Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

STYMULACJA LEWEJ PÓŁKULI zapamiętywanie WYMOWA hit

21-06-2015, 15:36
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 68.09 zł     
Użytkownik domki
numer aukcji: 5381584480
Miejscowość Tychy
Wyświetleń: 4   

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

STYMULACJA LEWEJ PÓŁKULI zapamiętywanie WYMOWA hit
B.D     Wystawiam paragon lub fakturę VAT

 

 

 

OFERTA SKŁADA SIĘ Z 2. PRZEDMIOTÓW:

 

Zapamiętywanie sekwencji ruchu

 

Autor: Agata Dębicka-Cieszyńska; Jagoda Cieszyńska

 


 

Zapamiętywanie sekwencji ruchów.

Klocki i młoteczek.

 

Sekwencja jest ciągiem znaków (ruchów, dźwięków, obrazów, symboli) stanowiącym uporządkowaną strukturę według określonej zasady (formuły). Miejsce kolejnego znaku w sekwencji wynika z przyjętej arbitralnie reguły. Każda sekwencja odtwarza pewien porządek. Podczas ćwiczeń z dziećmi z zaburzeniami komunikacji językowej ważne jest naśladowanie ruchów, dźwięków i obrazów.

Poziom pamięci sekwencyjnej warunkuje skuteczność uczenia się języka w formie mówionej i pisanej. Konieczne są ćwiczenia uwzględniające linearny odbiór bodźców słuchowych oraz proprioceptywnych (propriocepcja - czucie ułożenia części własnego ciała). Powtarzanie sekwencji sylab (czyli wypowiadanie wyrazów), potem sekwencji wyrazów (wypowiadanie zdań) jest możliwe dopiero wówczas gdy dziecko nauczy się powtarzać (naśladować) ruchy. Najłatwiej jest naśladować ruchy rąk, a dopiero potem ruchy narządów artykulacyjnych.

Naśladowanie sekwencji uderzeń młoteczkiem jest dla dziecka zabawą, ale pełni także ważną funkcję ćwiczenia umiejętności powtarzania dostrzeżonego ruchu. Mowa znika z pola słyszenia tak szybko, że dla wielu dzieci powtórzenie sekwencji dźwięków mowy jest zadaniem zbyt trudnym. Należy więc ćwiczenia rozpocząć od prymarnej stymulacji wzrokowo-ruchowej. Dziecko nie ma wówczas świadomości, że się uczy, co zwiększa efektywność ćwiczeń.

Terapeuta prezentuje sekwencje dwóch/trzech/czterech uderzeń (stuka młoteczkiem w wybrane klocki) i zachęca dziecko do powtórzenia sekwencji. Potem następuje zamiana ról, dziecko prezentuje sekwencję uderzeń dla dorosłego.

 

Prof. dr hab. Jagoda Cieszyńska

Wydawnictwo: Wydawnictwo Metody Krakowskiej

Układanki lewopółkulowe

 

Autor: Agata Dębicka-Cieszyńska, Jagoda Cieszyńska

 


Zestaw zawiera 25 kwadratów z tworzywa w trzech kolorach oraz książeczkę z wzorami do układania.

Pomoc służy do stymulacji lewopółkulowego przetwarzania sekwencji wzorów. Polecana szczególnie dla dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej, zagrożonych dysleksją oraz dzieci dwujęzycznych.
Wydawnictwo: Wydawnictwo Metody Krakowskiej


 wypełnij - formularz płacę

niezależnie od formy płatności

 

Regulamin aukcji na stronie O MNIE kupujesz-akceptujesz

 

DANE DO PRZELEWU:
P.P.H.U Najbar Mirosław
ul.Batorego 24
43-100 Tychy
ING BANK ŚLĄSKI
92 1050 [zasłonięte] 1[zasłonięte]3990023 [zasłonięte] 247368


TEL     32 [zasłonięte] 93         32 [zasłonięte] 72