SUBARU IMPREZA 2.0 GT AWD 555 (NARDI)
Bardzo możliwe, że w tym roku będę skłonny sprzedać moje auto. Jest to holenderska wersja 555 (edycja Nardi), fabrycznie pozbawiona zbędnego balastu, czyli ABS i poduszek powietrznych, bez klimatyzacji i szyberdachu, ale za to z cupholderem i pojemnym schowkiem po stronie pasażera (waga 1230 kg). Auto zostało sprowadzone do Polski w 2008 roku i od tego czasu jest w moim posiadaniu. Zagranicą samochód był używany praktycznie przez jednego właściciela. W Polsce służył tylko mnie do normalnej, przyjemnej jazdy na co dzień.
Szukanie zadbanego Subaru z turbiną sześć, siedem lat temu było jeszcze bardziej frustrujące niż dziś, a znalezienie godnego egzemplarza zajęło mi kilkanaście miesięcy. Nie rozglądałem się za zabawką do upalania przez pół roku i nie miałem zamiaru naprawiać cudzych gratów, więc zależało mi na dobrze utrzymanym, bezwypadkowym pojeździe, którym będę mógł bezawaryjnie i bezpiecznie podróżować przez lata… Przed zakupem Impreza była sprawdzana w ASO Kocar w Poznaniu, gdzie po długich oględzinach potwierdzono bezwypadkowość i bardzo dobry stan, zaznaczając że znalezienie drugiego takiego egzemplarza w Polsce nie będzie łatwe.
Konkretne odpowiedzi na typowe FAQ
VIN: JF1GC8LD3XG081813
rok produkcji 09/1998 (model '99), pierwsza rejestracja 12/1998
auto sprowadzone do Polski z Holandii w 2008 r. (jestem pierwszym właścicielem w Polsce)
aktualny przebieg to 162.000 km
samochód bezwypadkowy i bezkolizyjny
auto użytkowane tylko i wyłącznie do normalnej jazdy na co dzień
specyfikacja seryjna poza przelotowym wydechem
silnik nie był wymieniany, ani naprawiany, bo nie było takiej potrzeby
skrzynia biegów nie była naprawiana, bo nie było takiej potrzeby
dyferencjały są sprawne
kompletny rozrząd z pompą wody wymieniany przy 148.000 km
brak objawów piston slap nawet przy -25°C
nie ma potrzeby dolewania oleju między wymianami (VR1 5w50)
w aucie nie palono papierosów
całkiem zadbane wnętrze
trzeba będzie pomyśleć o naprawie tylnych błotników, zwłaszcza z jednej strony (typowe ogniska korozji)
Auto jest z pewnością dobrym wyborem dla kogoś, kto szuka w miarę seryjnego, sprawdzonego wozu do codziennej jazdy (polecam zwłaszcza świadomym osobom, szukającym swojego pierwszego Subaru z turbo). Wspominałem, że auto było bezwypadkowe w chwili zakupu. Oczywiście, jak na razie, również za mojej kadencji, samochód nie uczestniczył w żadnym wypadku, ani stłuczce. Jedynej naprawy lakierniczej dokonywałem przy okazji drobnego parkingowego przetarcia (mam zdjęcie). Aktualnie do zrobienia są tylne błotniki, których dotyka klasyczny dla GC problem korozji. Z lewej strony można już zacząć myśleć o reperaturce.
Wyposażenie i dodatki
kompletny wydech przelotowy 2,5" (Supersprint / Hayward & Scott)
oryginalne, dedykowane do GC8 sztywne chlapacze Rally Armor z czerwonymi napisami
kierownica i gałeczka dźwigni biegów Nardi Torino
replika dokładki STi przedniego zderzaka
lakierowane za mojej kadencji lusterka, klamki, dokładki i progi (z czego progi drogo i konkretnie)
felgi seryjne Subaru z modelu WRX ’04 17x7 (grafitowe)
felgi Revolution Millennium 17x7,5 (złote)*
opony letnie Bridgestone Potenza RE50 w rozmiarze 215/45R17*
opony zimowe Continental WinterContact TS790 w rozmiarze 215/45R17*
Ostatnie czynności serwisowe:
nowy przepływomierz FHI (2013)
nowe przewody wysokiego napięcia NGK (2013)
nowe klocki hamulcowe tylne Ferodo DS Performance (2013)
wymiana oleju w skrzyni biegów i LSD (2013)
nowe klocki hamulcowe przednie OMP Road & Sport (2014)
nowe tarcze hamulcowe przednie Brembo (2014)
wymiana płynu hamulcowego (2014)
Cena minimalna i aktualnie absolutnie nienegocjowalna: 27.000 PLN *
* cena z jednym kompletem opon na felgach Subaru
Kontakt do mnie:
603 [zasłonięte] 420