Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

SYSTEMY POŚREDNIEGO STEROWANIA SAMOLOTEM - NOWOŚĆ

15-06-2012, 20:45
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 39.99 zł     
Użytkownik azymut-book
numer aukcji: 2320901279
Miejscowość Czeladź
Wyświetleń: 45   
Koniec: 02-06-2012 14:06:46

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

SYSTEMY POŚREDNIEGO STEROWANIA SAMOLOTEM

A. TOMCZYK / P. RZUCIDŁO

INFORMACJE:

 




Wydawnictwo - WPR
Rok - 2011
Stron - 374
Oprawa - LAKIEROWANA
Format - B5

STAN - NOWA


Monografia „Systemy pośredniego sterowania dla samolotów ogólnego przeznaczenia" powstała w wyniku ponaddziesięcioletnich prac teoretycznych i praktycznych mających na celu opracowanie systemu sterowania ułatwiającego bezpieczne pilotowanie lekkiego samolotu przez użytkownika o przeciętnych kwalifikacjach pilotażowych. Systemy pośredniego sterowania (w literaturze anglojęzycznej nazywane Fly-by-Wire) były początkowo stosowane w samolotach wojskowych, a w latach 80. ubiegłego wieku w samolotach pasażerskich. Rozwój mikroelektroniki i układów komputerowych spowodował znaczące obniżenie kosztów wyposażenia pokładowego, umożliwiając zbudowanie wystarczająco niezawodnego systemu pośredniego sterowania, który może mieć zastosowanie w samolocie ogólnego przeznaczenia. Temat ten został podjęty w ostatnich latach XX wieku przez zespół Katedry Awioniki i Sterów anią Politechniki Rzeszowskiej. W wyniku prowadzonych prac powstał prototvp systemu pośredniego sterowania, który został poddany obszernym badaniom laboratoryjnym i symulacyjnym oraz próbom w locie. Doświadczenia będące udziałem autorów zostały zebrane w niniejszym opracowaniu.
Monografia jest pierwszym w kraju zwartym opracowaniem dotyczącym systemów aktywnego sterowania samolotem, a także pierwszą monografią poświęconą zastosowaniu systemów pośredniego sterowania w samolotach ogólnego przeznaczenia. Obserwacje tendencji w rozwoju techniki lotniczej pozwalają postawić tezę, że aktywne systemy sterowania w sposób naturalny znajdą zastosowanie w tzw. małym lotnictwie, podnosząc poziom bezpieczeństwa latania. Umożliwia to uprawianie turystyki lub rekreacji lotniczej przez większą -iczbę osób oraz prowadzi do zbudowania systemu szybkiego indywidualnego transportu na odległość 300^-1000 km opartego na samolotach ogólnego przeznaczenia.

ZASADY:

Dane do przelewu:



* wszelkie pytania proszę kierować PRZED podjęciem decyzji o kupnie

* NIE WYSYŁAMY ZA POBRANIEM KUPUJĄCYM O WĄTPLIWEJ REPUTACJI ALLEGRO

* wysyłka odbywa się w ciągu MAX. 2 dni roboczych od momentu zaksięgowania wpłaty na koncie

* wszystkie książki wysyłamy w kopertach ochronnych (istnieje możliwość odbioru osobistego po wcześniejszym umówieniu się


Więcej informacji na stronieO MNIE

REAL FOTO- wszystkie fotografie przedstawiają rzeczywisty stan książek

WYSTAWIAMY
FAKTURY VAT


Opis:
PRZEDMOWA 7

1. WPROWADZENIE - A. Tomczyk 9

1.1. Wyposażenie pokładowe samolotów ogólnego przeznaczenia 9
1.1.1. Funkcje wyposażenia pokładowego 9
1.1.2. Systemy pomiaru i prezentacji informacji 15
1.1.3. Pokładowe systemy informacyjne 17
1.1.4. Systemy przetwarzania informacji 18
1.1.5. Układy sterowania samolotem 20
1.1.6. Perspektywy rozwoju wyposażenia pokładowego 23

