Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Systemy zapłonowe. Kompendium wiedzy zawodowej

04-02-2015, 2:34
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 200 zł     
Użytkownik bustry
numer aukcji: 5026499340
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 17   
Koniec: 04-02-2015 02:39:45
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

ISS AUTO. Internetowe Szkolenia Samochodowe.
mgr inż. Marek Bustrycki

Rok 2015 to początek emisji nowego cyklu programów edukacyjnych, przeznaczonych głównie
dla osób związanych z techniką motoryzacyjną, w ramach
 „KOMPENDIUM WIEDZY ZAWODOWEJ. Mechanik pojazdów samochodowych”
W pierwszej kolejności powstają programy :
- Systemy zapłonowe samochodowych silników spalinowych
- Elektryczne systemy zasilania pojazdów samochodowych
- Systemy rozruchowe silników spalinowych w pojazdach samochodowych.
Zgodnie z przewodnim hasłem cyklu są to bazy danych od podstaw do współczesnych opracowań konstrukcyjnych.
Przedstawiam pierwszy program w wersji profesjonalnej, niezbędny w każdym warsztacie jak również w bibliotece nauczyciela zawodu. Bogata szata graficzna, zdjęcia, rysunki podnoszą jakość tego opracowania. Wymagana rozdzielczość 1280 x 800 i system Windows (oprócz Visty).
Wersja na jedno stanowisko komputerowe, wymagana autoryzacja przez firmę ISS AUTO.
W ramach promocji - zamówienia do końca 2014 roku  - premiowane będą nieograniczoną czasowo wersją profesjonalną programu,
w przystępnej cenie .
Oferowana wersja nie może być wykorzystywana komercyjnie zarówno na szkoleniach specjalistycznych jak i w szkołach zawodowych !.
Stanowi natomiast idealne środowisko do indywidualnego podnoszenia kwalifikacji pracowników (i uczniów) w stacji obsługi
oraz do realizacji opcji samokształcenia i doskonalenia zawodowego dla wszystkich zainteresowanych techniką motoryzacyjną.
Proszę zapoznać się ze spisem treści:

Spis treści
Kompendium wiedzy zawodowej. Mechanik pojazdów samochodowych

1. Zasada działania silnika spalinowego z zapłonem iskrowym.
         Silniki spalinowe. Wprowadzenie.
         Tłokowy silnik spalinowy. Budowa.
         Podstawowe nazwy i określenia tłokowych silników spalinowych.
         Zasada działania 4-suwowego silnika z zapłonem iskrowym. Proces dolotu.
         Przebieg napełniania cylindra podczas procesu dolotu.
         Proces sprężania. Zapłon mieszanki palnej.
         Współczynnik nadmiaru powietrza. Spalanie paliw.
         Proces spalania mieszanki palnej.
         Charakterystyka procesu spalania w silniku z zapłonem iskrowym.
         Anomalie procesu spalania. Zapłon powierzchniowy.
         Anomalie procesu spalania. Spalanie detonacyjne.
         Proces wylotu gazów spalinowych.
         Pytania i polecenia kontrolne.

2.  Diagnostyka obwodów napięcia stałego.
     Typowe niedomagania, diagnostyka, naprawa instalacji elektrycznej pojazdu.
         Obwód napięcia stałego. Wprowadzenie.
         Realizacja funkcji urządzenia elektrycznego.
         Uszkodzenia obwodu elektrycznego. Wprowadzenie.
         Badanie ciągłości obwodu elektrycznego.
         Badanie ciągłości obwodu elektrycznego przy pomocy lampki kontrolnej.
         Technika wyszukiwania przerw w obwodzie przy pomocy lampki kontrolnej.
         Funkcja badania ciągłości w przyrządach pomiarowych.
.        Zwarcie w instalacji elektrycznej.
         Lokalizowanie zwarcia w instalacji elektrycznej pojazdu. Wiadomości ogólne.
         Technika wykrywania zwarć w instalacji elektrycznej pojazdu.
         Lokalizowanie zwarcia. Naprawa instalacji elektrycznej.
         Diagnostyka i naprawa obwodów wyposażenia elektrycznego pojazdów.
         Diagnostyka. Baza informacji technicznej.
         Przyrządy pomiarowe w diagnostyce obwodów elektrycznych.
         Pomiar napięcia w kontroli obwodów elektrycznych. Rozkład potencjałów.
         Pomiar napięcia w kontroli obwodów elektrycznych. Przerwa w obwodzie.
         Pomiar napięcia w kontroli obwodów elektrycznych. Zwarcie.
         Pomiar napięcia w kontroli obwodów elektrycznych. Wzrost rezystancji w obwodzie.
         Podsumowanie.
         Pytania i polecenia kontrolne.

