Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

System Bonus Malus Jako Narzędzie Konkurencji Na R

19-05-2014, 22:26
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 37.99 zł     
Użytkownik gigant_pl
numer aukcji: 4169094718
Miejscowość Piaseczno
Wyświetleń: 2   
Koniec: 19-05-2014 21:58:00

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

 Cieślik, Barbara  System Bonus-malus Jako Narzędzie Konkurencji Na Rynku Ubezpieczeń Komunikacyjnych

Barbara Cieślik  
System Bonus-malus Jako Narzędzie Konkurencji Na Rynku Ubezpieczeń Komunikacyjnych 
   Książka 
 
 >
 > > >
Pełny opis produktu

Systemy bonus-malus (SBM) są powszechnie stosowane w ubezpieczeniach komunikacyjnych OC i AC do modyfikowania składki wyznaczonej na podstawie cech pojazdu i jego posiadacza. Tworzą je przyjęte przez zakłady ubezpieczeń zasady klasyfikacji ubezpieczonych w zależności od indywidualnej historii szkodowości. Nazwa „bonus-malus” nawiązuje do idei systemu, czyli nagradzania obniżką składki za bezszkodową jazdę i karania zwyżką za powodowanie szkód. Przedmiotem książki jest SBM jako narzędzie w walce konkurencyjnej na rynku. Przedstawiony został wpływ konstrukcji SBM na kondycję zakładu ubezpieczeń i sytuację jego klientów. Dużo miejsca Autorka poświęca specyfice polskiego rynku ubezpieczeń komunikacyjnych, przytaczając liczne przykłady wykorzystania SBM przez towarzystwa ubezpieczeniowe w celu pozyskiwania klientów. Wskazuje również możliwe kierunki i skutki modyfikacji systemów wobec współistnienia na rynku SBM o różnej konstrukcji, zgodnie z regulacjami UE.


Książka przedstawia system bonus-malus (SBM) jako narzędzie konkurencji na rynku ubezpieczeń komunikacyjnych. Omówione są w niej najważniejsze przesłanki stosowania systemów bonus-malus, będących stosunkowo prostym i skutecznym narzędziem różnicowania składek ze względu na indywidualną historię szkodowości ubezpieczonych. W książce przedstawiona jest spójna koncepcja analizowania SBM, zarówno z punktu widzenia kierowcy, jak i zakładu ubezpieczeń. Kluczowym zagadnieniem jest wpływ konstrukcji SBM na sytuację zakładu ubezpieczeń i jego klientów w sytuacji współistnienia na rynku różnych systemów. Poza propozycją konkretnych rozwiązań modelowych (wykorzystujących podejście markowowskie, koncepcję losowo-decyzyjnego modelu Kaufmanna i elementy teorii gier) i wynikami ich zastosowania książka zawiera dużo praktycznych przykładów analiz systemów z polskiego rynku. Dużo miejsca poświęcono omówieniu specyfiki polskiego rynku ubezpieczeń komunikacyjnych, jego uwarunkowań prawnych i historycznych a także określeniu problemów związanych ze stosowaniem systemu bonus-malus i możliwościom ich rozwiązania. Wskazane są też kierunki możliwych modyfikacji określonych rozwiązań prawnych na wzór regulacji obowiązujących w innych państwach (przykładowo w Wielkiej Brytanii, Niemczech i Japonii).
 Oprawa:miękka
 Liczba stron:232
 Rok wydania:2013
Wydawnictwo:Poltext Poltext
Seria Wydawnicza:Współczesne Ubezpieczenia Współczesne Ubezpieczenia
Nr katalogowy (ISBN):[zasłonięte]978-8361-308-7 978[zasłonięte][zasłonięte]56130
Data wydania:2[zasłonięte]013-09
 Waga produktu:387 g.