Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Systematyka i metodyka ćwiczeń fizycznych

28-01-2012, 0:22
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 44 zł     
Użytkownik Arte1960
numer aukcji: 2020272718
Miejscowość TYLKO WYSYŁKA
Wyświetleń: 18   
Koniec: 25-01-2012 15:56:38

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
Okładka: miękka
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

WŁAŚCIWOŚCI ĆWICZEŃ FIZYCZNYCH ICH SYSTEMATYKA I METODYKA. Podręcznik dla medycznych studiów zawodowych – wydziałów fizjoterapii, autorka: Jadwiga Bahrynowska-Fic, wydawca: PZWL, Warszawa 1987, oprawa miękka, stron 336, wymiary 168 x 238. UWAGA – przetarcia, zarysowania i zabrudzenia na okładce, nieaktualne pieczątki biblioteki, zabrudzenia krawędzi bloku, lekko zagięte narożniki okładki, na grzbiecie i ostatniej stronie okładki numer inwentarzowy.


SPIS TREŚCI: 1. Geneza wychowania fizycznego2. Wybrane zagadnienia kultury fizycznej: Znaczenie kultury fizycznej (Wychowanie fizyczne; Sport, rekreacja i turystyka; Lecznicze formy kultury fizycznej) - 3. Wybrane zagadnienia dotyczące budowy i czynności narządu ruchu - 4. Wybrane zagadnienia dotyczące cech motorycznych człowieka: Siła jako cecha motoryczna (Metody treningu siły) - Wytrzymałość jako cecha motoryczna - Szybkość jako cecha motoryczna - Zwinność jako cecha motoryczna - Badanie cech motorycznych - testy sprawności i próby czynnościowe - Przykłady gier i zabaw ruchowych rozwijających cechy motoryczne (Zabawy i gry ruchowe rozwijające prędkość; Zabawy i gry ruchowe rozwijające siłę skurczu mięśni; Zabawy i gry ruchowe rozwijające wytrzymałość; Zabawy i gry ruchowe rozwijające skoczność Zabawy i gry ruchowe rozwijające zwinność Zabawy i gry ruchowe rozwijające gibkość) – 5. Higiena i bezpieczeństwo ćwiczeń fizycznych: Podstawowe wymagania sanitarno-higieniczne dla sal gimnastycznych – 6. Gimnastyka: Rodzaje gimnastyki - 7. Terminologia gimnastyczna: Ćwiczenia porządkowo-dyscyplinujące (Ćwiczenia porządkowe dla małych dzieci) - Ćwiczenia kształtujące (Pozycje wyjściowe i ich rodzaje (od wysokich do niskich); Omówienie ćwiczeń kształtujących; Ćwiczenia kształtujące dla małych dzieci; Ćwiczenia oddechowe u dzieci; Ćwiczenia rozluźniające u dzieci; Ćwiczenia korektywne u dzieci) - Ćwiczenia stosowane (Ćwiczenia zwinnościowo-akrobatyczne; Ćwiczenia stosowane dla małych dzieci) - Ćwiczenia uzupełniające (Gry i zabawy ruchowe; Ćwiczenia muzyczno-ruchowe; Elementy sportu; Ćwiczenia utylitarne - elementy samoobrony; Ćwiczenia uzupełniające dla małych dzieci) - Metodyka lekcji wychowania fizycznego (Zasady dydaktyczno-wychowawcze w zajęciach wychowania fizycznego oraz w zajęciach rehabilitacji ruchowej; Nauczanie czynności ruchowych; Metodyka lekcji wychowania fizycznego jako organizacyjno-metodyczna forma lekcji ruchu leczniczego; Ogólny zasób ćwiczeń i uwagi do ćwiczeń zbiorowych w lekcji gimnastyki wyrównawczej przy złej postawie; Ogólne zasady postępowania w wadach postawy; Właściwości metodyki zajęć z różnymi grupami ćwiczących; Ćwiczenia fizyczne dla osób w podeszłym wieku) – 9. Ćwiczenia ogólnie usprawniające w kinezyterapii: Ćwiczenia ogólnokondycyjne (Cel ćwiczeń ogólnokondycyjnych; Przebieg lekcji) - Ćwiczenia zespołowe specjalne (Ćwiczenia w wodzie; Gimnastyka poranna; Sport inwalidzki) -10. Wybrany zasób ćwiczeń: Zasób ćwiczeń korektywnych przy wadach postawy (Zasób ćwiczeń korektywnych dla pleców okrągłych; Zasób ćwiczeń dla pleców płaskich; Zasób ćwiczeń przy stopach płasko-koślawych; Ćwiczenia oddechowe w wadach postawy; Ćwiczenia z przyborami - gry i zabawy; Ćwiczenia różne) – 11. Określenia ćwiczeń - Zakończenie