Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

SYSTEM WYCHOWANIA INTERPERSONALNY SZKOŁY ŚREDNIEJ

06-12-2014, 14:19
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 20 zł     
Użytkownik net-mart
numer aukcji: 4839496653
Miejscowość Opole
Wyświetleń: 1   
Koniec: 06-12-2014 14:29:33

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka z obwolutą
Rok wydania (xxxx): 1985
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

"PRÓBA TWORZENIA SYSTEMU WYCHOWANIA INTERPERSONALNEGO SZKOŁY ŚREDNIEJ"; J.CIEŚLIK; IŚ, OPOLE 1985; nakład : 1 000; stan :  plus db : pieczątki ; przesyłka polecona : 9,30 zł.



SPIS TREŚCI:

Przedmowa                  ....  7
Wstęp                                      ..............  11

Rozdział I                                                                                                                16
Sytuacja w naszym szkolnictwie, potrzeba podjęcia  problematyki wychowania interpersonalnego    16
1. Werbalizm nauczyciela oraz bierność ucznia w nauczaniu i wychowaniu                 17
2. Negatywna motywacja do pracy szkolnej                 19
3. Destruktywne układy stosunków między nauczycielem a uczniami                        20
4.  Niezadowalające wykorzystanie możllwości wychowawczych tkwiących w klasie szkolnej jako grupie spełeczno-wychowawczej                          22

Rozdział   II                               26
Podstawy teoretyczne wychowanie interpersonalnego                                   26
1.  Istota,  przedmiot i zakres wychowania  interpersonalnego               27
2.  Istotne warunki psychospołeczne kształtowania konstruktywnych postaw interpersonalnych 29
-  osobowość nauczyciela                 31
-  postawy nauczyciela wobec uczniów,  życzliwość interpersoiaalna               35
-  styl kierowania klasą szkolną              37
-  klasa jaka grupa społeczno—wychowawcza      45
3.  Proces wychowanla interpersonalnego, dynamika stosunku wychowawczego       52

Rozdział III                                                                                            57
Przedmiot i zastosowane metody badań efektywności wypracowanego systemu wychowania interpersonalnego             57
1. Problem badawczy, założenia, hipotezy i zmienne eksperymentalne                 59
2. Metody i techniki weryfikacji hipotez roboczych                        65
3. Charakterystyka szkoły eksperymentalnej i kontrolnej                               72

Rozdział IV            83
Tworzenie systemu wychowania interpersonalnego, jego podstawowe ełementy składowe i struktura
organizacyjna                     83
1. Organizacja życia wewnętrznego szkoły i klasy oraz planowanie pracy         84
2. Wychowanie interpersonalne      100
3. Intensyfikacja procesu nauczania i jego funkcji wychowawczej   105
4. Zajęcia pozalekcyjne            109
5. Formy wyróżniania i nagradzania młodzieży         112
6. Współpraca szkoły z rodzicami i zakładem opiekuńczym ......       115
7. Działalność opiekuńcza   ....        122
8. Samokształcenie rady pedagogicznej                       124

Rozdział V                  127
Efektywność systemu wychowania interpersonalnego w świetle wyników badań          127
1.  Stosunki miedzy nauczycielem  a uczniami              127
2. Układ stosunków społecznych w klasie i jej struktura socjometryczna             144
3. Przeobrażenia w atmosferze klasy szkolnej          159
4. Stopień identyfikacji ucznia ze  swoją klasą i szkołą           165
5, Stosunek uczniów do nauki i obowiązków   szkolnych           169
6. Zmiany w osobowości nauczycieli         173

Uwagi końcowe                181

Załączniki
1. Kwestionariusz          ....  183       
2. Skala ocen do diagnozowania postaw demokratycznych i autokratycznych nauczycieli     187

Przypisy   189  
Bilbliografia   197