art348616Subtilitas. Słyszalne i niesłyszalne aspekty motetu ars antiqua [KSIĄŻKA]
Opis Książka jest owocem wieloletniej fascynacji autora motetami okresu ars antiqua i dotyczy tego właśnie wielogłosowego, wielotekstowego i częstokroć wielojęzycznego trzynastowiecznego gatunku. Autorka zaraz po studiach muzykologicznych na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu wyruszyła do Bazylei, gdzie ukończyła studia wokalne na Wydziale Średniowiecza i Renesansu w słynnej Schola Cantorum Basiliensis, założonej w roku 1933 z inicjatywy znanego bazylejskiego mecenasa Paula Sachera. Pojęcie subtilitas zawarte w tytule pracy kojarzy się nieodparcie z wprowadzonym w ltach sześćdziesiątych XX stulecia przez Ursulę Gunther terminem ars subtilior, charakteryzującym okres twórczości poetycko-muzycznej we Francji i Włoszech u schyłku XIV wieku. Termin ten doskonale obrazuje tendencje do wyrafinowanych poszukiwań melodyczno-harmonicznych, wykorzystywania złożonych struktur rytmiczno-metrycznych oraz stosowania niezwykle skomplikowanej notacji. Tymczasem umieszczone w tytule pracy pojęcie subtilitas odnosi się do motetu z okresu wcześniejszego o prawie sto lat (ca. 1[zasłonięte]230-13/20), określonego przez twórców epoki późniejszej mianem ,,sztuki dawnej", ars antiqua. W okresie tym kultywowano rytmiczno-modalny repertuar paryskiej szkoły Notre Dame związany z liturgią, a więc gatunki: organum, conductus i motet.
stan produktu: Produkt ORYGINALNY. Książka zupełnie nowa.
ilość nośników: [1xKSIĄŻKA] okładka: oprawa broszurowa EAN: 978[zasłonięte][zasłonięte]65426 ISBN: [zasłonięte]978-8354-268-3
UWAGA! Kupujący kupując ten produkt jednocześnie upoważnia sprzedającego do zawarcia umowy na usługi pocztowe w imieniu i na rzecz kupującego. |