowania pracy . 8.3. Profilowa metoda wyceny stanowisk pracy HayGroup 8.4. Podsumowanie Pytania kontrolne Rozdział 9. Instytucjonalizacja nowych rynków usług rekrutacyjnych - działalność agencji doradztwa personalnego w Polsce 9.1. Wstęp 9.2. Doradztwo personalne jako element konsultingu . 9.3. Działalność agencji doradztwa personalnego 9.4. Korzystanie z usług agencji doradztwa personalnego w świetle badań 15 9.5. Podsumowanie Rozdział 10. Dobór i kariery menedżerów personalnych 10.1 Status menedżera personalnego 10.2. Dobór jako funkcja strategii personalnej U 10.3. ŚCieżki kariery II Rozdział 11. zastosowanie Internetu w rekrutacji 11.1. Internet a przemiany w sferze pracy 11.2. Sposoby szukania 11.3. Gdzie szukać? 11.4. Nowe techniki i narzędzia 11.5. Kwestie etyczne 1 |