Witam serdecznie,
Przedmiotem aukcji jest profesjonalnie przygotowany Szayowóz w bardzo dobrym stanie zarówno technicznym jak i wizualnym (dla nie wtajemniczonych opis oraz regulamin zawodów znajduje się poniżej wraz linkami do AK-Rzemieśnik i stronie poświęconej Szayowozom). Pojazd jest przygotowany zgodnie z regulaminem MO Warszawskiego KJS-RC Sportu. Zawody odbywają się w Słomczynie k/Warszawy jako Puchar Polski Junior Buggy. Puchar Polski Junior Buggy (dawniej KJS-Rallycross) wywodzi się z popularnych "Szayowozów". Uczestnicy startują na torze w Słomczynie według uproszczonych zasad znanych z Rallycrossu. Aby wystartować wystarczy mieć ukończone 14 lat i dużo sportowego zapału. Prawo jazdy nie jest potrzebne, aby zacząć się ścigać. Pojazd zbudowany na najlepszej ramie produkcji p. Kwiatkowskiego . Szayowóz posiada maglownice z Fiata Seicento, 5 punktowe pasy, oraz siedzenie kubełkowe. Cała konstrukcja oparta jest na podzespołach Fiata 126p. Silnik ma podniesioną moc do 30KM zgodnie z regulaminem. Z głównych modyfikacji należy wymienić montaż bardziej agresywnego wałka rozrządu, oraz sportowego wydechu wykonanego z kwasówki dedykowanego do szayowozu. Dodatkowo posiadam mnóstwo części które dodaje gratis. Gratis dodaje również profesjonalny przyrząd na którym można zamocować silnik i skrzynie biegów. Urządzenie używane było w autoryzowanych salonach Fiata (bardzo rzadka rzecz do dostania). Przy jego pomocy można obracać silnik o dowolny kąt. Przyrząd posiada wanienkę na olej także można spuścić olej bez zabrudzenia pomieszczenia.
Poniżej informacje ze strony http://rallycross-news.pl/kjs/szayowoz, oraz http://ak-rzemieslnik.pl/index.html gdzie można znalęść odpowiedzi na wszelkie pytania. Zachęcam do zakupu i zapisania się do sekcji młodych. Sekcja spotyka się co Poniedziałek od godziny 16.00 w siedizbie Automobilklubu Rzemieślnik ul. Żytnia róg Młynarskiej w Warszawie. Jest to niezapomniane przeżycie dla osób w każdym wieku aby podszkolić swoje umiejętności prowadzenia pojazdu. Zachęcam do licytacji. Wszelkie informacje pod numerem telefonu 694[zasłonięte]339.Możliwy transport w promieniu 30km od Warszawy (szczegóły transportu do uzgodnienia). Kosz budowy Szayowozu na nowej ramie będzie dwukrotnie większy od ceny licytacji (jest to super okazja jak na taki pojazd).
Poniżej krótki opis dla nie wtajemniczonych:
Wprowadzenie
Szayowóz powstał na ramie pojazdu "Dzik" skonstruowanego przez p inż. Jerzego Kwiatkowskiego z Katowic.
