Subaru Impreza WRX Type RA STI Version VI LIMITED
Rok produkcji: 2000
Przebieg: 145 000 km
Silnik: H4, 1994 cc, 16V, turbo
Moc: 280 KM
FILM PREZENTUJĄCY SAMOCHÓD
Subaru Impreza WRX Type RA STI Version VI LIMITED pod tą przydługą nazwą kryje się najdoskonalsze wcielenia kultowej już pierwszej generacji Subaru Imprezy – GC8. W ostatnim roku modelowym, czyli 2000 Subaru tylko na swój rynek wewnętrzny (JDM) wypuściło 2000 egzemplarzy limitowanej wersji najmocniejszej odmiany STI
w specyfikacji RA, czyli fabrycznie odelżonej, przygotowanej do sportu.
Model ten produkowany był od 11/1999 do 08/2000, oferowany do sprzedaży egzemplarz jest unikatem wśród unikatów, ponieważ pochodzi prawie z samego końca produkcji, z marca 2000 roku, a po raz pierwszy zarejestrowany był w czerwcu 2000. Znawcy i fani marki Subaru z pewnością wiedzą dlaczego oferowany przez nas egzemplarz jest tak wyjątkowy, dla osób nieco mniej „siedzących” w temacie Imprezy GC8, kilka najważniejszych faktów:
– Model po liftingu. W Imprezach z roku modelowego 1999 i 2000, produkowanych od września 1998, wprowadzono wiele ulepszeń, z których najważnejszą jest silnik w mocno ulepszonej wersji tzw. Phase 2.
– STI Version VI. Oferowana tylko w Japonii odmiana STI Imprezy GC8, jest zdecydowanie mocniejsza i lepiej wyposażona niż europejski GT-ek. Silnik EJ207 o katalogowej mocy 280KM, a w praktyce ok. 300KM, kręci się aż do 8000 obr/min, a „dobrze ciągnie” już od 3000 obr/min. Skrzynia biegów jest krócej zestopniowana, a układ kierowniczy bardziej bezpośredni. Samochód wyposażono w 4-tłoczkowe zaciski hamulcowe z przodu (tarcze wentylowane 294 mm) i 2-tłoczkowe z tyłu (tarcze wentylowane 290 mm), większy jest intercooler sygnowany przez STI, podobnie jak tłumik i rozpórka. Tylko w wersji STI montowano regulowany przez kierowcę centralny dyferencjał DCCD, mechanizm różnicowy tylnej osi wyposażony jest w szperę płytkową. STI z ostatniego roku produkcji tzw. Version 6 wyróżnia się największym z oferowanych seryjnie w Imprezach spoilerem na tylnej klapie (poza opcjonalnym z wersji S201).
– Type RA. Tak oznaczano odmiany fabrycznie przygotowane do sportu. Krąży wiele legend na ich temat, na pewno posiadają mniej wygłuszeń, nie mają wycieraczki z tyłu, ani ABS-u… czy są zrobione z cieńszej blachy i mają cieńsze szyby, tego nie wiemy. Na pewno masa własna to jedynie 1260 kg. Za to nie zapomniano o komforcie, na pokładzie są elektrycznie sterowane szyby, lusterka i automatyczna klimatyzacja, oczywiście wszystko sprawne!
– LIMITED. Wyprodukowano 2000, numerowanych egzemplarzy, wyłącznie w kultowym kolorze Sonic Blue, które wyposażono w szperę helikalną przedniej osi, jeszcze bardziej bezpośredni układ kierowniczy (13:1 zamiast 15:1), ciaśniej zestopniowaną skrzynię biegów oraz mechanizm zmiany biegów o krótszym skoku (Quickshift). Wizualnie wersję Limited poznać można po niebieskich przednich fotelach, niebieskich wstawkach w desce rozdzielczej oraz wokół wskaźników. Unikalne dla wersji Limited są też 16-calowe, złote obręcze firmy Rays.
Oferowany przez nas samochód został sprowadzony bezpośrednio z Japonii, bowiem tylko tam znaleźć można tak zadbane egzemplarze i kultowe wersje, jak prezentowane Subaru. Oferowany samochód jest w idealnym stanie technicznym i wizualnym, nie jest „picowany” do sprzedaży więc na zderzakach czy felgach znaleźć można kilka rys, jednak poza tym lakier jest w stanie idealnym, we wnętrzu też nie ma żadnych zniszczeń czy przetarć. Oczywiście brak rdzy, auto całkowicie bezwypadkowe. Samochód posiada pełną historię serwisową, widać, że właściciel pieczołowicie o nie dbał i do końca serwisował. Ostatni przegląd w Japonii miał miejsce przebiegu 136 000 km, obecnie 145 000 km. Jest to jeden z bardziej zadbanych egzemplarzy z jakimi mieliśmy do czynienia, a jeździ rewelacyjnie. Samochód jest prawie w 100% seryjny. Dodatkowe są jedynie zamontowane we wnętrzu wskaźniki oraz układ wydechowy typu cat-back firmy Trust. Aluminiowa gałka dźwigni zmiany biegów, to dealerska opcja sygnowana przez STI.
Zgodnie z filozofią JDM Cars oferujemy auta gotowe do jazdy, dlatego po sprowadzeniu samochód przeszedł kompleksowy przegląd. Wymieniono oleje (używamy produktów Millers Oils), filtry. Nowe są tarcze hamulcowe z przodu (klocki oczywiście też), tylne tarcze zostały przetoczone, zamontowano nowe klocki. Nowa jest również chłodnica. Z drobnych napraw warto wspomnieć o wymianie końcówek drążków kierowniczych oraz manszet przegubów wewnętrznych. Subaru przeszło również detailing w renomowanej firmie Detailer WorkShop.
Kierownicę można przełożyć i możemy się tego podjąć. Jednak warto rozważyć zachowanie auta w oryginale. W ciągu najbliższych miesięcy nastąpi zmiana w przepisach i rejestracja auta RHD stanie się w Polsce możliwa. Zmianę przepisów wymuszoną, wyrokiem Trybunału Europejskiego, zapowiadano na styczeń, jednak jak to u nas, jest lekkie opóźnienie, tym nie mniej w ciągu najbliższych miesięcy nowe przepisy wejdą w życie.
Auto po opłatach. Negocjacje cenowe możliwe na miejscu po oględzinach.
W ofercie, na miejscu w Polsce, posiadamy również inne JDM-owe rarytasy.
Zapraszamy – JDM (536) 01 02 03 lub [zasłonięte]@jdmcars.pl