1.2. Rozwój systemów aktywnego sterowania samolotem 25
1.2.1. Wstęp 25
1.2.2. Aktywne systemy sterowania w lotnictwie cywilnym 27
1.2.3. Przykład samolotu Airbus A330 28
1.2.4. Proces projektowania systemu pośredniego sterowania 30

1.3. Właściwości pilotażowe samolotów 33
1.3.1. Wstęp 33
1.3.2. Zasady oceny właściwości pilotażowych 35
1.3.3. Ocena właściwości układów automatycznego sterowania samolotem 41

1.4. Modelowanie właściwości samolotu oraz systemu sterowania 42
1.4.1. Wstęp 42
1.4.2. Modelowanie dynamicznych właściwości samolotu 43
1.4.3. Modelowanie elementów układu sterowania 48
1.4.4. Uwagi o zastosowaniu modelowania matematycznego 53

1.5. Literatura 56

2. WŁAŚCIWOŚCI SYSTEMU POŚREDNIEGO STEROWANIA -A. Tomczyk 65

2.1. Założenia funkcjonalne 65

2.2. Wymagania i założenia projektowe 74
2.2.1. Wstęp 74
2.2.2. Wymagania środowiskowe 74
2.2.3. Ogólne wymagania projektowe 75
2.2.4. Właściwości użytkowe systemu sterowania 77
2.2.5. Niezawodność systemu sterowania 81
2.2.6. Perspektywiczne kierunki rozwoju 86

2.3. Architektura funkcjonalna systemu sterowania samolotem 87
2.3.1. Wstęp 87
2.3.2. Ogólne właściwości aktywnego systemu sterowania 88
2.3.3. Struktura aktywnego systemu sterowania 91
2.3.4. Dodatkowe funkcje systemów aktywnego sterowania 101
2.3:5. Uwagi końcowe 107

2.4. Algorytmy systemu sterowania 108
2.5. Literatura 114

3. SYNTEZA SYSTEMU POŚREDNIEGO STEROWANIA SAMOLOTEM-A. Tomczyk 119

3.1. Metodyka syntezy 119
3.1.1. Wstęp 119
3.1.2. Klasyczne metody syntezy sterowania 122
3.1.3. Metody optymalizacyjne 123
3.1.4. Sterowanie według modelu 127
3.1.5. Praktyka proj ektowania systemu pośredniego sterowania 138

3.2. System wspomagający ręczne sterowanie samolotem podczas lądowania 139
3.2.1. Geomenia trajektorii lądowania 139
3.2.2. Struktura układu sterowania 142
3.2.3. Regulator PMF - Perfect Model Following 146
3.2.4. Regulator uproszczony SMF - Simplified Model Following 147

3.3. Kształtowanie właściwości dynamicznych samolotu 151

3.4. Ewakuacja właściwości pilotażowych samolotu 161
3.4.1. Metodyka oceny 161
3.4.2. Badania porównawcze wariantów systemu sterowania 171
3.4.3. Modyfikacja symulatora lotu 184

3.5. Literatura 195

4. INTERAKCJA PILOTA I SYSTEMU POŚREDNIEGO STEROWANIA - P. Rzucidło, A. Tomczyk 199

4.1. Analiza zjawiska oscylacji indukowanych przez pilota (PIO) 199

4.2. Kryteria oceny podatności systemu do generowania oscylacji PIO . 207
4.2.1. Wstęp 207
4.2.2. Kryteria odnoszące się do PIO I kategorii 208
4.2.3. Kryteria odnoszące się do PIO II kategorii 215
4.2.4. Kryteria odnoszące się do PIO III kategorii 219
4.2.5. Analiza stosowalności kryteriów 221

4.3. Przykład prognozowania właściwości pilotażowych samolotu 222
4.4. Literatura 231

5. PROJEKT SYSTEMU POŚREDNIEGO STEROWANIA -A. Tomczyk 235

5.1. Projekt sprzętowy systemu sterowania 235
5.1.1. Projekt ogólny 235
5.1.2. Komputer sterujący 237
5.1.3. Oprogramowanie komputera sterującego 240
5.1.4. Elementy sterujące (interfejsy) 243
5.1.5. Magistrala transmisji danych , 245
5.1.6. Moduł sterowania zespołem napędowym 247
5.1.7. Mechanizmy wykonawcze 249
5.1.8. Układy pomiarowe 255

