Opis: Spitfire VIII miał być wersją Mk VII przeznaczoną do działań na średniej wysokości, bez kabiny ciśnieniowej, ale z pozostałymi udoskonaleniami. Aby jednak wyprodukować te wersje trzeba było wprowadzić zmiany w oprzyrządowaniu. W pierwszych miesiącach 1942 r. niezbędne stało się jak najszybsze wprowadzenie Spitfire`a z silnikiem Merlin 61 do dywizjonów bojowych przy zastosowaniu absolutnego minimum zmian. W tym celu parę Mk VC wysłano do zakładów Rolls-Royce w Hucknall, gdzie - po wzmocnieniu podłużnic kadłuba, aby mogły unieść cięższy i mocniejszy silnik - zainstalowano na nich Merliny 61. Ta nowa kombinacja została nazwana Spitfire IX. Ministerstwo Produkcji Lotniczej złożyło zamówienie na wersję Mk IX (produkowane od podstaw oraz przerabiane z Mk V) dopóki nie będzie gotowy do produkcji wzmocniony płatowiec Mk VIII. Ostatecznie wyprodukowano ich o wiele więcej niż Mk VIII.
|
|
Przed zakupem sprawdź warunki na stronie "o mnie"!
UWAGA – Niezależnie ile zamówisz przedmiotów, za wysyłkę płacisz TYLKO RAZ |
|
- Autorzy: Matusiak Wojtek
- Języki: polski
- Kod wydawcy: 31173
- Rok wydania: 2007
- Objętość: 106
- Format: 18.5x23.5cm
- Oprawa: Miękka
- Ciężar: 0.41
- ISBN: 978[zasłonięte][zasłonięte]25916
- Miejscowość: Piekary Śląskie
- Kod paskowy: 978[zasłonięte][zasłonięte]25916
- Wysokość: 8
- PKWiU: 58.11.1
|