OPIS KSIĄŻKI:
Głównym celem prezentowanej książki nie jest streszczanie i opisywanie istniejącej praktyki kształcenia na odległość (Distance Learning - DL), ale wskazanie trendów, jakie autor dostrzega we współczesnej, coraz bardziej stechnicyzowanej praktyce edukacyjnej. Sygnalizowany na wstępie zamiar skonfrontowania polskich dokonań w wykorzystaniu DL z praktyką stosowaną w USA sugeruje także autorską próbę nie tylko oceny stanu polskiej rzeczywistości edukacyjnej w tym zakresie, ale zwłaszcza wskazania, na ile rodzima myśl i praktyka pedagogiczna nadążają za osiągnięciami światowymi. Nic dziwnego, że autor rozpoczyna nie tylko od wprowadzenia czytelnika w podjętą problematykę, lecz także stara się przybliżyć motywy, które skłoniły go napisania książki. Prezentuje również swoje oczekiwania z nią związane. Rozpoczynając lekturę można zauważyć, że zadanie autora nie było łatwe.
Chaos terminologiczny, brak spójnych koncepcji, łączących bądź odróżniających tradycyjne i nowe techniki kształcenia, to wszystko powoduje, że wiedza osób spoza grona profesjonalistów w zakresie DL jest wycinkowa, a często nawet błędna, gdyż oparta jest na stereotypach ukształtowanych kilkadziesiąt lat temu. Zapewne dlatego autor stara się wprowadzić w problem tak, aby była to wspólna podróż po tajnikach zagadnienia, tocząc niemal dialog z czytelnikiem. W każdym razie nie ma się wrażenia, że w ten sposób przyswajamy skomplikowane treści związane z najnowszymi trendami w edukacji opartymi o nowatorskie rozwiązania organizacyjne i techniczne. To naprawdę wielki walor publikacji, że, jak zapowiada sam autor, za pomocą konsekwentnego stosowania "metody kolejnych przybliżeń" nabywamy kompetencji w zakresie, o którym dotąd mieliśmy tylko mgliste pojęcie.
SPIS TREŚCI:
Wstęp
Część I. Edukacja na odległość - teoria i praktyka
- Uroda edukacji na odległość
- Organizacja kształcenia na odległość. Procedury zapewniające sukces studiującym
- Technologia edukacji na odległość
Część II. Edukacja na odległość w realiach USA
- Specyfika oświaty w USA (w kontekście amerykańskich realiów)
- Obraz USA jako terenu edukacji na odległość
- Specyfika amerykańskich studiów na odległość - wybrane kwestie
Część III. Edukacja na odległość w USA a sytuacja w polskiej oświacie
- Edukacja na odległość w Polsce na przełomie XX i XXI wieku
- Edukacja na odległość w Polsce zmiany - prognozy wywiedzione z życzeń i faktów
- Doświadczenia amerykańskie w zakresie studiów na odległość a możliwość spożytkowania ich w Polsce
ZOBACZ NASZE POZOSTAŁE AUKCJE:
© PanelReklamowy
_____NIE WYSYŁAMY ZA POBRANIEM_____NIE WYSYŁAMY ZA POBRANIEM_____
|