5.2. Algorytmy sterowania pośredniego 262
5.2.1. Smiktura oprogramowania systemu SPS-1A 262
5.2.2. Procedury sterowania samolotem 266

5.3. Integracja systemu i testy laboratoryjne 272
5.3.1. Integracja systemu pośredniego sterowania SPS-1A 272
5.3.2. Testy laboratoryjne 279

5.4. Literatura 285

6. BADANIA W LOCIE SYSTEMU POŚREDNIEGO STEROWANIA SPS-1A-A. Tomczyk 289

6.1. Program badań w locie 289
6.2. Zabudowa systemu sterowania SPS-1A w samolocie 292
6.3. Loty pomiarowe 296

6.4. Wybrane wyniki prób wlocie systemu SPS-1 A 300
6.4.1. Sterowanie mechanizmami wykonawczymi 300
6.4.2. Stabilizacja orientacji przestrzennej 301
6.4.3. Badania modułu sterowania zespołem napędowym 303
6.4.4. Ocena właściwości pilotażowych 306
6.4.5. Ocena właściwości użytkowych 313
6.4.6. Uwagi i wnioski 314

6.5. Literatura 317

7. UWAGI I PERSPEKTYWY ZASTOSOWANIA - A. Tomczyk 319

DODATKI 325

A. DANE LICZBOWE PRZYJĘTE DO OBLICZEŃ 327

A1. Dane liczbowe przyjęte do syntezy sterowania samolotem podczas lądowania 327

A2. Dane liczbowe przyjęte do przykładu kształtowania właściwości dynamicznych samolotu 328
A2.1. Struktura modeli właściwości dynamicznych 328
A2.2. Matematyczny model „idealnego" samolotu w ruchu podłużnym ... 329
A2.3. Matematyczne modele djnamicznych właściwości samolotów wykorzystane w obliczeniach wp. 3.3 330
A2.4. Macierze wagowe do obliczeń praw sterowania pośredniego modelującego właściwości samolotu PZL M28 i DC-8 332

A3. Dane liczbowe samolotu przyjęte do analizy podatności systemu do generowania oscylacji PIO 333

B. ARKUSZE OCEN WŁAŚCIWOŚCI PILOTAŻOWYCH 335

B1. Ocena właściwości pilotażowych samolotu w skali Coopera-Harpera 335
B2. Ocena właściwości pilotażowych samolotu w skali TR 336
B3. Szczegółowa opisowa ocena właściwości pilotażowych samolotu . 336
B4. Algorytm oceny właściwości pilotażowych samolotu w skali Co-opera-Harpera 338
B5. Algorytm oceny właściwości pilotażowych samolotu w skali TR{Training Rate) 339
B6. Ankieta - dane statystyczne eksperymentatora 340

C. PROGRAM BADAŃ W LOCIE ZINTEGROWANEGO SYSTEMU POŚREDNIEGO STEROWANIA SAMOLOTEM OGÓLNEGO
PRZEZNACZENIA 341

C1. Przepisy i normy 344
C2. Opis i kompletacja układu pośredniego sterowania 345
C3. Samolot badawczy i aparatura pomiarowo-rej estruj ąca 347
C4. Badania naziemne 350
C5. Próby w locie 351
C6. Oczekiwana forma wyników badań 356
C7. Plany lotów próbnych 356
C8. Karta wyważenia samolotu 362
C9. Bilans energetyczny elektrycznej sieci pokładowej 366
CIO. Lista kontrolna czynności 368

STRESZCZENIE 371
SUMMARY 373




PRZED PODJĘCIEM DECYZJI PROSZĘ O ZAPOZNANIE SIĘ ZE STRONĄ ,,O MNIE"


ZAPRASZAM NA INNE NASZE AUKCJE

POZDRAWIAM