SuperRoller zmienia jazdę na rolkach dzięki radykalnej zmianie konstrukcji, która poprawia ich działanie, umożliwiając dojazd do miejsc i jazdę po nawierzchniach – które wcześniej nie były dostępne (promenada, ścieżka rowerowa, ulica, wiejska dróżka, bruk, chodnik czy skate park – Super Roller radzi sobie z tym wszystkim).
Rolki Super Roller różnią się on od typowych rolek tym, że mają tylko po 2 kółka, do tego umieszczone są z boku i umieszczone pod kątem skośnym. Tylne koło jest większe niż przednie.
Jazda w Super Rollerach jest łatwiejsza, a to dlatego, że kółka umieszczone pod kątem dają większą stabilność i ułatwiają kontrolę nad rolkami. Technika jazdy jest niemal identyczna jak w konstrukcjach tradycyjnych. Można jeździć przekładanką, slalomem, hamować również jak w przypadku tradycyjnych rolek m.in. za pomocą tylnego hamulca przyczepionego do buta.
Jedną z większych zalet Super Rollerów w porównaniu z rolkami jest to, że mogą one być używane do jazdy terenowej, na różnych typach powierzchni: płaskiej, ale także np. piasku, ścieżkach w lesie, etc. Tradycyjna dynamika jazdy zostaje utrzymana, dostarczając ponadto dodatkowe walory wynikające z zastosowania większej średnicy koła. Do zalet tych zalicza się poprawiona manewrowość, płynna jazda, wydłużony czas „szybowania-sunięcia”, a także możliwość jazdy po wybojach.
Zalety Super Rollerów:
− lepsza równowaga na nierównościach, wyboistej nawierzchni oraz innymi utrudnieniami na jezdni;
− lepsza manewrowość w sytuacjach, które wymagają szybkiego podjęcia decyzji i krótkiego czasu reakcji;
− zdolności wielo-nawierzchniowe pozwalają jeździć w miejscach wcześniej niedostępnych dla tradycyjnych rolek;
− żywo reagujący hamulec dzięki geometrii dwukołowego projektu;
− gładka, płynna, wolna od klekotania jazda;
− wyższa stabilność na dowolnym poziomie umiejętności, prostsza nauka dla nowicjuszy.
|