Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Supermarine Spitfire VIII

19-06-2015, 13:26
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Aktualna cena: 14.99 zł     
Użytkownik Zdebu
numer aukcji: 5435554861
Miejscowość Józefów k. Otwocka
Wyświetleń: 8   
Koniec: 19-06-2015 13:01:13

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Autor: Wojtek Matusiak Wydawnictwo: ZP GRUPA Sp. z o.o. format: 180x230mm, 105 stron, okładka miękka lakierowana, rok wydania: 2007, papier kredowy, bardzo duża ilość zdjęć i rysunków Seria: Technika w Detalach, nr 1/2007 Jesienią 1941 roku jasne stało się, że Spitfire V nie dorównuje Focke-Wulfowi 190. Rozwiązaniem problemu miało się stać jak najszybciej wprowadzenie do produkcji seryjnej Spitfire'ów z nowym silnikiem Merlin 61. Pierwszym wariantem z tym silnikiem miał być wysokościowy Spitfire VII z kabiną ciśnieniową. Spitfire VIII miał być wersją Mk VII przeznaczoną do działań na średniej wysokości, bez kabiny ciśnieniowej, ale z pozostałymi udoskonaleniami. Aby jednak wyprodukować tę wersję trzeba było wprowadzić zmiany w oprzyrządowaniu. W pierwszych miesiącach 1942 roku niezbędne stało się jak najszybsze wprowadzenie Spitfire'a z Merlinem 61 do dywizjonów bojowych przy zastosowaniu absolutnego minimum zmian. W tym celu parę Mk VC wysłano do zakładów Rolls-Royce w Hucknall, gdzie – po wzmocnieniu podłużnic kadłuba, aby mogły unieść cięższy i mocniejszy silnik - zainstalowano na nich Merliny 61. Ta nowa kombinacja została nazwana Spitfire IX. Ministerstwo Produkcji Lotniczej złożyło zamówienie na wersje Mk IX (produkowane od podstaw oraz przerabiane z Mk V) dopóki nie będzie gotowy do produkcji wzmocniony płatowiec Mk VIII. Ostatecznie wyprodukowano ich o wiele więcej niż Mk VIII . KSIĄŻKA NOWA.