Sello - aukcje internetowe pod kontrolą
Sprzedaż internetowa jest obecnie powszechnym zjawiskiem. Zakupy robione wygodnie i szybko, bez konieczności wychodzenia z domu to duża wygoda dla kupujących. Niezwykle popularnym sposobem robienia zakupów w Internecie stały się aukcje. Miliony internautów doceniły fakt, że kupując na aukcjach, można zaoszczędzić nie tylko czas, ale i pieniądze.
Z punktu widzenia sprzedawcy sprawa jest bardziej skomplikowana - najpierw trzeba stworzyć zachęcający opis produktu, wystawić aukcję, odpowiedzieć na ewentualne pytania zainteresowanych, wreszcie przygotować i wysłać paczkę. To wszystko zajmuje sporo czasu, zwłaszcza gdy wystawia się wiele towarów jednocześnie. Firma InsERT postanowiła ułatwić życie sprzedawcom - Sello to system stworzony właśnie z myślą o nich. Program wspomaga obsługę aukcji w serwisach alle (wraz z zagranicznymi odpowiednikami: Aukro.cz, Teszvesz.hu, Aukro.ru) oraz eBay (w wersji polskiej, niemieckiej, angielskiej i amerykańskiej).
Jak to działa?
Podstawą pracy Sello jest komunikacja z serwisami aukcyjnymi. Działanie programu można, w dużym uproszczeniu, porównać do klientów poczty e-mail (takich jak np. Outlook czy Bat). Tak jak programy pocztowe umożliwiają odbieranie i wysyłanie e-maili z wielu kont, oferując przy tym wiele dodatkowych funkcji, tak Sello pobiera wszelkie informacje na temat naszych aukcji (w tym maile od klientów). Użytkownik, który posiada kilka kont na Allegro i eBay, może obsługiwać je wszystkie na jednej bazie danych, bez konieczności zmiany profilu. Sello pozwala zatem śledzić przebieg wszystkich aukcji w jednym miejscu.
Program wspomaga wystawianie aukcji (pojedynczych lub serii) i tworzenie opisów, ułatwia kontakty z klientami, pozwala kontrolować płatności i komentarze. Integracja z systemem sprzedaży Subiekt GT umożliwia m.in. sprzedawanie towarów z Subiekta na aukcjach i wystawianie dokumentów (zamówienia, faktury itd.) do transakcji prowadzonych za pomocą Sello. W dowolnym momencie można wywołać synchronizację części lub wszystkich danych (pobrać aukcje wystawione w serwisach, wiadomości od klientów, dane z Subiekta GT). Synchronizacja może też odbywać się automatycznie.
Szablony
Aby zaoszczędzić czas i nie wykonywać za każdym razem tych samych powtarzalnych czynności, można skorzystać z przygotowanych szablonów. Do dyspozycji są szablony aukcji, opisów, wiadomości i komentarzy. Szablony aukcji ułatwiają wystawianie serii aukcji w jednej kategorii, a dzięki szablonom opisów wszystkie aukcje uzyskają spójny, jednolity wygląd. Szablony wiadomości przyspieszają tworzenie korespondencji z klientami, z kolei szablony komentarzy sprawiają, że nie trzeba wpisywać każdego komentarza osobno. Można edytować istniejące w programie szablony lub stworzyć własne.
Kontakty z klientami
Sello posiada wbudowany moduł poczty elektronicznej. Program umożliwia nie tylko odbieranie i wysyłanie e-maili, ale również tworzenie serii listów za pomocą wspomnianych już szablonów oraz automatyczne generowanie i wysyłanie wiadomości (np. potwierdzenie otrzymania wpłaty, przypomnienie o transakcji, powiadomienie o wysłaniu towaru). E-maile są przypisywane do odpowiedniej aukcji, transakcji, klienta i dowolnej grupy.
Drugim sposobem kontaktu z klientami jest Strefa Sello, czyli specjalne strony internetowe tworzone automatycznie do każdej transakcji. Dzięki temu rozwiązaniu klient może natychmiast sprawdzić stan swojej transakcji, wprowadzić adres do wysyłki lub do faktury VAT i dodać swoje uwagi.
Komentarze
Każdy, kto posiada konto w serwisie aukcyjnym, wie, jak istotną sprawą są komentarze. Im więcej klientów wyrazi swoje zadowolenie, tym większa szansa na pozyskanie kolejnych. Moduł Komentarze pozwala szybko sprawdzić, kto wystawił nam ostatnio opinię. Pokazuje też transakcje, do których komentarz nie został wystawiony - dzięki temu sprzedawca szybko skontaktuje się z klientem, żeby przypomnieć o zaległym komentarzu. Prosząc o komentarz lub wystawiając go klientowi, można skorzystać z odpowiednich szablonów.