Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Szczepska - Od filozofii dzieciństwa do dziecięcej

06-07-2014, 14:56
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 37.50 zł     
Użytkownik -CERGO-
numer aukcji: 4369775691
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 1   
Koniec: 06-07-2014 14:40:08

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Witam

-Strona o Mnie-

-Moje inne aukcje-

-Moje komentarze-

-Dodaj mnie do ulubionych sprzedawców-

Wysyłka


(książki wysyłamy w bezpiecznych kopertach bąbelkowych, z dodatkowo zabezpieczonymi rogami)


Wpłata

mBank
57 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0040002 4[zasłonięte]895 09

lub

Inteligo/ PKO
50 1020 [zasłonięte] 5[zasłonięte]5581135 4[zasłonięte]210 00


(wszystkie dane potrzebne do przelewu otrzymasz w mailu po dokonaniu zakupu)

Opis aukcji

Maria Szczepska-Pustkowska

Od filozofii dzieciństwa do dziecięcej filozofii życia
casus władzy (i demokracji)


- Wydawnictwo: Impuls
- Rok wydania: 2011
- Format: B5
- Stan:
NOWA
- Okładka: miękka

- Ilość stron:
404





Nasza cena: 37,50 PLN

OPIS:

Polecana książka dr Marii Szczepskiej- Pustkowskiej składa się z czterech rozdziałów, które prowadzą czytelnika od najbar­dziej ogólnych kwestii związanych z badaniami nad dzieckiem i dzieciństwem ku szczegółowym analizom skoncentrowanym na tym fragmencie dziecięcej filozofii życia, w którym odnajdujemy dziecięce światy wartości i wyrastające z nich obrazy władzy. Już sam tytuł opracowania Od filozofii dzieciństwa do dziecięcej filozofii ży­cia. Casus władzy (i demokracji) sygnalizuje rozległość prezentowanej tu przestrzeni myślowej, z pogranicza filozofii dzieciństwa, pedagogiki ogólnej i politologii.

Rozdział I, zatytułowany Studia nad dzieciństwem - szkic przestrzenny, obej­muje obszerną problematykę studiów skoncentrowanych na dziecku i dzieciństwie. Sięga ku ich początkom i tworzącym je prekursorom, próbuje uchwycić ich granice dawne i obecne, rozróżniając przy tym filozofię dzieciństwa i badania nad nim.

Rozdział II pt. Od dziecka jako projektu do dziecka-filozofa prezentuje trzy pedagogiczne wizje dziecka i dzieciństwa, które pośrednio zostały wyprowadzone z modeli wychowania stworzonych przez szwajcarskiego pedagoga Hansa Saner i poddane namysłowi przez Bogusława Śliwerskiego w książce Pedagogika dziecka.

W tej części przedstawiono analizę badań prowadzonych w grupie młodych ludzi w Polsce i w Szwecji, a dotycząca ich obrazu życia społeczno - politycznego, rozumienia znaczenia i funkcji władzy formalnej i nieformalnej, wyznawanych wartości, możliwości działania.

Część badawczą pracy tworzy jeden rozdział: Dziecięca filozofia życia - casus władzy (i demokracji). Autorka w interesujący i bogato ilustrowany przykładami sposób opisuje dziecięcy obraz władzy- władz centralnych i lokalnych, formalnych i nieformalnych, legitymizacji władzy oraz świat wartości uznawanych przez młodzież szwedzką i polską. Każdy podrozdział kończy się podsumowaniem i wskazaniem podobieństw i różnic w poglądach polskiej i szwedzkiej młodzieży. A całość rozdziału empirycznego to próba zebrania i opisania w sposób syntetyczny najważniejszych wyników.

SPIS TREŚCI:

Wprowadzenia słów kilka...

Rozdział I

Studia nad dzieciństwem – szkic przestrzenny

1.1. Początki zainteresowania dzieckiem i dziecięctwem

1.2. Filozofia dzieciństwa

1.3. Badania nad dzieciństwem

1.3.1. Studia historyczne nad dzieckiem i dzieciństwem

1.3.2. Studia socjologiczno-kulturowe nad dzieciństwem

1.3.3. Polityka wobec dzieci i dzieciństwa

Rozdział II

Od dziecka jako projektu do dziecka filozofa

2.1. Trzy (pedagogiczne) wizje dziecka i dzieciństwa

2.1.1. Adultystyczny model relacji dziecko – dorosły a dziecko jako projekt i produkt

2.1.2. Izonomiczny model relacji dziecko – dorosły a dziecko jako partner

2.1.3. Autonomiczny model relacji dziecko – dorosły a dziecko kompetentne

2.2. Dziecko jako (współ)twórca znaczeń i filozof

Rozdział III

Od dziecięcego filozofowania do dziecięcej filozofii życia

3.1. Dziecięce filozofowanie – próba uchwycenia kategorii

3.2. Dylemat: czy dzieci filozofują?

3.3. Początkiem wszelkiego filozofowania jest pytanie

3.3.1. Dziecięce pytania (filozoficzne)

3.4. Dziecięca filozofia życia

3.5. Dziecięcy obraz polityki (i władzy) – krótki przegląd wybranych badań

Rozdział IV

Dziecięca filozofia życia – casus władzy (i demokracji)

4.1. Metody badań i analizy materiałów

4.2. Tropami dziecięcych światów wartości

4.2.1. Main line świata wartości uczniów polskich

4.2.2. Main line świata wartości uczniów szwedzkich

4.3. Tropami dziecięcych obrazów władzy (i demokracji)

4.3.1. Dziecięce obrazy władzy centralnej

4.3.2. Dziecięce obrazy władzy lokalnej

4.4. Legitymizacja władzy

4.5. Próba podsumowania

Zakończenie

Bibliografia

Spis tabel

Spis schematów

Aneksy

W razie jakichkolwiek wątpliwości proszę o kontakt

Regulamin

  • w przypadku kupna większej ilości książek proszę o kontakt w celu ustalenia kosztów przesyłki,
  • wysyłka książek realizowana jest w ciągu 48 godz. po zaksięgowaniu wpłaty na moim koncie,
  • w tytule przelewu proszę podać swój Nick lub numer aukcji,
  • w przypadku zmiany adresu wysyłki proszę o podanie go w mailu,
  • możliwy odbiór osobisty w Krakowie po wcześniejszym kontakcie,
  • możliwa wysyłka za granicę,
  • komentarz wystawiamy jako drudzy,
  • wpłatę można dokonać na jedno z dwóch podanych obok kont.

Na życzenie wystawiamy faktury VAT

Kontakt

e-maila: [zasłonięte]@poczta.fm

nr tel.: 668 [zasłonięte] 313

Szczepska - Od filozofii dzieciństwa do dziecięcej