Pierwszy raz Dzika zobaczyłem na Targach Poznańskich i zachorowałem na taki, pojazd w wydaniu sportowym dla młodych adeptów sportów motorowych Automobilklubu Rzemieślnik. Po kilku spotkaniach z przemiłym konstruktorem, dostarczyłem do firmy JAK załącznik "J" FIA czyli almanach techniki sportów na świecie i od tej pory zarówno rury jak i pałąk główny jest tak konstruowany jak klatka bezpieczeństwa nawet w samochodach WRC. Automobilklubu Rzemieślnik zakupił 2 sztuki ram i zbudowaliśmy w Sekcji Młodych pierwszy pojazd i po uzgodnieniu z p. Kwiatkowskim sportową wersję Dzika odpowiadającą regulaminom opracowanym przeze mnie pod kierunkiem specjalisty d/s regulaminów PZM p. Janusza Hanke. W następstwie podciągania szayowozu do regulaminów okazało się że w wyścigu ( wiele pojazdów) muszą znaleźć się "drzwi" czyli rury uniemożliwiające wjechania innego szayowozu do środka ramy. Takie rury są montowane obecnie na zamówienie przez osoby kupujące ramy przeznaczając je do sportu, ramy do sportu muszą być wyposażone w zderzaki boczne. Obecnie PZM bardzo przychylnie odnosi się do powstania szayocross'u poddyscypliny rallycrossu. Jednocześnie powstało wiele konstrukcji pojedynczych czy nawet serii budowy całych pojazdów jak tylko samych ram. Wiele z nich jest bardzo podobnych do doskonałego wzoru inż. J. Kwiatkowskiego. Na przełomie 2[zasłonięte]002-20 w stajni Słomczyńskiej jeździ przeważająca liczba szayowozów na ramach adoptowanych z Dzika ale też odpowiadające przepisom szayocrossu (opartego na FIA) ramy z Puław, Mrągowa , Kocierzowej, Trzebini ostatnio otrzymałem rysunki i dokumentacje ram 3 producentów z ofertą dostarczania ram zgodnych z regulaminem.
Opis
Szayowóz to pojazd zbudowany na podzespołach Fiata 126p. Konstruktorem ramy jest inż. Jerzy Kwiatkowski. Szkieletem konstrukcji jest rama przenoszącą siłę 4.500 kg wykonana zgodnie z załącznikiem "J" i przepisami FIA dotyczących klatek bezpieczeństwa! Wokół pojazdu (z przodu, z tylu oraz po bokach) znajdują się zderzaki zapobiegające bliskich spotkań z innymi pojazdami. Pozostała cześć nadwozia to podłoga, błotniki i boczki z tworzyw sztucznych oraz przednia maska.
Wnętrze szayowozu jest urządzone spartańsko. Na desce rozdzielczej znajdują się zazwyczaj tylko dwie kontrolki: ładowania, ciśnienia oleju. Fotel kubełkowy wraz z pasami bezpieczeństwa montowany jest centralnie. Reszta komponentów jest montowana według upodobań (instalacja elektryczna, linki gazu, sprzęgła i hamulca ręcznego, cewka zapłonowa...). Akumulator znajduje się z przodu pojazdu aby dociążyć przednia oś. Role baku spełnia 5 litrowy zbiornik paliwa zamontowany za plecami kierowcy, który w zupełności spełnia niemały apetyt Szayowozu na zawodach. Z tylu pojazdu znajduje się także sporej średnicy rura zasycająca powietrze do chłodzenia silnika.
Silnik pochodzący z Fiacika zazwyczaj zostaje podany przeróbce SZAYA 1. Układ wydechowy seryjny lub wykonany specjalnie do szayowozu przez firmę Michael. Cała jednostka odpowiednio zestrojona pozwala na uzyskanie 28-30 KM. Skrzynia biegów seryjna. W układzie hamulcowym jedyna przeróbka jest zamontowanie czterech jednakowych tłoczków. Zawieszenie jest seryjne, jedyna przeróbka dotyczy przedniego resoru (wyjecie dwóch piór). Układ kierowniczy pochodzi z Cinquecento.
Szybka jazda szayowozem polega na pokonywaniu zakrętów poślizgami. Szayowoz pokonuje szybciej zakręt jadąc "bokiem" niż "na okrągło" (w przeciwieństwie do zwykłych aut). Opanowanie pojazdu nie jest łatwe, powodem jest mała masa pojazdu z napędem na tylna oś i słabo dociążonym przodem, perfekcyjna jazda wymaga długotrwałych treningów.
Możliwy transport do 50km od Warszawy
odbiór osobisty -
ARTPAW 05-850 Ożarów Mazowiecki Bronisze ul. Poznańska 98 Hala WK
sektor C