Część pierwsza DZIEŁO SZTUKI I JEGO RECEPCJA
Rozdział I. Filozoficzne podstawy badań recepcji .
l. Ingardenowska inspiracja w badaniach recepcji sztuki l
D Estetyka Romana Ingardena .
D Potoczna recepcja dzieła sztuki w ujęciu Romana Ingardena
2. Hermeneutyka Hansa Georga Gadamera - jako teoria sankcjonująca potoczny odbiór dzieła sztuki
3. Wybrane problemy semiotycznej koncepcji teatru
D Specyf1ka znaku teatralnego
Rozdział II. Publiczność teatralna w refleksji teoretycznej i badaniach empirycznych
l. Wokół problematyki publiczności teatralnej
D Istota teatru scenicznego
D Widownia a publiczność
D Publiczność teatralna w badaniach empirycznych
Rozdział III. Recepcja sztuki w ujęciu teoretycznym
I. Rozumienie terminu "recepcja sztuki"
2. Składniki odbioru dzieła sztuki
3. Determinanty recepcji fenomenów artystycznych
4. Postawy wobec sztuki i style odbioru .
5. Recepcja sztuki na gruncie fenomenologii, hermeneutyki i semiotyki
Część druga PUBLICZNOŚĆ ŁÓDZKICH TEATRÓW DRAMATYCZNYCH
Rozdział I. Publiczność łódzkich teatrów dramatycznych w świetle badań statystycznych .
l. Struktura wielkomiejskiej publiczności teatralnej . .
2. Kulturowe aspekty partycypacji w życiu teatralnym
Rozdział II. Nastawienia odbiorcze widzów .
1. Oczekiwania widzów wobec sztuki scenicznej .
2. Teatr jako odpowiedż na ludyczne, edukacyjne i estetyczne potrzeby odbiorców .
3. Obyczajowość teatralna '" .
4. Bariery utrudniające kontakt z teatrem
Rozdział III. Praktyki recepcji widowiska teatralnego
l. Teoretyczna kompetencja teatralna widzów
2. Potoczne oceny spektaklu
3. Odbiorca wobec sztuki współczesnej i współczesnego teatru o Potoczna interpretacja Tanga.O Domniemane postaci sceniczne
o Potoczna recepcja pozawerbalnych elementów znakowych przedstawienia teatralnego
4. Czynniki wpływające na poziom recepcji dzieła sztuki scenicznej
Rozdział IV. Typologia odbiorców sztuki scenicznej i ich dyskursów
l. Dyskurs teatralny widzów
2. Dyskurs życiowy
o Subdyskurs naiwny (Aspirant) ..
o Subdyskurs narcystyczny (Egotyk)
o Subdyskurs dyletancki (Ignorant)
3. Dyskurs krytyczno-życiowy .....
o Subdyskurs integralny (Widz statystyczny)
o Subdyskurs admirujący (Teatroman)
o Subdyskurs poetycki (Literat)
4. Dyskurs estetyzujący (Krytyk)
|