Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

System integralny w edukacji dziecka Siwek NOWA

13-09-2014, 13:23
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 78.80 zł     
Użytkownik phkowalska
numer aukcji: 4514319775
Miejscowość Siemiatycze
Wyświetleń: 1   
Koniec: 13-09-2014 13:18:58

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2011
Kondycja: bez śladów używania
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

System integralny w edukacji dziecka
Konteksty i konsekwencje zmian

 

Siwek Helana, Bereźnicka Małgorzata red.


Wydawnictwo: WSP TWP Warszawa

ISBN:[zasłonięte]978-83121-53-4
Format: 17,0x24,0 cm
Liczba stron: 368
Oprawa: Miękka
Wydanie: 2011 r. 

Opis:

Niniejsza książka jest pracą zbiorową, w której występują krytyczne opracowania 38 autorów z 15 uczelni - 13 polskich i 2 czeskich. Zawiera prace poświęcone zmianom w reformowanym systemie integralnego kształcenia, wynikom badań kompetencji dzieci, trudności nauczycieli. Obejmuje sześć rozdziałów, które łączą tematykę teoretyczną z zastosowaniami teorii w praktyce. Pierwszy rozdział poświęcono problematyce realizacji założeń systemu integralnego we współczesnej szkole, autorzy nie tylko zdiagnozowali sytuację (w tym rozbieżności między teorią i praktyką), ale również zwrócili uwagę na bariery i ewentualne możliwości - perspektywy zmian. W rozdziale drugim poruszono zagadnienia dotyczące szeroko pojętego wpływu domu rodzinnego na edukację wczesnoszkolną; rolę rodziny, współpracę między domem a szkołą, omówiono poza tym niezwykle ważny moment w życiu dziecka, jakim są jego pierwsze doświadczenia szkolne. Rozdział trzeci zawiera przemyślenia związane z treściami polonistycznymi w systemie integralnego kształcenia, a w szczególności z edukacją literacką, patriotyczną, czytelniczą oraz z wykorzystaniem komputera. Czwarty rozdział poświęcono edukacji matematycznej. Podkreślono w nim, jak ważne jest odpowiednie przygotowanie przyszłych nauczycieli klas I-III do wprowadzania treści matematycznych, a także, że integracja matematyki z innymi dziedzinami życia jest nie tylko możliwa, ale konieczna. Abstrakcyjne pojęcia matematyczne wyrastają z naturalnych, rzeczywistych sytuacji i należy je wprowadzać czynnościowo. W piątym rozdziale, znajdują się teksty dotyczące tak ważnych aspektów nauczania zintegrowanego, jak przedmioty artystyczne (muzyka, plastyka), zastosowanie multimediów, zwłaszcza Internetu, a także wyzwania stojące przed nauczycielem pracującym w dobie społeczeństwa informacyjnego. Ostatni, szósty rozdział, to zbiór rozważań odnoszących się do trudności występujących w edukacji wczesnoszkolnej (w odniesieniu do realizacji tego procesu, kompetencji nauczycielskich, aktywności uczniów oraz udziału rodziców) a także możliwych rozwiązań, które mogłyby przyczynić się do jej ulepszenia.

Książka przeznaczona jest dla środowisk naukowych zajmujących się edukacją dzieci, ośrodków metodycznych, nauczycieli klas początkowych i przedszkoli, studentów kierunku wczesnoszkolna edukacja zintegrowana i pedagogika przedszkolna.