OPIS KSIĄŻKI:
Niniejsza książka jest pracą zbiorową, w której występują krytyczne opracowania 38 autorów z 15 uczelni - 13 polskich i 2 czeskich. Zawiera prace poświęcone zmianom w reformowanym systemie integralnego kształcenia, wynikom badań kompetencji dzieci, trudności nauczycieli. Obejmuje sześć rozdziałów, które łączą tematykę teoretyczną z zastosowaniami teorii w praktyce.
Pierwszy rozdział poświęcono problematyce realizacji założeń systemu integralnego we współczesnej szkole, autorzy nie tylko zdiagnozowali sytuację (w tym rozbieżności między teorią i praktyką), ale również zwrócili uwagę na bariery i ewentualne możliwości - perspektywy zmian.
W rozdziale drugim poruszono zagadnienia dotyczące szeroko pojętego wpływu domu rodzinnego na edukację wczesnoszkolną; rolę rodziny, współpracę między domem a szkołą, omówiono poza tym niezwykle ważny moment w życiu dziecka, jakim są jego pierwsze doświadczenia szkolne.
Rozdział trzeci zawiera przemyślenia związane z treściami polonistycznymi w systemie integralnego kształcenia, a w szczególności z edukacją literacką, patriotyczną, czytelniczą oraz z wykorzystaniem komputera.
Czwarty rozdział poświęcono edukacji matematycznej. Podkreślono w nim, jak ważne jest odpowiednie przygotowanie przyszłych nauczycieli klas I-III do wprowadzania treści matematycznych, a także, że integracja matematyki z innymi dziedzinami życia jest nie tylko możliwa, ale konieczna. Abstrakcyjne pojęcia matematyczne wyrastają z naturalnych, rzeczywistych sytuacji i należy je wprowadzać czynnościowo.
W piątym rozdziale, znajdują się teksty dotyczące tak ważnych aspektów nauczania zintegrowanego, jak przedmioty artystyczne (muzyka, plastyka), zastosowanie multimediów, zwłaszcza Internetu, a także wyzwania stojące przed nauczycielem pracującym w dobie społeczeństwa informacyjnego.
Ostatni, szósty rozdział, to zbiór rozważań odnoszących się do trudności występujących w edukacji wczesnoszkolnej (w odniesieniu do realizacji tego procesu, kompetencji nauczycielskich, aktywności uczniów oraz udziału rodziców) a także możliwych rozwiązań, które mogłyby przyczynić się do jej ulepszenia.
Książka przeznaczona jest dla środowisk naukowych zajmujących się edukacją dzieci, ośrodków metodycznych, nauczycieli klas początkowych i przedszkoli, studentów kierunku wczesnoszkolna edukacja zintegrowana i pedagogika przedszkolna.
SPIS TREŚCI:
- Założenia systemu integralnego i ich realizacja we współczesnej szkole
- Wpływ rodziny i przedszkola na edukację szkolną dziecka
- Edukacja polonistyczna w systemie integralnego kształcenia - założenia i rzeczywistość
- Edukacja matematyczna w systemie integralnego kształcenia - założenia i rzeczywistość
- Przedmioty artystyczne, multimedia, internet w rozwoju aktywności i twórczości dzieci
- Zmiany w szkole - w zarządzaniu, aktywności uczniów i pracy nauczycieli
ZOBACZ NASZE POZOSTAŁE AUKCJE:
© PanelReklamowy
!!! NIE WYSYŁAMY ZA POBRANIEM !!!
|