Nowością w serii jest Figurine Mode, która wykorzystuje funkcję StreetPass na Nintendo 3DS i pozwala dodawać opcję meta – game. W grze dostępne jest 35 grywalnych postaci oraz opcja 3D over-the-shoulder, dając grze nową perspektywę i głębię. Dla tych, którzy nigdy nie mieli do czynienia z grą został dodany tryb łatwy, aby za jednym dotknięciem ekranu mogli wykonywać skomplikowane ruchy na ekranie.
Opis i cechy:
Super Street Fighter IV: 3D Edition to nic innego, jak konwersja Street Fighter IV z konsol Xbox 360 i PlayStation 3 na handhelda 3DS.
Super Street Fighter IV: 3D Edition oferuje fabułę, której akcja rozgrywa się pomiędzy wydarzeniami ukazanymi w Street Fighter II i Street Fighter III. Gracze otrzymują do dyspozycji takie postacie, jak Ryu, Ken, Zangief, Chun-Li, Guile, halsim, Balrog, Vega, Sagat i M. Bison, Juri, T. Hawk oraz Dee Jay. Na potrzeby opisywanej wersji autorzy udoskonali balans postaci, system sterowania oraz interfejs użytkownika.
Super Street Fighter IV: 3D Edition, podobnie jak właściwy Street Fighter IV, jest powrotem do korzeni pod względem oprawy wizualnej (grafika jest połączeniem 2D i 3D). Produkcja ta wykorzystuje możliwości 3DS, w tym opcję wyświetlania trójwymiarowego obrazu bez konieczności zakładania specjalnych okularow.