Wstęp
Część I
Wielowymiarowość i złożoność twórczości osób
z różnymi potrzebami edukacyjnymi
redaktor naukowy Elżbieta Lubińska-Kościółek
Ewelina Jutrzyna
Rozważania nad rozwojem potencjału twórczego osób niepełnosprawnych
Alicja Rakowska
Zasoby twórczej aktywności osób niepełnosprawnych
Bogdan Szczepankowski
Franciszek Ksawery Prek – pierwszy głuchoniemy literat
Aniela Korzon
Wartość twórczości osób niesłyszących dla wychowania przez sztukę dzieci i młodzieży z wadą słuchu
Katarzyna Plutecka
Twórczy charakter zdolności kierunkowych uczniów niesłyszących
Ditta Baczała
Twórczość niepełnosprawna intelektualnie
Dorota Podgórska-Jachnik
Refl eksje o teatrze osób niepełnosprawnych w kontekście ich edukacji, samorealizacji i terapii
6 Spis treści
Hanna Kubiak
Rozwijanie twórczego potencjału dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym
Marta Wójcik
Kreatywny charakter twórczości osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Anna Grzebinoga
Uczestnictwo osób niesłyszących w kulturze
Część II
Wielostronne spojrzenie na praktyczne rozwiązania służące
rozwijaniu potencjału twórczego osób z różnymi potrzebami
edukacyjnymi
redaktor naukowy Katarzyna Plutecka
Jolanta Baran
Warsztaty autokreacji jako forma przygotowania uczniów z niepełnosprawnością do działań transgresyjnych inspirowanych zorganizowaną aktywnością pozalekcyjną
Joanna Pawlikowska, Jolanta Zielińska
Metody waloryzacyjne jako sposób stymulujący twórczy potencjał dzieci z wadą słuchu w wieku przedszkolnym
Urszula Bartnikowska
Teatroterapia jako forma rehabilitacji osób z głębszą i wieloraką niepełnosprawnością. Rehabilitacja w życiu niepełnosprawnych
Elżbieta Lubińska-Kościółek
Aktorzy z niepełnosprawnością intelektualną
Izabela Bieńkowska
Wpływ zaburzeń integracji sensorycznej na rozwój i osiągnięcia dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Piotr Sipiorski
Wykorzystanie metody Integracji Sensorycznej jako stymulatora potencjału twórczego u dzieci z autystycznego spektrum zaburzeń
Anna Jakoniuk-Diallo
Wykorzystanie muzyki w dynamizowaniu potencjałów rozwojowych dzieci z niepełnosprawnością
Joanna Drozd-Kucz
Dziecko z głębszą niepełnosprawnością intelektualną w świecie muzyki
Od percepcji muzyki do aktywności twórczej
Agnieszka Balicka
Muzykoterapia jako forma terapii i aktywności twórczej dziecka niepełnosprawnego intelektualnie