Niniejsza książka przedstawia problematykę wykorzystania w gospodarce nowoczesnych systemów elektronicznego biznesu. Traktuje o genealogii, rozwoju i warunkach funkcjonowania usług elektronicznego biznesu ? zarówno w relacjach pomiędzy firmami, jak i relacjach firm z indywidualnym klientem. Analizowane są też narzędzia marketingu internetowego i otoczenie elektronicznego biznesu w postaci systemów elektronicznej administracji publicznej oraz systemów umacniających pozycję e-biznesu w społeczeństwie (elektronicznych szkoleń i pracy na odległość). Podstawową tezą jest dowiedzenie nieuchronności rozwoju elektronicznego biznesu w gospodarce wspieranej najnowszymi technologiami informacyjnymi, zintegrowanymi z systemami tradycyjnymi firm. Powyższa teza jest weryfikowana licznymi zestawieniami statystycznymi oraz badaniami własnymi wybranych branż usługowych (turystyka, nieruchomości, aukcje) oraz wsparta analizą literaturową i własnymi doświadczeniami w tworzeniu serwisów dla małych i średnich firm działających dla klienta indywidualnego.
Spis treści:
Wprowadzenie
Rozdział 1. Idea i rozwój zjawiska biznesu elektronicznego1.1. Pojęcia i typologie elektronicznego biznesu
1.2. Powstanie i ewolucja systemów elektronicznego biznesu
1.3. Biznes elektroniczny w wymiarze międzynarodowym
1.4. Infrastruktura technologiczna elektronicznego biznesu
1.5. Przesłanki tworzenia, zalety i wady elektronicznego biznesu
1.6. Biznes elektroniczny w Polsce na tle tendencji światowych
Rozdział 2. Transakcje w elektronicznym biznesie2.1. Charakterystyka obszarów transakcji w elektronicznym biznesie
2.2. Transakcje pomiędzy przedsiębiorstwami w elektronicznym biznesie
2.3. Transakcje pomiędzy przedsiębiorstwem a klientem w elektronicznym biznesie
2.4. Charakterystyka i funkcjonowanie sklepów internetowych
2.5. Klienci sklepów elektronicznych i ich zakupy
Rozdział 3. Marketing w sieci
3.1. Internet w promocji uzupełniającej
3.2. Wykorzystanie poczty elektronicznej w marketingu internetowym
3.3. Narzędzia wspomagające
public relations3.4. Narzędzia wspomagające komunikację w marketingu
call center3.5. Ocena skuteczności narzędzi promocji poprzez Internet
Rozdział 4. Projektowanie stron internetowych dla działalności gospodarczej
4.1. Analiza zagadnienia i tworzenie założeń witryn internetowych
4.2. Zasady projektowania grafiki i struktury informacyjnej witryn internetowych
4.3. Zasady projektowania nawigacji na stronach internetowych
4.4. Zasady ogólne wdrażania stron internetowych
4.5. Zasady budowy strategii marketingowej stron internetowych
4.6. Ramowe założenia eksploatacji, rozwoju i utrzymania stron internetowych
Rozdział 5. Badanie stanu i rozwoju systemów elektronicznego biznesu w wybranych sektorach w Polsce5.1. Metodyka postępowania badawczego
5.2. Analiza możliwości zastosowania systemów elektronicznego biznesu w turystyce
5.3. Ocena zastosowań biznesu elektronicznego w handlu nieruchomościami
5.4. Analiza rozwiązań elektronicznego biznesu w tworzeniu i funkcjonowaniu aukcji internetowych
Rozdział 6. Kształtowanie społeczeństwa informacyjnego - społeczno-instytucjonalnego otoczenia elektronicznego biznesu
6.1. Podstawowe założenia społeczeństwa informacyjnego
6.2. Systemy elektronicznego kształcenia i elektronicznej pracy
6.3. Formy budowania wirtualnych społeczności
6.4. Budowa i funkcjonowanie systemów elektronicznej administracji publicznej
Zakończenie - bariery rozwoju e-biznesu w Polsce i sposoby ich pokonania
Literatura
Spis rysunków
Spis tabel