3.  Klasyczny system zapłonowy.    KSZ.
         Systemy zapłonowe silników ZI. Zadania. Kąt wyprzedzenia zapłonu.
         Klasyczny system zapłonowy. Budowa, zadania podzespołów.
         Obwód wysokiego i niskiego napięcia w systemie zapłonowym.
         Zasada działania. Zwarte styki przerywacza.
         Krzywka sterująca. Kąt zwarcia i rozwarcia styków przerywacza.
         Czas zwarcia styków przerywacza. Prąd w uzwojeniu pierwotnym.
         Wpływ przerwy między stykami na kąt zwarcia.
         Rozwarcie styków przerywacza. Generowanie wysokiego napięcia.
         Przeskok iskry elektrycznej.
         Napięcie wtórne w systemie zapłonowym.
         Wyładowanie iskrowe między elektrodami świecy zapłonowej.
         Wpływ kąta wyprzedzenia zapłonu na proces spalania silników ZI.
         Odśrodkowy regulator kąta wyprzedzenia zapłonu.
         Odśrodkowy regulator kąta wyprzedzenia zapłonu VW. Zasada działania.
         Charakterystyka odśrodkowego regulatora kąta wyprzedzenia zapłonu.
         Podciśnieniowy regulator kąta wyprzedzenia zapłonu.
         Liczba oktanowa benzyny. Selektor oktanowy.
         Cewka zapłonowa. Konstrukcja klasyczna.
         Cewka zapłonowa z dodatkowym rezystorem w obwodzie pierwotnym.
         Przewody wysokiego napięcia.
         Świece zapłonowe. Zadania, wymagania.
         Świece zapłonowe. Warunki pracy. Wymagania konstrukcyjne.
         Świece zapłonowe. Obciążenie cieplne.
         Wartość cieplna świecy zapłonowej.
         Przegląd konstrukcji świec zapłonowych.
         Świeca zapłonowa. Iskra ślizgowo-powietrzna.
         Podsumowanie.
         Pytania i polecenia kontrolne.

        Typowe niedomagania, obsługa i diagnostyka KSZ.
        Typowe niedomagania systemu zapłonowego. Wprowadzenie.
         Klasyczny system zapłonowy. Analiza uszkodzeń.
         Brak możliwości uruchomienia silnika spalinowego.
         Diagnostyka obwodu wysokiego napięcia. Typowe niedomagania.
         Uszkodzenia w obwodzie wysokiego napięcia.
         Diagnostyka procesu spalania na podstawie wyglądu świecy zapłonowej.
         Diagnostyka obwodu niskiego napięcia.
         Diagnostyka obwodu niskiego napięcia. Kontrola cewki zapłonowej.
         Oscyloskop w diagnostyce systemu zapłonowego. Oscylogram wysokiego napięcia.
         Oscyloskop w diagnostyce systemu zapłonowego. Oscylogram niskiego napięcia.
         Analiza przebiegów napięć w obwodach systemu zapłonowego.
         Diagnostyka oscyloskopowa wybranych przypadków uszkodzenia.
         Regulacja kąta wyprzedzenia zapłonu. Wprowadzenie.
         Montaż aparatu zapłonowego w silniku spalinowym.
         Metody regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu. Lampka kontrolna.
         Metody regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu. Lampa stroboskopowa.
         Kontrola działania regulatorów kąta wyprzedzenia zapłonu.
         Podsumowanie.
         Pytania i polecenia kontrolne.

 

4.  Tranzystorowe systemy zapłonowe.
     Tranzystorowe systemy zapłonowe z przerywaczem klasycznym TSZ – K.
           Ograniczenia klasycznych systemów zapłonowych. Energia iskry.
           Ograniczenia klasycznych systemów zapłonowych. Optymalny KWZ, obsługa.
           Energia iskry w tranzystorowych systemach zapłonowych.
           Tranzystorowy system zapłonowy TSZ - K. Budowa, zasada działania.
           Tranzystorowy system zapłonowy TSZ - K. Charakterystyka.
           Tranzystorowy system zapłonowy TSZ - K. Konstrukcja.
           Zabezpieczenia tranzystora mocy w modułach zapłonowych.
      Tranzystorowe, bezstykowe systemy zapłonowe  TSZ- i    TSZ – h.
           Tranzystorowe bezstykowe systemy zapłonowe. Budowa.
           Czujniki indukcyjne. Budowa, zasada działania, diagnostyka.
                 Czujniki indukcyjne (reluktancyjne). Budowa, przeznaczenie.
                 Czujniki indukcyjne. Zasada działania.
                 Sygnał czujnika indukcyjnego.
                 Obwód elektryczny czujnika. Ekranowanie przewodów.
                 Obwód elektryczny czujnika indukcyjnego. Analiza uszkodzeń.
                 Obwód elektryczny czujnika indukcyjnego. Diagnostyka, naprawa.
                 Diagnostyka obwodu czujnika indukcyjnego przy pomocy oscyloskopu.
                 Diagnostyka obwodu czujnika indukcyjnego bez oscyloskopu.
                 Czujnik indukcyjny w problematyce warsztatowej.

