Śląsk, schyłek XIX wieku. Pojęcia typu "energia słoneczna" czy "ekologia” jeszcze nie istnieją. Istnieją za to „niekończące się zasoby węgla”.
Jesteście właścicielami kopalni. Waszymi zadaniami są m.in.: produkcja wagoników w warsztatach, zarządzanie pracą górników oraz wydobywanie urobku. Aby zdobyć punkty zwycięstwa musicie pozyskiwać i realizować zamówienia na dostawę węgla. Zamawiane są specyficzne gatunki węgla. Każdy gatunek wydobywa się z innego poziomu, więc należy kopać na różnych głębokościach - co podraża koszt wydobycia.
Przed wami mnóstwo pracy i podstawowy problem: im później wyślecie górników do wykonania konkretnego zadania, tym większe prawdopodobieństwo, że będzie ich musiało pracować więcej, aby je zakończyć. Każdy z was posiada jednak ograniczoną liczbę górników. A więc: do roboty! Szczęść Boże!
Liczba graczy: 2 - 4 osoby
Wiek: od 10 lat
Czas gry: ok. 60 - 75 minut
Wydawca: Lacerta
Projektant: Michael Kiesling, Wolfgang Kramer
Ilustrator: Dennis Lohausen
Wydanie: polskie
Zawartość pudełka:
- 1 plansza
- 4 szyby górnicze
- 4 windy
- 4 szole (kopalniane klatki windowe)
- 48 żetonów chodników węglowych
- 44 karty zamówień
- 64 znaczniki węgla
- 72 górników
- 4 znaczniki punktów zwycięstwa
- 40 banknotów
- 7 żetonów kłódek
- 1 znacznik punktacji
- 1 żeton gracza rozpoczynającego (przedstawiający Św. Barbarę, patronkę górników)
- 1 wskazówka
- 1 instrukcja
Waga: 1.3 kg
Producent: Lacerta