Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

STUDIA FILMOZNAWCZE 28 (2007) KINO AZJI cyborg

19-01-2012, 23:14
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 20 zł     
Użytkownik ericossos
numer aukcji: 2038601137
Miejscowość PL/UK, Wielka Brytania
Wyświetleń: 25   
Koniec: 18-01-2012 23:42:51

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Rok wydania (xxxx): 2007
Częstotliwość: inna
Kondycja: bez śladów używania
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

STUDIA FILMOZNAWCZE, 28, 2007

Egzemplarz nowy, nieużywany. Wyprzedaję całą swoją kolekcję ksiażęk i periodyków z tej dziedziny.

 

Kino Azji ma już swoją publiczność, ale do czytania o nim jest nadal niewiele. Tom 28 Studiów Filmoznawczych pod redakcją Sławomira Bobowskiego wzbogaca polską refleksję filmoznawczą. W zawartych w nim artykułach autorzy omawiają wiele problemów ukazanych w twórczości reżyserów z Japonii, Wietnamu, Korei, Hongkongu oraz ze środkowoazjatyckich republik byłego Związku Radzieckiego: literackie inspiracje Zhanga Yimau, a także malarskość obrazowania w jego filmie Hero; kontekst interpretacyjny filmów Shinyi Tsukamota; etyczne poglądy Akiry Kurosawy; cyborg jako bohater anime; poszukiwanie miłości po utracie bliskiej osoby w Maborosi Hirokazu Koreedy; kino w postsowieckiej Azji Środkowej (artykuł w języku angielskim); jest też tu dojrzałe odczytanie Spragnionych miłości Wong Kar-waia. W tomie tym zamieszczone są również dwie recenzje książek K. Kornackiego i A. Pierzchały.

 

 

________________________________

Spis treści:

Wstęp
I. ROZPRAWY I SZKICE

  • Alicja Helman, Inspiracje literackie we wczesnej twórczości Zhanga Yimou

  • Justyna Bajda, Hero Zhanga Yimou. O malarskości obrazowania filmowego

  • Emilia Olechnowicz, Tkać pamięć: Spragnieni miłości Wong Kar-waia

  • Konrad Klejsa, Łukasz Biskupski, Krzyk zranionych ciał. Autodestrukcyjne Erlebnis jako kontekst interpretacyjny filmów Shinyi Tsukamota

  • Andrzej Pitrus, Maborosi: zewnętrzne światło

  • Michał Bobrowski, Droga, która stoi wyżej niż sprawiedliwość – etyczne poglądy Akiry Kurosawy

  • Krzysztof Loska, Między tradycją a nowoczesnością – narodziny filmu japońskiego

  • Agnieszka Kamrowska, Cyborg bohaterem anime

  • Seth Graham, “The Power of the Yurt”: Cinema in Post-Soviet Central Asia

II. RECENZJE I OMÓWIENIA

  • Ks. Marek Lis:Krzysztof Kornacki: Kino polskie wobec katolicyzmu (1945–1970)

  • Karolina Bykowska: Egzotyka nieoswojona: Obcość przezwyciężona? Film japoński a kultura europejska Anety Pierzchały