           Czujniki indukcyjne w systemach zapłonowych silników spalinowych ZI.
           Tranzystorowy system zapłonowy z indukcyjnym nadajnikiem impulsów.
           Analiza przebiegu i generowania sygnału z czujnika indukcyjnego.
           System zapłonowy FSO/Polonez silniki 1,5 i 1,6 L. Budowa. Zasada działania.
           System zapłonowy FSO/Polonez silniki 1,5 i 1,6 L. Schemat, obsługa.
           System zapłonowy FSO/Polonez silniki 1,5 i 1,6 L. Diagnostyka, naprawa.    
           System zapłonowy FSO/Polonez silniki 1,5 i 1,6 L. Procedura diagnostyki.
           System zapłonowy Toyota. Budowa, zasada działania.
           System zapłonowy Toyota. Zasada działania cd.
           System zapłonowy Toyota. Dodatkowy rezystor w obwodzie pierwotnym.

             System zapłonowy Toyota. Stabilizacja energii iskry zapłonowej.
           System zapłonowy Toyota. Kontrola natężenia prądu pierwotnego.

Czujniki Halla. Budowa, zasada działania, diagnostyka.
Zjawisko Halla. Czujnik hallotronowy.
Hallotronowy nadajnik impulsów w systemach zapłonowych.
Czujnik Halla. Sygnał, zastosowanie w technice motoryzacyjnej.
Sterowanie w czujniku Halla.
Moduły zapłonowe w systemach  z czujnikiem Halla.
Sterowanie czasem zwarcia w systemach z modułem Halla.
Stabilizator prędkości obrotowej w systemie zapłonowym TSZ-h.

Moduły zapłonowe.
Ewolucja modułów zapłonowych. Końcówki mocy.
Końcówki mocy w bezrozdzielaczowych systemach zapłonowych DIS.
Moduł zapłonowy z przetwarzaniem danych czujnik - EZS. OPEL.
Moduł zapłonowy typu TFI IV. FORD.
Moduł zapłonowy MED-210A. CQ700, PF126.

Diagnostyka, obsługa, naprawa bezstykowych systemów zapłonowych. 
Bezpieczeństwo pracy przy systemach zapłonowych.
Diagnostyka obwodu wysokiego napięcia.
Diagnostyka bezstykowych systemów zapłonowych. Procedura ogólna.          
Podsumowanie.
Pytania i polecenia kontrolne.

5.  Rozdzielaczowe, elektroniczne systemy zapłonowe
           
Optymalizacja kąta wyprzedzenia zapłonu.
            Mapy bitowe kąta wyprzedzenia zapłonu.
            Korygowanie sygnałów sterujących zapłonem.
            Przetwarzanie sygnałów w EZS systemu zapłonowego.
            Elektroniczne systemy zapłonowe z rozdzielaczem.
            Zmiany w konstrukcji elektronicznych systemów zapłonowych.
            Generatory sygnałów G i NE w zblokowanym zespole zapłonowym TOYOTA.
            Regulacja statycznego i dynamicznego kąta wyprzedzenia zapłonu.
            Elektroniczny system regulacji zapłonu (ESA) Toyota.
            Przegląd zespołu zapłonowego IIA z elektroniczną regulacją zapłonu ESA.
            Zblokowany zespół zapłonowy Honda z elektroniczną regulacją zapłonu.
            Zblokowany zespół zapłonowy Honda. Schemat połączeń elektrycznych.
            Zblokowany zespół zapłonowy Honda. Diagnostyka i regulacja kąta
                   wyprzedzenia zapłonu.
            System zapłonowy silników benzynowych firmy Mercedes (seria 102).

6.  Bezrozdzielaczowe (w pełni elektroniczne) systemy zapłonowe.
           
W pełni elektroniczny system zapłonowy (BESZ).
            Bezrozdzielaczowe systemy zapłonowe. Cewki dwubiegunowe.
            Elektroniczny system zapłonowy FIAT 1,6 L z cewkami dwubiegunowymi.
            Elektroniczny system zapłonowy FIAT 1,6L . Diagnostyka.
            Elektroniczny system zapłonowy FIAT 1,6L . Diagnostyka cewki zapłonowej.
            Elektroniczny system zapłonowy FIAT 1,6L . Diagnostyka EZS.
            Systemy zapłonowe z cewkami indywidualnymi.
            Sterowanie elektronicznych systemów zapłonowych. Algorytm działania.
            Cewki zapłonowe w bezrozdzielaczowych elektronicznych systemach zapłonowych.
            Regulacja zapłonu na podstawie sygnału czujnika spalania stukowego.
            Regulacja zapłonu na podstawie sygnału prądu jonizacji