Super Street Fighter IV 3DS to specjalna wersja bijatyki znanej z PlayStation 3 i Xboksa 360, opracowana z myślą o konsoli Nintendo 3DS. Twórcom z firmy Capcom nie tylko udało się przenieść na przenośną platformę wszystkie najistotniejsze elementy gry, w tym udanie zaadaptować specyficzny styl graficzny, ale również wzbogacić grę o szereg funkcjonalności charakterystycznych dla przenośnej platformy Nintendo.
Super Street Fighter IV powraca w swych założeniach do korzeni. Pomimo trójwymiarowych postaci i środowiska, walki jak dawniej toczone są w konwencji 2D. Fabularnie i historycznie gra osadzona została pomiędzy Street Fighter II a Street Fighter III.
W Super Street Fighter IV posiadacze 3DS-a otrzymali dostęp do 35 wojowników, doskonale znanych wszystkim miłośnikom japońskiej serii. Nie zabrakło wśród nich takich bohaterów, jak Ryu, Ken, Zangief, Chun-Li, Guile, czy Dhalsim, Balrog, Vega, Sagat i M. Bison, których dodatkowo uzupełniają m.in. Koreanka Juri, T. Hawk oraz Dee Jay. Każda postać posługuje się odmiennym stylem, wspartym dodatkowo efektownymi kombinacjami, a także atakami specjalnymi, czyli tzw. Ultra Combo.
Twórcy względem edycji przeznaczonych na PS3 i X360 pokusili się o wdrożenie dodatkowych poprawek w kontekście balansu postaci, a konkretnie wyważeniu ciosów, prędkości oraz mocy bohaterów. Popracowali również nad interfejsem i systemem sterowania, które wymagały dostosowania do warunków 3DS-a (z uwagi na mniejszą liczbę przycisków, a także konieczność zagospodarowania dwóch ekranów, w tym jednego dotykowego).
Super Street Fighter IV 3DS robi oczywiście użytek ze specyficznych cech Nintendo 3DS. Rozgrywka obserwowana jest zatem z wykorzystaniem technologii 3D, wzbogacającej starcia o nową głębię. Oprócz tego, produkcja firmy Capcom robi użytek z funkcji sieciowych konsoli, nieustannie sprawdzając najbliższą okolicę gracza w celu znalezienia mu przeciwnika do walki w trybie Versus (przez WiFi).