Język: Napisy: Instrukcja: System: PEGI: Info:Kompletna w idealnym stanie
Super Street Fighter IV to rozbudowana edycja bijatyki Street Fighter IV, wydanej w 2009 roku przez firmę Capcom. Popularny japoński producent i wydawca wzbogacił ją o szereg dodatków, w tym nowych wojowników, a także usprawnił m.in. pod kątem balansu postaci. Produkcja została wydana jako samodzielny produkt, w specjalnej, niższej cenie.
W Super Street Fighter IV do grona 25 wojowników znanych ze Street Fighter IV dołączyła grupa ośmiu zarówno zupełnie nowych, jak i starych, powracających postaci. Znalazła się wśród nich Koreanka o imieniu Juri, walcząca w stylu taekwondo i przypominająca swoim zachowaniem Kima Kaphwana, bohatera popularnego wśród fanów King of Fighters i Fatal Fury. Kolejną postacią jest znany z wcześniejszych odsłon Street Fightera T. Hawk, potężny Indianin, którego miłośnicy SF znają od czasów Super Street Fighter II. Gracze mogą się również wcielić wjamajskiego kickboksera Dee Jay’a. Wszyscy nowi wojownicy zostali oczywiście dostosowani do graficznego stylu charakterystycznego dlaStreet Fighter IV oraz otrzymali własne trójwymiarowe areny.
W Super Street Fighter IV zmiany dotknęły również wojowników dostępnych już w podstawowym Street Fighter IV. Swoista modernizacja objęła przede wszystkim kwestię balansu postaci. Polegała ona na lepszym wyważeniu ciosów, prędkości oraz mocy bohaterów. Warto w tym momencie zauważyć, że do tych zmian rękę przyłożyli nie tylko twórcy, którzy odnotowali drobne niedociągnięcia już po wydaniu SFIV, ale i gracze, zabierający głos w dyskusjach na internetowych forach.
Poszczególni wojownicy otrzymali również od firmy Capcom po dwa nowe Ultra Combo. Ich obecność wymusza oczywiście na graczach dokonanie zmian w strategiach walki, także tych prowadzonych w ramach trybu sieciowego. Ten ostatni również został poddany drobnym modyfikacjom. Chodzi tu przede wszystkim o udostępnienie tzw. lobby, a więc miejsca umożliwiającego miłośnikom SFIV prowadzenie dyskusji, a także zawiązywanie pojedynków w bardziej kontrolowany sposób. Z powodu implementacji nowości Super Street Fighter IV i oryginalny Street Fighter IV nie są niestety kompatybilne pod kątem rozgrywki sieciowej.
Firma Capcom poprawiła również nieznacznie oprawę graficzną produkcji. Dokonała tego implementując do konsolowych edycji SSFIV filtry i efekty zastosowane w pecetowej wersji Street Fighter IV. Poza tym dzieło Japończyków nie różni się praktycznie niczym od oryginału.
Super Street Fighter IV powraca zatem w swych założeniach do korzeni. Pomimo trójwymiarowych postaci i środowiska, walki jak dawniej toczone są w konwencji 2D. Twórcy zdecydowali się usunąć obecną w Street Fighter III możliwość parowania ataków przeciwników. W zamian za to wprowadzili tak zwany revenge system – podczas przyjmowania ciosów ładuje się specjalny, podzielony na dwie części pasek. Zgromadzoną w ten sposób energię możemy wykorzystać do przygotowania tzw. Ultra Combo. SSFIV fabularnie i historycznie osadzone jest pomiędzy Street Fighter II a Street Fighter III.