Super Street Fighter IV to rozbudowana edycja bijatyki Street Fighter IV, wydanej w 2009 roku przez firmę Capcom. Popularny japoński producent i wydawca wzbogacił ją o szereg dodatków, w tym nowych wojowników, a także usprawnił m.in. pod kątem balansu postaci. Produkcja została wydana jako samodzielny produkt, w specjalnej, niższej cenie.
W Super Street Fighter IV do grona 25 wojowników znanych ze Street Fighter IV dołączyła grupa ośmiu zarówno zupełnie nowych, jak i starych, powracających postaci. Znalazła się wśród nich Koreanka o imieniu Juri, walcząca w stylu taekwondo i przypominająca swoim zachowaniem Kima Kaphwana, bohatera popularnego wśród fanów King of Fighters i Fatal Fury. Kolejną postacią jest znany z wcześniejszych odsłon Street Fightera T. Hawk, potężny Indianin, którego miłośnicy SF znają od czasów Super Street Fighter II. Gracze mogą się również wcielić w jamajskiego kickboksera Dee Jay’a. Wszyscy nowi wojownicy zostali oczywiście dostosowani do graficznego stylu charakterystycznego dla Street Fighter IV oraz otrzymali własne trójwymiarowe areny.
W Super Street Fighter IV zmiany dotknęły również wojowników dostępnych już w podstawowym Street Fighter IV. Swoista modernizacja objęła przede wszystkim kwestię balansu postaci. Polegała ona na lepszym wyważeniu ciosów, prędkości oraz mocy bohaterów. Warto w tym momencie zauważyć, że do tych zmian rękę przyłożyli nie tylko twórcy, którzy odnotowali drobne niedociągnięcia już po wydaniu SFIV, ale i gracze, zabierający głos w dyskusjach na internetowych forach.
Poszczególni wojownicy otrzymali również od firmy Capcom po dwa nowe Ultra Combo. Ich obecność wymusza oczywiście na graczach dokonanie zmian w strategiach walki, także tych prowadzonych w ramach trybu sieciowego. Ten ostatni również został poddany drobnym modyfikacjom. Chodzi tu przede wszystkim o udostępnienie tzw. lobby, a więc miejsca umożliwiającego miłośnikom SFIV prowadzenie dyskusji, a także zawiązywanie pojedynków w bardziej kontrolowany sposób. Z powodu implementacji nowości Super Street Fighter IV i oryginalny Street Fighter IV nie są niestety kompatybilne pod kątem rozgrywki sieciowej.
Firma Capcom poprawiła również nieznacznie oprawę graficzną produkcji. Dokonała tego implementując do konsolowych edycji SSFIV filtry i efekty zastosowane w pecetowej wersji Street Fighter IV. Poza tym dzieło Japończyków nie różni się praktycznie niczym od oryginału.
Super Street Fighter IV powraca zatem w swych założeniach do korzeni. Pomimo trójwymiarowych postaci i środowiska, walki jak dawniej toczone są w konwencji 2D. Twórcy zdecydowali się usunąć obecną w Street Fighter III możliwość parowania ataków przeciwników. W zamian za to wprowadzili tak zwany revenge system – podczas przyjmowania ciosów ładuje się specjalny, podzielony na dwie części pasek. Zgromadzoną w ten sposób energię możemy wykorzystać do przygotowania tzw. Ultra Combo. SSFIV fabularnie i historycznie osadzone jest pomiędzy Street Fighter II a Street Fighter III.