Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

SUBARU LEGACY rajdy KM? zmiana silnika /zamiana

28-01-2014, 12:44
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 13 500 zł     
Użytkownik Kastor_os
numer aukcji: 3883456515
Miejscowość Pruszcz Gdanski
Wyświetleń: 599   
Koniec: 28-01-2014 11:53:55

Dodatkowe informacje:
Rok produkcji: 1993
Pojemność silnika (cm3): 2200
Moc silnika (KM): 160
Skrzynia biegów: Manualna
Rodzaj paliwa: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Stan: Używany
Uszkodzony: Nie
Wyposażenie: Wspomaganie kierownicy, Centralny zamek, Elektryczne szyby, Skórzana tapicerka, Alufelgi, Elektryczne lusterka, 4WD
Informacje dodatkowe: Bezwypadkowy, Zarejestrowany w Polsce
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Normal 0 21 false false false MicrosoftInternetExplorer4

Sprzedam nowo zbudowany , wyjątkowy i rzadki już egzemplarz Subaru Legacy. Auto zbudowane jest na bazie najbardziej ekskluzywnej wersji Subaru Legacy 2,2 w automacie z najlepszym wyposażeniem z jakim wyprodukowano ten model. Pierwotny egzemplarz technicznie i blacharsko był w bardzo dobrym stanie. Zostawiłem z niego tylko silnik po paru modyfikacjach z wykorzystaniem opcji Power i nadwozie. Reszta została rozebrana oczyszczona z izolacji , wzmocnione nadwozie ( nie wiem czy w tym modelu jest to potrzebne, jest tak twardy),wstawiona profesjonalnie klatka bezpieczeństwa połączona z przednią ścianą grodziową zgodnie z załącznikiem J w miejsce cienkiej podstawy chłodnicy obspawany do podłużnicy, kształtownik kwadrat 2x5 . Mając do wyboru kilka zespołów napędowych na chwilę obecną w samochodzie zamontowana jest skrzynia biegów 3,90 z reduktorem ( opcja szuter, asfalt). Z auta wymontowano dobrze ponad 200 kilogramów ekskluzywnego wyposażenia ( grzane skórzane fotele, potężny szyberdach, mnóstwo instalacji , klima , wzmocnienie zderzaków, hak itp. ), teraz gotowy samochód waży niespełna 1100kg. Otwór po szyberdachu został porządnie zaspawany blachą i jak widać na zdjęciach oklejony kewlarem.

 

Układ zawieszenia :

wymieniono wszystkie gumy, tuleje, łączniki stabilizatora przedniego , łożyska,

zamontowałem amortyzatory KAYABA AGX z 4-ro stopniową regulacją plus połówki (niektórzy mówią ośmiostopniowa) ,

do tego sprężyny z WRX i wszystkie 4 nowe łożyska amortyzatorów,

w całym układzie napędowym są wszystkie nowe poduszki .

 

Układ hamulcowy:

po wymontowaniu ABS pozostał w oryginalnym systemie cztery tarcze na nowych częściach,

ze względu na niewielką różnicę skuteczności hamulców np. z GT , a dający w razie potrzeby skrócenie przełożeń przy możliwości założenia kół 14 cali . Zamontowałem ręczny hamulec hydrauliczny, kupiony kit nie jakaś samoróbka z siłownika Skody, działa fantastycznie.

 

Wydech cały zmodyfikowany, niesymetryczny przerobiony kolektor , przekrój rury 6cm , odpowiednie stłumienie spalin z końcowym tłumiko-katalizatorem, sprawuje się świetnie nie mniej dokupiłem kompletny wydech z WRX , który ponoć ma poprawić moc silnika zwłaszcza u góry, obecnie pomaga mu w tym wykorzystana opcja Power z automatu, która automatycznie włącza się od 2000 obrotów, przy wydajniejszej pompie.

 

Znak zapytania przy KM wynika z tego , że w międzyczasie zostały zmodyfikowane głowice silnika na ostre wałki , większe zawory, powiększone kanały dolotowe itd. Nie chcąc konfabulować , ponieważ auto nie był jeszcze hamowane , nie podaję konkretnej wartości mocy, ale przy masie 1100kg auto zachowuje się jak podobne w granicach 200KM. Dodatkowo przy modyfikacji silnika dziadziuś został dostosowany do zamontowania silnika H6 3,3 z SVX o podniesionej mocy do 260KM z pancerną skrzynią 4,44 z chłodzeniem przeniesionym do bagażnika, znawcy tematu wiedzą , że oznacza to totalną petardę.Na zdjęciach dawca SVX w idealnym stanie.

Sprzedaję nadal w pierwotnej wersji wzmocnionego 2,2 , oczywiście w opcji z silnikiem H6 cena będzie zdecydowanie wyższa do indywidualnej negocjacji.

 

Wewnątrz trochę dla przekory i z szacunku dla „staruszka” zostawiłem skórzaną tapicerkę drzwi , drewniane elementy kokpitu i wyjątkowe lekkie i niepalne aluminiowe listwy progowe( znalezienie ich na szrocie było sztuką , ale wypolerowanie do takiego stanu….).

Pozostałe elementy wnętrza to nowiutka kierownica zamszowa z nabą , tablica w wyłącznikiem głównym masy, starterem na przycisk, włącznikiem dodatkowego wentylatora chłodnicy, która została po klimatyzacji itp., aluminiowa wycieraczka podłogi kierowcy , podstopnica dla pilota , odnowione fotele Bimarco, nowe pasy bezpieczeństwa 3 calowe- zamontowałem cztery elementy na każdy fotel ponieważ uważam że piąty i szósty są zbyt niebezpieczne i niewygodne dla facetów, pasy i fotele są bez homologacji. Reszta to podstawowe wyposażenie do KJS lub trzeciej ligi.

Płyta pod silnik widoczna na zdjęciu jest duża z bocznymi osłonami bardziej na śnieg i piach.

Do auta dodaję profesjonalną sześciomilimetrową płytę z duraluminium z mocowaniami .

Ponadto w cenie jest dodatkowy komplet kół na twardych felgach Audi-Sport z nowymi oponami szutrowymi , czeskie nalewki na profesjonalnej osnowie , znajdą się jeszcze jakieś blaszanki 14-15 z jakąś gumą do treningu czy upalania, felgi na aucie i do szutrówek mają bardziej odsadzone T , które daje efekt przynajmniej jak 2cm dystanse. Na zdjęciach nie widać jeszcze obecnie zamontowanych zapinek maski przedniej i tylnej klapy, która na marginesie waży mniej niż połowę oryginalnej. Auto sprawuje się super . Jego moc przy zastosowaniu odpowiednich przełożeń pozwala na naprawdę szybką jazdę, trakcyjnie jest zdecydowanie lepszy od Imprezy ( mam porównanie z jazdy GT-kami ), jest mniej „nerwowe” i daje więcej przyjemności , zapewne jest mniej dynamiczne od turbo doładowanego ale w porównaniu z moim poprzednim „dziadkiem” turbo przy trudnej technicznej trasie np. na przełożeniu 4,44 z fabryczną szperą można się pościgać.

Samochodzik poza testami z napędami , regulacją zawieszeń i ustawieniem silnika nie przejechał jeszcze ani jednego kilometra OS-owego. Jest czyściutki i gładki dokładnie jak na zdjęciach.

Podana cena dotyczy auta w opisanym stanie z dodatkiem wspomnianych kół, paru półosi, jakiegoś wahacza, piasty. Istnieje możliwość zmiany za dopłatą innych podzespołów w zależności od potrzeb kupującego, poza silnikiem turbo . Cena uzależniona jest również od wyboru skrzyni biegów z pozostałymi elementami napędu.

Posiadam drugi w idealnym stanie silnik 2,2 , skrzynie biegów: 3,90 normalna ; 3,90 z reduktorem ; 4,11 z reduktorem i komplet: skrzynia wał sprzęgło półosie z 4,44 z dyframi , szpera 100% elektroda, szpera fabryczna , wolny mechanizm różnicowy z Forstera i nawet przednionapędową, wszystkie elementy blacharskie , lampy , reflektory, lusterka, szyby, zderzaki do tego modelu oraz wydech WRX , komplet amortyzatorów ze sprężynami WRX 2006 ( całe kopyta z przerobionymi tylnymi poduszkami do nadwozi : Impreza Legac do 1999) , i chyba trzykrotną ilość pozostałych elementów zawieszenia , elektryki, elektroniki itd.

Nie sprzedaję auta bo wyjeżdżam do Anglii, znudziło mi się ( budowałem je rok) , czy nie stać mnie na zabawę, po prostu buduję samochód do profeski w rallycross-ie ( oczywiście Subaru) i byłoby barbarzyństwem obijać tak rzadkie już kultowe auto.

Jestem otwarty na propozycje i opcje sprzedaży, zamiana tylko na oryginalnego Legacy RS turbo sprawnego technicznie.

Posiadam mnóstwo zdjęć dokumentujących przebudowę „dziadka”.

Przegląd i OC ważne do końca września 2014r.

 

Pozostałych informacji udzielę tylko telefonicznie, nie odpowiadam na maile.

Telefon kontaktowy: 504 [zasłonięte] 716

Pruszcz Gdański

 

 

 

TuFotki.pl